• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Helen72a
    skrattigtjej skrev 2007-11-12 22:38:26 följande:
    hehe vink vink tack för tipset ja det är ju just det att den är smidig att torka av osv..den verkar ju super bramen då ska man köpa bordet till med
    vi hade inget bord till & det gick hur bra som hellst
  • skrattigtjej

åhh ja ha svårt bestämma mig

men liksom 100kr e ingenting.... liksom det kan ja avstrjäma
    känns lite sådär att köpa en dyrare stol till någon som inte vet om dem kommer använda den.. elle jo kanske dem gör..
    men ja lever på en halv lön med studie lån och hans lön..
    vi ha ut ganska mycket i månan men slösar tok för mkt pengar
    så 100kr plus bricka och sån där dyna kan vi nog knåda ihop :-P
    vad fattig ja känner mig och snål

Emmy
  • skrattigtjej

men pengarna ska räcka till alla våran räkningar med och alla andra julklappa :-P

Emmy
  • Leeanlej

är med ny. Men vi har antilopstolen och tycker den är bra. Benen är iofs vinklade mkt utåt men man får leva med det.

Har bilder hemifrån på min blogg
    alskvart.blogspot.com

• Helen72a
    skrattigtjej skrev 2007-11-12 22:39:47 följande:
    åhh ja ha svårt bestämma migmen liksom 100kr e ingenting.... liksom det kan ja avstrjämakänns lite sådär att köpa en dyrare stol till någon som inte vet om dem kommer använda den.. elle jo kanske dem gör..men ja lever på en halv lön med studie lån och hans lön..vi ha ut ganska mycket i månan men slösar tok för mkt pengarså 100kr plus bricka och sån där dyna kan vi nog knåda ihop :-Pvad fattig ja känner mig och snål
    om man ska vara riktigt snål (eller ekonomisk) så behöver du ingen bricka till & dyna behövs inte heller.... går bra med vanliga små kuddar runt som stöd i början
  • skrattigtjej
    Helen72a skrev 2007-11-12 22:42:36 följande:
    om man ska vara riktigt snål (eller ekonomisk) så behöver du ingen bricka till & dyna behövs inte heller.... går bra med vanliga små kuddar runt som stöd i början
    hehehe ja vi snålar på regält
    ger mina syskon barn värsta lyxet

hehe ja e generös av mig kanske för generös

min syster ångrade mina kläder köp till syster sonen snart 3år..
    beställde nog om 30gr och sista gången var de påväg packa..
    typsiskt elle rhur..
    hon vill inte ens ha dem plaggen ja beställt mera..

ja ha inte lust betala 40kr för frakt sedan

isf beställer jag nyare kläderna sedan :-/
    typiskt snåle syrra
    Emmy
  • miniGrynet

Brickan behöver du ju inte köpa, dom kanske inte alls vill ha en bricka, och då är det ju onödigt att köpa den till dom.
    Det kan dom komplettera med efteråt om dom vill!

Dynan är inte sådär jättebra, det som är bra med den är att den går att reglera tjockleken på eftersom den är uppblåsbar.
    Den är också avtorkbar.

Men om du eller någon du känner kan sy, så är det kanske lite roligt att sy en dyna i något passande tyg och skicka med den.

Beroende på hur stor/gammal bebisen är så kan det ju behövas en dyna, vi hade dynan i tills Elise var ca 1 år. Annars ramlade hon bara runt. Så någonting kan vara bra, men det behöver ju inte betyda att du måste köpa det. Det kanske dom har själva?
    Så sparar ni lite pengar i alla fall!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 22:49:37 följande:
    Brickan behöver du ju inte köpa, dom kanske inte alls vill ha en bricka, och då är det ju onödigt att köpa den till dom. Det kan dom komplettera med efteråt om dom vill! Dynan är inte sådär jättebra, det som är bra med den är att den går att reglera tjockleken på eftersom den är uppblåsbar. Den är också avtorkbar. Men om du eller någon du känner kan sy, så är det kanske lite roligt att sy en dyna i något passande tyg och skicka med den. Beroende på hur stor/gammal bebisen är så kan det ju behövas en dyna, vi hade dynan i tills Elise var ca 1 år. Annars ramlade hon bara runt. Så någonting kan vara bra, men det behöver ju inte betyda att du måste köpa det. Det kanske dom har själva? Så sparar ni lite pengar i alla fall!
    ja det tycker jag dem kan köpa
    Emmy
  • Joline

Är det någon som har den där HAMPEN mattan då...

Är den nåt att ha?!

ARVID 041214 & OSKAR 070407
  • smålandstös

Ang. Barnstolen från IKEA

Vi köpte också några stycken & hade hos mormor & farmor & i sommarstugan. smidigt. Jag gillar inte brickan till, tycker barnet kommer så långt från bordet... de är inte med på samma sätt. Den är som sagt smidig att ta med sig, vi hade med oss den till kompisar & så när vi var bortbjudna. Den passade jättebra att ta isär & lägga under vagnen.

Rekommenderar den starkt. Den enda nackdelen är som nån sa innan. Benen... man snubblar lätt på dem.

Svar på tråden ikea-tråden