• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • miniGrynet
    Stugan skrev 2007-11-15 16:49:42 följande:
    jag tycker inte mio är dyrt.
    Beror ju på vad man jämför med, jämför man med Ikea så är det ju dyrt.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joline

Fortsätter höra mig för om HAMPEN mattan...

Det är en rya matta som kosta 395  o finns i rött/beige/vitt. För ett tag sen fanns den i svart
    oxå på nätet, men nu är den borta. Straaange!

Hoppas det är en lättstädad rya , har aldrig haft ngn sån typ av matta förut.

Vill ha den hemma innan helgerna i december , det kanske blir köp av i helgen!

ARVID 041214 & OSKAR 070407
  • Joline

Rött, vitt o en hemsk grööön färg menar jag...

Rätt ska vara rätt!

ARVID 041214 & OSKAR 070407
  • mini2007
    Tess66 skrev 2007-11-15 14:24:54 följande:
    om man är mamma ledig får man ta kredit på ikea då?
    Akta dig för att handla på kredit, snälla! Resursbank, IKANO etc, samma skit. Vet måååånga som missat nåt finstilt och åkt på räntor på uppåt 20% fast det från början var räntefritt!!!
    Se tex senaste PLUS på svt. Hon betalade uppläggningsavgiften för tidigt, ledde till ränta på 20%...
    Helt plötsligt sitter du där och betalar ett lån som inte minskar. Bättre om man kan få tex banklån, låna av vän/familj (med skrivet avtal såklart) eller SPARA!
    Klart att det är bra att man kan låna om man behöver köpa nåt, jag menar bara att man ska tänka sig för! Behöver man verkligen prylen, så OK, LÄS DET FINSTILTA, och var sjukt noggrann...
  • Helen72a
    mini2007 skrev 2007-11-16 01:33:39 följande:
    Akta dig för att handla på kredit, snälla! Resursbank, IKANO etc, samma skit. Vet måååånga som missat nåt finstilt och åkt på räntor på uppåt 20% fast det från början var räntefritt!!!Se tex senaste PLUS på svt. Hon betalade uppläggningsavgiften för tidigt, ledde till ränta på 20%...Helt plötsligt sitter du där och betalar ett lån som inte minskar. Bättre om man kan få tex banklån, låna av vän/familj (med skrivet avtal såklart) eller SPARA!Klart att det är bra att man kan låna om man behöver köpa nåt, jag menar bara att man ska tänka sig för! Behöver man verkligen prylen, så OK, LÄS DET FINSTILTA, och var sjukt noggrann...
    här e räntan på Ikeas kredit... hämtat från deras sida ( http://www.ikea.com/ms/sv_SE/customer_service/handla/ikea_handla_kort.html )

Fakta
    Hemkrediten har ingen uppläggningsavgift. Årsränta 17,30%. När du delar upp betalningen med IKEA HANDLA hemkredit motsvarar effektiv årsränta 21,10% vid en kredit på 10 000 kr (2007-08-01). IKEA HANDLA hemkredit erbjuds i samarbete med Ikanobanken Kort. Kreditupplysning görs vid din ansökan.
  • Leeanlej

ska köpa bonde sideboard på söndag tror jag. Var på ikea i älmhult i söndags men då hade de inte den inne. Är det någon som har den? Nöjd, missnöjd?

• IaPia76

CAF: Vad tycker du om den? Svår att hålla ren? Vill ha en i svart. Konstigt att dom tagit bort den från hemsidan...

• Dundermamman

Tralalala....imorgon ska jag till Ikea och köpa ny säng !
    Det blir en Svandal resårbotten och en Tuvebo bäddmadrass med madrassben i björk och Malm 2 lådiga byråer i björk som sängbord!
    Någon med erfarenhet av den kombinationen av resårbotten & bäddmadrass?

• WhiteTrash

Slänger in en liten fråga här
    Någon som vet om byrån ROBIN (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60033521) kommer att utgå eller? Har spanat efter den hur länge som helst med den går ju aldrig att beställa över nätet. Och i Haparanda verkar dom aldrig få hem den!
    Tänkte ringa dit och fråga, men dom kanske har stängt kundtjänst nu?

Svar på tråden ikea-tråden