• Sulan Gbg

Pappaledig Gbg hösten -07

Tjena! Efter snart tre veckors pappaledighet på heltid känner jag (Uffe) och "lillan" (Ida) att vi vill hitta socialt umgänge på vår egen nivå. Så om det är någon annan pappaledig som är sugen på en fika, gå på barnens zoo eller liknande kan ni väl höra av er!

Ida är 13 månader och hennes intressen är: träna på att gå, gunga, åka bobby car och munprutta (suck!).

Pappas intressen är Ida, sport och lite annat.

• Svar på tråden Pappaledig Gbg hösten -07
  • Papito

Någon som vet om man kan låta vildarna springa löst på konstmuséet? Vill inte gärna behöva ersätta en Picasso eller Van Gogh...

Annars kansk vi kan ta något annat museum?

• Sulan Gbg

Får börja med att hälsa Javinder välkommen!! Alla andra verkar ha missat dig...skäms på er!!

Jag är rökt på torsdag, sak och träffa en snubbe för att projektera vårt badrum. Snart åker det bruna ut...ÄNTLIGEN! (Som Fylking skulle ha sagt och min fru säger ) I och med att jag ska ta tag i detta blev jag lite sugen på mässan så jag ska fundera på det..

Men kör ni andra på torsdag så kanske jag kan haka på i nästa vecka.

• Sulan Gbg

Japp en kvart på lilla visaren fixar nog även du...

Papito skrev 2007-10-23 20:50:20 följande:
    Vi bestämmer torsdag..jag lägger mig inte i vilken tid det blir, känner att det är alldeles för djupt vatten för mig. Bestäm ni så ser jag till att vara där +- en akademisk kvart. (Ja Sulan, EN (1) akademisk kvart!)
  • Papito

Javinder: Ber hemskt mycket om ursäkt!

Välkommen! Kul med nya pappor. Jag kan tänka mig att gå på mässan om det funkar tidsmässigt. Vi har en del renoveringsarbete som väntar här hemma så lite inspiration är inte fel.
    Vilka dagar är den?

Sulan, har du rörmokare hemma då eller löser ni det själva?

• Klintan78

Jag och Oliver följer gärna med på Torsdag, 13 passar oss bra också. Går nog hellre på museum om det finns någonstans för barnen att leka.

• Klintan78

Om det är någon mer än jag som har årskort på Unierseum så drar vi gärna dit nån gång.

• Sulan Gbg

Papito skrev 2007-10-23 23:23:12 följande:

Sulan, har du rörmokare hemma då eller löser ni det själva?
    En bra kar reder sig själv ...Tänkte jag skulle ge "Timelleffekten" ett ansikte...
  • Fredrik74

Vi hänger gärna på på torsdag kl 13. Har vi bestämt vart? Verkar lite oklart av förslagen ovan.

• Papito

Sulan, i mitt fall snackar vi om totalrenovering av badrummet, flytta vägg, dra nya rör etc...känns bättre att någon som faktiskt kan sina saker gör det.....å andra sidan kanske man anlitar ett stolpskott

Får hoppas på det bästa!

Lite oklart är det. Är det någon som varit på konstmuséet den senaste tiden? Jag har inte varit där på ett par år och då tänkte jag inte heller på om det är barnvänligt. Någon som vet?

• mindless

Jag ringde konstmuseet och de påstår att det är hyfsat barnvagnsvänligt, och att barn [under överinseende] utan problem kan röra sig rätt fritt.

Så jag och Oliver H är på.

Svar på tråden Pappaledig Gbg hösten -07