• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • Prinssestårtan

troll77: Fy va hemskt, tänker på er!

• Felixxmor

troll77 - Tänker på dig och din familj!!!
    *Kram*

• meh

troll - många stora styrkekramar till er. Hoppas att allt går bra. Tänker på er otroligt mycket *KRAM*

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • Molina

Tack alla som tänker på oss.

Tack för dom värmande orden dom behövs just nu i mitt trasiga hjärta.
    Läkarna har hittat en förändring i min mans rygg och dom kan inte säga om det är nån slags cancer för dom kan inte gå in och ta ett ryggmärsprov pga av att han har 2st diskbråck ligget i vägen.
    Så just nu känns det fruktanvärt tungt.
    Vi lever på hoppet om att det är en inflammation i ryggmärgen.
    Just nu ligger han med kortisondropp.

• majflickan

Men kan dom inte kunna se det på något annat sätt? är det cancer behövs väl mer än bara kortison?
    Gott i allt elende ändå att de kanske kommit fram till något. Man blir ju så mycket mer rädd när man inte alls vet vad det handlar om.

Men hoppas ändå de e en infalation o han snart e bra.. kram till er

Mamma till Anton
  • Molina

Majflickan: Jo dom är i stort behov i att ta ett ryggmärgsprov för att få reda på tumören men kan inte nu pga av att han har 2st diskbråck dom riskerar att göra honom förlamad och eftersom dom aldrig misstänkt cancer/tumör måste dom börja ta en himmla massa nya prover.
    De att han får kortison är för att försöka lägga svullnaden i ryggraden och sen ska diskbråcket läka i ca 4-8v sen kan dom försöka med provet igen.
    Nu är jag sjukskriven och fått nå lugnande tabletter igår kan jag säga att jag bryt totalt ihop det känns som jag bara vill vakna ur en hemsk marddröm.
    Jag kan inte beskriva känslan jag har i kroppen nu förutom att allt är så frusterande.

Men inatt får han vara hemma på permison känns otroligt skönt han längtade så efter Moa så imorn ska han in till sjukan igen på kortisonchocksdropp.

• ebbas mamma 1

Troll: tänker så mycket på er!!!! jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt löser sig till det bästa!!! så otroligt skönt att han fick komma hem o träffa Moa, måste kännas underbart, men samtidigt är det väl jättekonstig o känslig situation för Moa!!!!
    STOR BAMSEKRAM!!!!!

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • JCA

troll: Vilket fruktansvärt trauma ni går igenom, du och din man. Jag sitter här och läser och önska att jag kan GÖRA något. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra och att ni tar er igenom det här hemska tillsammans. Många kramar och tankar från mig...

Min dator har kraschat och därför är jag typ aldrig inne här. Kanske inte ser så bra ut att surfa runt på familjeliv på nya jobbet, hehe Men här är väl det mesta som vanligt, förutom att barnen är sjuka och inte vill bli friska. Efter feber i 7 dagar tog jag dom till läkaren och det visade sig vara halsfluss. Dom har ätit penicillin sen i torsdags kväll men febern vill fortfarande inte ge med sig. Den ligger över 39 grader varje kväll. Jag undrar hur lång tid det ska ta egentligen.

Ha det bra, mina vänner...

• babyboom2005

Var här ofta förrut men sedan jag slutade vara mammaledig har det blivit mer sällan.

Troll: Läser om vilken mardröm ni har..hoppas att allt slutar lyckligt.

Jag måste fråga er vad ni ger era två-åringar till kvällsmål? Oliver har alltid älskat välling men har nu börjat att tvär vägra. Han säger att det bara är bebisar som äter välling, en ide som måste komma från de äldre kompisarna på dagis. Jag skulle gärna vilja att han åt välling ett tag till, vad äter era?

• ebbas mamma 1
    babyboom2005 skrev 2007-10-22 12:36:38 följande:
    Var här ofta förrut men sedan jag slutade vara mammaledig har det blivit mer sällan.Troll: Läser om vilken mardröm ni har..hoppas att allt slutar lyckligt.Jag måste fråga er vad ni ger era två-åringar till kvällsmål? Oliver har alltid älskat välling men har nu börjat att tvär vägra. Han säger att det bara är bebisar som äter välling, en ide som måste komma från de äldre kompisarna på dagis. Jag skulle gärna vilja att han åt välling ett tag till, vad äter era?
    Ebba har aldrig ätit välling,utan hon var en riktig gröt-tjej som bebis. Men det är bara ibland hon äter gröt numera. Oftast blir det smörgås o mjölk eller juice på kvällen.
    Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720, mina små hjärtan !!!
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!