• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • bea85

hallå hallå nu har jag hittat hit jag med. har haft apu allt för länge och varit så tröt så ja datan har varit ett alternativ man valt bort. man får väll passa på att gratta alla som fått bebisar sen jag va inne sista. värkar vara några eller så e jag ute och syklar hehehe.

loke slängde blöjan för någon vecka sen både på natten och dagen det va skönt. men på dagis vägrar han kissapå pottan eller toan och blöjan e torr så han håller sig från det att jag lemnar han tills jag hämtar han och det kan ju inte va bra. jag vet inte vad jag sak göra känner mig helt hjälplös. någon som har tips va som hälst säg till jag e desperat.

stolen har vi inte vänt men vi åker bil ca 1 gång i månaden så det får gå. bil e liksom lyx så om han sitter fram eller bak eller upp eller ner spelar ingen roll för honom hehehehe

• Helen H 79
    sandispandis skrev 2007-11-04 20:55:23 följande:
    HejE det någon här som vänt på bilstolen än? Jag vet att dom rekomenderar att vänta tills barnet är 4-4½år men det e ju så (förbannnat) trångt..Särskilt säkert e det ju inte heller eftersom man knappt ser ut genom rutan eftersom passageraren fram sitter så långt fram. vi har inte vänt än men har stora funderingar på det...sandra
    nej inte vänt här ännu.. Jonathan sitter fram så där är ganska mycket plats, men sitter han bak är det trångt!! Vi får väll se.. har svårt att tro att han ska kunna sitta bakåt till han är 4 år... han är så lång...
    ~~Berikad med två underbara barn - Jonathan o Olivia!! ~~
  • majflickan

Anton sitter bakåt vänd i baksätet ännu. Vi hoppas han kan göra det iaf 1 år till. Tills det är dags för nästa barn o ta över den stolen. Jag tror inte anton kan sitta där länge än så heller, börjar ju bli lite trångt med bena redan. Stolen vi har går inte o ha framåt, så när det e dags så får vi köpa en ny till anton

Mamma till Anton
  • ebbas mamma 1

vi har heller inte vänt ännu!!! Ebba sitter bakåtvänt i framsätet så det är ganska gått om plats ännu. Leo sitter i sitt babyskydd i baksätet bakom henne. När Leo sen ska ha annan stol så har vi en begagnad akta graco, så den sätter vi  på samma plats där han sitter nu, hoppas det kommer gå bra. Ja,rekomendationen är ju att de ska sitta bakåt så längesom möjligt, helst iallafall till 4 år, så det hoppas vi funkar för dem båda i bilen vi har

Hoppas alla mår bra annars! här är vi friska (peppar peppar..) hörde att magsjukan börjat på dagis, hua det är ju 1000 gånger värre än förkylningarna som går nu under hösten

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720, mina små hjärtan !!!
  • babyboom2005

Hejhej!!
    Nu har vi piggat på oss efter två veckors sjuka. Vilket har resulterat i att oliver som tidigare älskat dagis nu vägrar...
    är inte skoj att länma honom gråtande...jag vet att många kanske upplevt detta men för mig är det helt nytt...vad gör man??

Oliver slutade med blöjan i somras och är torr både dag och natt. Det där med blöja tror jag det måste välja själv, oliver vägrade bara en dag att ha blöjan och skulle gå på toaletten i stället.

Bilstolen....jag vet inte hur vi ska göra. Vi har volvos egna bilstol och den är på gränsen till för liten. Måste köpa en ny snart men då blir det nog en som går att ha båda vägarna. Kommer börja med bakåtvänd.

• bea85

babyboom2005: synd att det kommer nu om det gåt så bra. loke är så ofta vi kör att vi säger hej då som vanligt sen bara lämnar när jag passera fönstret så leker han hur bra som hälst hopaps det går över fort

• Jessi74

hej hej, har inte varit inne i tråden på jättelänge!!! Men bättre sent än aldrig. Vi måste snart köpa en till bakåtvänd stol till sonen som börjar växa ur babyskyddet. Är det någon som vet någon stol som är lång i ryggen och räcker länge? Vi har en Britax freeway till Isabella. Kanske är bättre att köpa en som man kan vända fram sen? Ständigt dessa beslut...

• majflickan

Blev så besiken förut. Jag hade sett i en broshyr från biblioteken här i stan. fanns 2 teatrar som passade för Anton en som var åldern 1-2 o en 1-3 den 1-3 kunde jag inte för jag jobba. Men 1-2 skulle gå en lördag så det passade perfekt så kunde vi gå hela familjen. Ringer till biblioteket förut o tänkte beställa biljetter. Då säger dom att barnen inte får ha fyll 2 år. *suck* Blev så ledsen o arg. Är så känslig nu så allt som går emot e bara skit.
    Tycker oxå det e taskigt. skiljer bara ett halvår. O eg hur många 1 åringar har nytta av sådanna teatrar eg.
    Här försöker man att hitta på saker, o kanske lite mer kulturella ibland då, o så får man inte gå!!!

Mamma till Anton
  • Helen H 79

OJ.. Här var det lugnt i tråden..
    Vad gör alla??
    Här har vi haft magsjka i helgen..BLÄÄÄÄ!! men nu är vi okej igen, men det tar ju ett tag att återhämta sig känner jag

~~Berikad med två underbara barn - Jonathan o Olivia!! ~~
  • Molina

Helen: Men uschdå stackrare har ni legat magsjuka skönt att ni är friska nu!

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!