• kajsa835

junibebisar -05, del 9!

den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!
    Vi fortsätter som vanligt!!

1/6 Felix mamma: Felixxmor
    Isaac mamma: Glad mamma
    Erik mamma: meh
    Gustav mamma: Grisen
    3/6 Isabella mamma: Jessi74
    4/6 Agnes mamma: Petre
    5/6 Kevin mamma: sandispandis
    6/6 Widar mamma: A lie
    10/6 Erik mamma: JCA
    11/6 Oliver mamma: babyboom2005
    12/6 Jonathan mamma: Helen H 79
    13/6 Anton mamma: Majflickan
    Reuben mamma: Vasen
    14/6 Noah mamma: Bonanza
    15/6 Loke mamma: bea85
    16/6 Moa mamma: Troll77
    18/6 Gabriel mamma: MarLe71
    19/6 Elvira mamma: Trollnilla
    20/6 Ebba mamma: Missisola
    21/6 Alarik mamma: emmamaria
    22/6 Theo mamma: THAN
    Noel mamma: milsch
    26/6 Ebba S mamma: ebbas mamma 1
    27/6 Blenda mamma: Mandy
    Sami mamma: Smillla
    28/6 Norah mamma: AriamE
    29/6 Malkolm mamma: Kajsa835
    30/6 Isak mamma: CamillaJ
    Nellie mamma: Prinssestårtan

Hoppas alla är med!

• Svar på tråden junibebisar -05, del 9!
  • JCA

Erik har körtelfeber. Jobbigt, men det känns jätteskönt att äntligen veta vad det är som är fel!

• meh

Här dricker Erik fortfarande välling på kvällen, man han får själv välja om han vill ha den eller inte.

Här har vi varit och är sjuka. I söndags fick Erik kruppanfall, så det var bara att bege sig in på akuten så han fick inhalera lite adrenalin. I onsdags fick han gå på dagis igen. Jag själv blev dunderförkyld i måndagskväll och har varit hemma från jobbet sedan i tisdags. Var till läkaren idag och då visar det sig att jag har påbörjan till lungiflammation och ska gå på penicilin i 10 dagar. Sjukskriven i nästan 2½ vecka , jag har inte tid att vara hemma från jobbet.

Troll - sök på Ginza.se eller cdon.com, där finns säkert en hel del barnmusik.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • babyboom2005

Usch vad alla är sjuka...jobbigt!!
    Jag har en son som enligt dagis är jättesjuk och förkyld....men hemma är han jättepigg inte några som helst tecken på sjukdom och vill bara till dagis...känns lite konstigt att ha han hemma för att dagis tycker han är sjuk.

Visst går det undan... trotsen står o kikar bakom hörnet och våra små är helt plötsligt *stora*

• Helen H 79

Troll.. hur är det med er?? Har tänkt mycket på dig!

Men fyy vad alla är sjuka Olivia är förkyld IGEN!!! Bara 2 månader gammal o redan på andra omgången..*suck* men men.. vad ska man göra??

~~Berikad med två underbara barn - Jonathan o Olivia!! ~~
  • majflickan

Inte nog me att anton vägrar välling. Han äter knappt något alls nu. Varken hemma eller på dagis. O där brukar han ofta äta hyffsat med mat iaf. Knappt att smögås har gått ner. han har visserligen alltid ätit dåligt. Men inte såhär. Går knappt o locka med sylt heller som brukar funka.. Hoppas det vänder snart. Jättejobbigt

Mamma till Anton
  • meh
    majflickan skrev 2007-10-25 17:47:07 följande:
    Inte nog me att anton vägrar välling. Han äter knappt något alls nu. Varken hemma eller på dagis. O där brukar han ofta äta hyffsat med mat iaf. Knappt att smögås har gått ner. han har visserligen alltid ätit dåligt. Men inte såhär. Går knappt o locka med sylt heller som brukar funka.. Hoppas det vänder snart. Jättejobbigt
    Tror dom har sådana perioder, det har i alla fall Erik. Får dom bara i sig vätska, så är det ingen fara. Dom börjar äta igen, när dom vill
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • kajsa835

en till som äter penicillin, malkolm har varit hemma måndag-onsdag med nån infektion, men idag fick han gå till dagis igen. han hade feber och var tät i halsen så vi va hos doktorn i måndags.
    men det är inte skoj med medicin nä, man får hålla dast han och tvinga i den.

• Molina

Helen: Min man är hemma nu dom chockade hans kropp med cortison så nu kan han gå iallafall men kan fortfarande inte greppa nåt med händerna.
    Dom kan inte göra nåt med ryggen fören tidigast om 1-3 månader då ska han in på en ny sk MRT röntgen då kan dom se om förändringen är kvar.
    Och Moa bör inte gå på dagis pga infektionsrisk till min man.
    Och oron nu ska vi inte prata om men vi tar en dag i taget här.
    Men han har dock inte nå ont där förändringen sitter och det får man väl tacka för.

TACK ALLA FÖR ERAT STÖD OCH ERA TANKAR SOM GÅR TILL MIN FAMILJ.

Usch va många som är sjuka nu Krya på er alla små.

Majflickan: Moa har precis haft en sån matstrejkar period jätte jobbigt.

• ebbas mamma 1

Troll: Här har jag tänkt på dig varje dag!  så skönt att han inte har ont iallafall, men va jobbigt att vänta flera månader!!  Så skönt att kunna gå iallafall, men va jobbigt att inte kunna använda händerna. Moa måste tycka att det är konstigt!!
    kom det bara så plötsligt över en natt eller kom det smygande?
    du är hemma nu då eller?
    STOR KRAM TILL ER !!!!!

Krya på er alla små sjuklingar, så typiskt när hösten kommer!!
    Här är vi friska allihopa så det är skönt, man får njuta så länge det varar

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720, mina små hjärtan !!!
  • Helen H 79

Har ni börjat fundera på julklappar till era???
    Jonathan ska få ett bilgarage (han ÄLSKAR bilar), och leklera med bakformer.. senn ska vi nog köpa mer till tågbanan och lite mer tåg..

~~Berikad med två underbara barn - Jonathan o Olivia!! ~~
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!