• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-10-11 11:33:53 följande:
    Tack, Linny! Hur är det med febern idag? Hoppas du mår bättre!
    Tack! Nja inte bättre. Fortfarande över 39, frossa, huvudvärk och ont i kroppen. LIgger i soffan med myskläder, stor tjock fleecemorgonrock, fleecefilt OCH tjockt vintertäcke och fryser. Som tur är hjälper laptopen till att värma lite på magen. Är så tråkigt att vara sjuk. Vet att jag borde ligga sysslolös men då avlider jag. Kollar in ibland och slöar mellan varven..
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-11 10:53:11 följande:
    Slänger in en fråga (och blottar min okunskap ) Vad e en anglebrush?? Och den här flockedsponge? (Använder du den till ID:s foundation Linny?)Jag har kabukiborsten från ID till min foundation, tycker att den är lite vass.
    Jag har många ögonskuggspenslar från MAC, tycker att dom är bra och håller länge om man sköter om dom.
    Angelbrush är en snedställd borste helt enkelt.

MAC har bra borstar, men de är inte billiga!

Hur ofta tvättar du din kabuki? Jag har altid balsam i min kabuki. Tvättar du den en gång i veckan (räkna med 12 timmars torktid) så blir den mjukare. Jag tycker att ID's kabuki river lite väl mkt för att jag skulle vilja använda den, men vissa säger att den blir bättre bara man tvättar den med balsam tillräckligt länge.
  • greeneyes

Åh, när ni ändå pratar borstar, är det inte nån som kan skriva vilka borstar som är bra att ha, som liksom ingår i bas-kitet man behöver? (tänkte då främst till mineralmakeup!)

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Fridapida
    MeyaMadre skrev 2007-10-11 09:38:34 följande:
    hejs svejs...guu va ni skriver och det är sjukt vad mkt bra tips och köpförslag man får men jag undrar lite om verktyg..typ penslar och så? DET HAR PRATATS FÖRUT MEN SKULLE GÄRNA VILJA VETA VEM SOM HAR BÄST PENSLAR, TYP ÖGONSKUGGA OCH SÅ. TIPS PÅ LITE MÄRKEN, DET GÖR INGET OM DE ÄR FRÅN TYP USA EL SÅ- MIN SAMBO SKA SNART ÅKA OCH FRAMFÖRALLT HUR MÅNGA BEHÖVS TILL ALLT? TIPS?TIPS?
    Jag älskar Japonesque! Jag kommer nog fortsätta köpa mina borstar därifrån.
    Smashbox är också kända för sina underbara borstar. MAC likaså.
    Vill du köpa i butik i Sverige så gillar jag FACE, deras är mjuka nog tycker jag. Jag tycker att MUS river lite väl mycket. The Bodyshop har en puderborste som är en "little piece of heaven". Den är så mjuk så jag vet inte vad!
    Som rougeborste har jag en angelbrush från Japonesque.
    När jag lägger lösa eller fuktiga skuggor använder jag gärna ID'd wet/dry. Den är kompakt och lagom liten.
  • lilja71

Fridapida, jag har aldrig använt balsam när jag tvättat den (Generad ) men det ska jag testa!! Tack för tipset! Vilken borste ska man använda till i.d:s mineral veil? Ngt tips?

• Fridapida
    greeneyes skrev 2007-10-11 11:43:16 följande:
    Åh, när ni ändå pratar borstar, är det inte nån som kan skriva vilka borstar som är bra att ha, som liksom ingår i bas-kitet man behöver? (tänkte då främst till mineralmakeup!)
    Tänker du allmänt eller från ett speciellt märke?
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-11 11:48:35 följande:
    Fridapida, jag har aldrig använt balsam när jag tvättat den ( ) men det ska jag testa!! Tack för tipset! Vilken borste ska man använda till i.d:s mineral veil? Ngt tips?
    Jag använder min stora puderborste jag nämnde i ett tidigare inlägg (1674). Underbar.

Men vilken tur att du inte provat balsam, då finns det ju en god chans att du kan få den mjuk! Men man måste såklart använda även shampoo som vanligt o torka alla penslar liggande på en handduk.
  • Majestic

God förmidagg!!

Linny- Bättre idag??

Hmm, jag borde också skaffa en sån liten facklåda till eyedust förvaring*funderar*
    Min Empire MUS skruvar upp sig hela tiden och dusten finns överalltSkrikandes, så jag har den separat i en liiiiten kartong.

Var kan man beställa japonesque och vad kostar de?? Jag har två MAC borstar och de älskar jag !!

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • greeneyes
    Fridapida skrev 2007-10-11 11:49:16 följande:
    Tänker du allmänt eller från ett speciellt märke?
    jag tänkte ju beställa mineralmakeup från everydayminerals, och känner att jag har noll koll på vad som behövs till det.. vanligt smink är ju inget problem, men eftersom mineralmakeup fungerar på lite annorlunda sätt så är jag lite osäker. Jag har förstått att man behöver en kabukiborste i alla fall. Men sen då?
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • lilja71

Fridapida: kan man köpa dom borstarna någonstans på nätet? Ska köpa en till så att jag kan ha kabukin till Foundationen och en annan till mineral veil. Kul att testa ngt nytt.

Svar på tråden Smink Smink Smink!