• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

japonesque är omtyckt bland många här. MUS har bra, förutom puderborsten som fäller. Face/mac är visst också bra. Jag har några från Everydayminerals (nätshop) som jag är jättenöjd med.

Jag har bland annat, foundationborste, puderborste, rougeborste, kabuki, concealerborste, eylinerpensel, anglebrush, olika ögonskuggepenslar i olika storlekar, rundningar och fasthet, eyecreaseborste. Sedan har jag en "flocked sponge" att lägga mineralfoundation med.

Jag skulle i första hand satsa på ett gäng bra ögonskuggepenslar, en eylinerpensel och en anglebrush. Jag tycker att det GÅR att använda samma som puderborste och rougeborste. Brukar bara hålla ihop puderborsten lite då..

• lilja71

Slänger in en fråga (och blottar min okunskap ) Vad e en anglebrush?? Och den här flockedsponge? (Använder du den till ID:s foundation Linny?)

Jag har kabukiborsten från ID till min foundation, tycker att den är lite vass.

Jag har många ögonskuggspenslar från MAC, tycker att dom är bra och håller länge om man sköter om dom.

• maddie3
    Lejån skrev 2007-10-11 06:55:09 följande:
    Hur många burkar får du plats med i varje fack?
    Jag får det till 60 burkar från PL, men avskärmarna går att ta bort o då kanske det får plats flera
  • Lejån
    maddie3 skrev 2007-10-11 11:08:17 följande:
    Hur många ryms det i varje avdelning nu då?
  • maddie3
    Lejån skrev 2007-10-11 11:11:00 följande:
    Hur många ryms det i varje avdelning nu då?
    varje avdelning utan avskärmarna ca 15-16 burkar annars med avskärmarna 3 st i varje.
  • Lejån
    maddie3 skrev 2007-10-11 11:16:14 följande:
    varje avdelning utan avskärmarna ca 15-16 burkar annars med avskärmarna 3 st i varje.

Oki, tack! Då är de ganska små då alltså.

Linny:
    Har också märkt att de "snöar" lite. Man får skruva åt som en galning, men ändå så blir det färg utanför ibland.

Jag är supernöjd med min låda, den får nog följa med när jag reser också, tar ju nästan mindre plats än att packa över dem i en necessär om man ska ha med sig alla.

• Fridapida
    Linny skrev 2007-10-11 08:46:33 följande:
    Tack snälla Jag behöver nog nån sån låda. Fast det är ändå jobbigt när man är ute o reser. Burkarna har en tendens att skruva upp sig själva. Inte helt, men ibland kan det vara nästan öppet och det rasar ut pulver från kanterna *morrar*
    Jag pendlar en hel del, så det blir många resor. Det är därför jag blev så nöjd med de penselfacken jag hittade på Lindex. I de kan man även förvara eyedust, som också har en tendens att skruva upp sig.
    Jag ska nog leta reda på en låda att ha hemma också.
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-10-11 10:53:11 följande:
    Slänger in en fråga (och blottar min okunskap ) Vad e en anglebrush?? Och den här flockedsponge? (Använder du den till ID:s foundation Linny?)Jag har kabukiborsten från ID till min foundation, tycker att den är lite vass. Jag har många ögonskuggspenslar från MAC, tycker att dom är bra och håller länge om man sköter om dom.
    Anglebrush är en snedställd borste som du bland annat använder till att lägga ögonbrynsskugga samt jobba med skuggorna. Jag använder EM, inte ID.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2007-10-11 11:27:12 följande:
    Jag pendlar en hel del, så det blir många resor. Det är därför jag blev så nöjd med de penselfacken jag hittade på Lindex. I de kan man även förvara eyedust, som också har en tendens att skruva upp sig.Jag ska nog leta reda på en låda att ha hemma också.
    jag var inne på lindex o hittade silverfärgade penselfack, ska köpa dem oxå. Super att ha om man ska resa som du skrev Glad

Ska inhandla flera boxar det är ju så bra att stapla på varandra o tar då lite plats.
  • lilja71

Tack, Linny! Hur är det med febern idag? Hoppas du mår bättre!

Svar på tråden Smink Smink Smink!