• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3
    Fridapida skrev 2007-10-11 12:15:02 följande:
    Tjejer tjejer! Jag måste bara berätta en sak (om mig...) som gör mig så glad! Min hy börjar bli sig själv igen. Jag har inga otäcka finnar som gör ont på samma sätt! Bara lite lite grann kvar. Medicinen har hjälpt mig så! Efter en ansiktsbehandling hos UNDERBARA Jessika på FACE så är jag en ny människa. Ärren är så klart kvar... men jag börjar bli mig själv igen. *lycka*
    Oh vad roligt, är jätteglad för din skull. Skrattande 
     Måste kännas underbart att medicinen hjälpt så bra, ärr går som sagt att sminka bort o de bleknar med åren....
  • Fridapida

maddie3

Ja, ärren är inte särskilt djupa alls! De räknar jag bli av med snart. Bara jag är av med inflamationerna så är jag sååå lycklig.
    Och Tack!

• Billy och Jag

Nu har jag äääntligen fixat en kamera så jag har provat att lägga ut bilder på min make i dag.. På riktigt så är det mycket mer färg.. men men.. kameran gör ju som den vill ibland..

Synpunkter?

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny

Gud så kul Fridapida!! Hoppas ärren också försvinner snart. Vad gullig du är som muntrar upp mig!

Majestic: Nä tyvärr är jag inte bättre idag

Fridapia nämnde att jag använde en annan variant till min mineralfoundation. Jag började med en kabuki, men tycker den river och det tar för lång tid på morgonen. Jag köpte istället en slags svamp "flocked sponge". Jättebra. När jag vill bättre på vissa ställen och få superjämnt underlag så kompletterar jag med min flawless foundationborste.

• maddie3

måste fråga en sak ang PL o deras 25% system.....

fick mail om att jag skulle få tillbaka pengar...ni som handlat tog det lång tid innan pengarna kom in på ert konto eller är pengarna tillgoda nästa gång man handlar????

• maddie3
    Linny skrev 2007-10-11 15:31:48 följande:
    maddie: Det tog någon dag bara
    konstigt, jag fick mailet i tisdags......Ledsen
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-11 14:13:20 följande:

Nu har jag äääntligen fixat en kamera så jag har provat att lägga ut bilder på min make i dag.. På riktigt så är det mycket mer färg.. men men.. kameran gör ju som den vill ibland.. Synpunkter?
    Vad roligt!
    Jag tyckte det var fint, men jag skulle vilja se att du arbetade eyelinern lite mer. Som den är nu så är den lite hackig och ojämn. Är det en flytande eyeliner? Gör så att direkt efter att du lagt den drar du i överkanden med en smal spetsig pensel.
    Lägg gärna lite mer eyeliner och lägg lite skugga så att de går ihop mer.
  • Billy och Jag
    Fridapida skrev 2007-10-11 17:39:33 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-11 14:13:20 följande: Vad roligt! Jag tyckte det var fint, men jag skulle vilja se att du arbetade eyelinern lite mer. Som den är nu så är den lite hackig och ojämn. Är det en flytande eyeliner? Gör så att direkt efter att du lagt den drar du i överkanden med en smal spetsig pensel.Lägg gärna lite mer eyeliner och lägg lite skugga så att de går ihop mer.
    Tack.. Kul med kritik! Jag använde celebratrion med liquid mix... Har aldrig provat det förut och fick bara ett infall att prova min liquid för första gången.. hehe.. Så det var inte så avancerat.. Tänkte använda flytade eyeliner egentligen men den jag har sitter så dåligt så jag gjorde inte de.. Ska öva lite mer med den lilla penseln.. Sen så är ju fransarna rätt så klumpiga och spretiga också.. Jag slarvade lite.. hehe
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-10-11 18:47:41 följande:

Tack.. Kul med kritik! Jag använde celebratrion med liquid mix... Har aldrig provat det förut och fick bara ett infall att prova min liquid för första gången.. hehe.. Så det var inte så avancerat.. Tänkte använda flytade eyeliner egentligen men den jag har sitter så dåligt så jag gjorde inte de.. Ska öva lite mer med den lilla penseln.. Sen så är ju fransarna rätt så klumpiga och spretiga också.. Jag slarvade lite.. hehe
    Det tar ju ett tag innan man hittar snitsen med nya produkter. Men det är ju lite av tjusningen!
Svar på tråden Smink Smink Smink!