• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • maddie3

Jag har oxå köpt urban decays eyeprimer. Är inte så nöjd med MUS primer.
    Väntar med spänd förväntan

• Majestic
    Linny- Snygg make-up som vanligt !!

LMK och maddie3- Ni lär inte bli besvikna, UD´s eyeprimer ÄR bra !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • LMK

Linny - Tack för tipsen. Det blir till att öva på ny teknik, helt klart. Men kul är det!

Försökte mig på lite fotande härom dagen. Ojojoj säger jag bara. Man såg INGENTING av ögonskuggan. Såå besviken. Det blir att försöka i dagsljus samt leja maken som fotograf kanske...
    GUD vilket i-lands problem!

• Fluffguf

Jag sitter och klurar på hur jag ska sminka mig imorgon... Jag fyller år och vi ska ut och äta, och sedan gå till någon nattklubb, så jag vill göra något lite extra. Någon som har något bra tips? Jag ska ha en svart klänning med röda blommor. Jag funderade på att köra en klassisk sotning i svart, men jag är öppen för det mesta

Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 14:11:25 följande:
    Jag sitter och klurar på hur jag ska sminka mig imorgon... Jag fyller år och vi ska ut och äta, och sedan gå till någon nattklubb, så jag vill göra något lite extra. Någon som har något bra tips? Jag ska ha en svart klänning med röda blommor. Jag funderade på att köra en klassisk sotning i svart, men jag är öppen för det mesta
    Jag är väldigt förtjust i sotningar. Ska man ut på krogen så syns inte de ljusa fina färgerna lika bra. Tycker att du kan sota. Använder du rouge? Lägg lite av rougen i slutet på sotningen... svårt att förklara. Men det brukar bli snyggt.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-10-19 14:27:40 följande:
    Jag är väldigt förtjust i sotningar. Ska man ut på krogen så syns inte de ljusa fina färgerna lika bra. Tycker att du kan sota. Använder du rouge? Lägg lite av rougen i slutet på sotningen... svårt att förklara. Men det brukar bli snyggt.
    Tack för tipset, jag ska testa det! Menar du i globlinjen, jag har för mig att du gör så? Jag tänkte testa lite senare, då kan jag lägga in en bild så får ni säga vad ni tycker
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 14:31:20 följande:
    Tack för tipset, jag ska testa det! Menar du i globlinjen, jag har för mig att du gör så? Jag tänkte testa lite senare, då kan jag lägga in en bild så får ni säga vad ni tycker
    Ja, det blir nog så. Lägg i globlinjen och sota sedan så att det inte blir ett mellanrum mellan sotningen o rouget. Det kommer nog bli fint. Lägg gärna ut en bild.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-10-19 14:39:16 följande:
    Ja, det blir nog så. Lägg i globlinjen och sota sedan så att det inte blir ett mellanrum mellan sotningen o rouget. Det kommer nog bli fint. Lägg gärna ut en bild.
    Det var ett bra tips, då blir det lite varmare färg. Jag brukar sota med svart och silver, men jag tycker att det blir lite tråkig färg på det, lite rött kan nog pigga upp det!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-19 14:41:49 följande:
    Det var ett bra tips, då blir det lite varmare färg. Jag brukar sota med svart och silver, men jag tycker att det blir lite tråkig färg på det, lite rött kan nog pigga upp det!
    Precis! Rouget ger ett djup till blicken. Det ser dessutom så snyggt ut när man har samma färg på kinder o vid ögonen.
Svar på tråden Smink Smink Smink!