• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    lilja- Vaffö, vaffö inte den gröna för sig själv, den är såå fin !! Rosa och grönt...mio deus !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic

Jag var på Kicks igår och såg de här godingarna, är det nån som har testat de??
    Jag är sugen på att köpa den mörkbruna och rosa(skojar bara )!!!

image827

Pink makes me puke!!
  • lilja71

Majestic: Va e det för märke? Har aldrig sett förut! Varför inte den gula?!
    Den gröna är lite mörk för att ha helt ensam, jag har den rosa som lite highlighter och närmast ögonvrån. Gillar mest att har rätt färgstarka skuggor men ibland så passar den här lite mer diskreta kombinationen också. Den här gröna är väldigt snygg till en guldig skugga som jag har också.

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-07 15:09:30 följande:
    Majestic: Va e det för märke? Har aldrig sett förut! Varför inte den gula?! Den gröna är lite mörk för att ha helt ensam, jag har den rosa som lite highlighter och närmast ögonvrån. Gillar mest att har rätt färgstarka skuggor men ibland så passar den här lite mer diskreta kombinationen också. Den här gröna är väldigt snygg till en guldig skugga som jag har också.
    lilja- Det är NIVEA och jag provade de på handen igår. Pigmentrika och metalliska, ska nog skaffa mig den mörkbruna !! Den gula man kanske också kan ha...äh, vi får se !!
    Pink makes me puke!!
  • Nathalie009

Ni ratade om MUS storsäljare Muffin, ja e lost va gälle ögonskuggor, skulle verkligen behöva köpa en naturell men snygg ögonskugga som e bra, tänkte på den, NÅGN som har bild på ENBART muffin?

eller som har tips på nått som skulle passa min ögonfärg?? har en bild på mej i mitt bildalbum..

Skulle VERKLIGEn behöva köpa nån ögonskugga som sagt.. tips tips!!

• Nathalie009
    Linny skrev 2007-11-07 14:45:33 följande:
    Majestic: Titta titta *håller fram hinken under Majestics haka* PS: Kolla på de rosa blodkärlen i ögonen också!
    Tycker den ögonskuggan var jättefin! Vad heter den o va köper man den?

Och vad kostar ögonskuggorna på Makeupstore ungefär? Står ju inga priser i butiken har adlrig vågat fråga, om ja itne skulle ha råd. hahaha
  • Majestic
    Nathalie009 skrev 2007-11-07 15:14:07 följande:
    Ni ratade om MUS storsäljare Muffin, ja e lost va gälle ögonskuggor, skulle verkligen behöva köpa en naturell men snygg ögonskugga som e bra, tänkte på den, NÅGN som har bild på ENBART muffin? eller som har tips på nått som skulle passa min ögonfärg?? har en bild på mej i mitt bildalbum..Skulle VERKLIGEn behöva köpa nån ögonskugga som sagt.. tips tips!!
    Nathalie- Här är bilder på Muffin, fast här ser den beige ut, den är mer pärlemoraktig så att säga. Bra som basskugga, skuggorna kostar 125 kr och blir man medlem får man 10% rabatt vid varje köp.

MUFFIN
    Pink makes me puke!!
  • Nathalie009
    Majestic skrev 2007-11-07 15:20:47 följande:
    Nathalie- Här är bilder på Muffin, fast här ser den beige ut, den är mer pärlemoraktig så att säga. Bra som basskugga, skuggorna kostar 125 kr och blir man medlem får man 10% rabatt vid varje köp.
    OKej!Tack. Då ska ja införskaffa en sån då :)

Har makeupstore Någon MÖRK ögonskugga som vekrligen blir MÖRK?

Typ mörkbrun?? Nån som vet va den ehte isåfall??

har letatå letat efter mörka ögonskuggor men sen när ja väl ska måla, blir d typ ljusgrå fsat ja ville ha svart, å ljusbrunt fast ja vill ha MÖRKbrunt..
Svar på tråden Smink Smink Smink!