• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-07 15:15:27 följande:
    Tycker den ögonskuggan var jättefin! Vad heter den o va köper man den?Och vad kostar ögonskuggorna på Makeupstore ungefär? Står ju inga priser i butiken har adlrig vågat fråga, om ja itne skulle ha råd. hahaha
    Det är tre olika skuggor på bilden. Är inte säker på vilken den tredje var men de två yttersta är cotton candy och pink metal (från Makeupstore). Kolla in i mitt galleri så står det precis vilka alla är.
    Nathalie009 skrev 2007-11-07 15:22:48 följande:
    OKej!Tack. Då ska ja införskaffa en sån då :)Har makeupstore Någon MÖRK ögonskugga som vekrligen blir MÖRK?Typ mörkbrun?? Nån som vet va den ehte isåfall??har letatå letat efter mörka ögonskuggor men sen när ja väl ska måla, blir d typ ljusgrå fsat ja ville ha svart, å ljusbrunt fast ja vill ha MÖRKbrunt..
    Jag har bland annat Celebration som är kolsvart med guldskimmer i. Den blir MÖRK. Sedan har jag Forest som är mörkt grönbrun, Choco d´or som är mörkbrun med en lila underton och guld i. Alla dessa från MUS.
  • Linny

Majestic skrev:
    Linny-
    Du är sååå härlig, fast det rosa passar dig. Det skulle säker passa mig också, fast jag gillar inte själva färgen. Man ser ut som en vandrande marshmallow i rosa*asg*

Haha Det är så kul att retas *fem år egentligen*

• Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-07 15:22:48 följande:
    OKej!Tack. Då ska ja införskaffa en sån då :)Har makeupstore Någon MÖRK ögonskugga som vekrligen blir MÖRK?Typ mörkbrun?? Nån som vet va den ehte isåfall??har letatå letat efter mörka ögonskuggor men sen när ja väl ska måla, blir d typ ljusgrå fsat ja ville ha svart, å ljusbrunt fast ja vill ha MÖRKbrunt..
    Du kanske brukar köpa sämre skuggor med lite pigment i? Ett riktig bra exempel på en pigmentfattig skugga är H&M´s egna. Blir ingen färg alls. Make Up Store har däremot ordentligt med pigment!
  • Maadde
    Majestic skrev 2007-11-07 15:20:47 följande:
    Nathalie- Här är bilder på Muffin, fast här ser den beige ut, den är mer pärlemoraktig så att säga. Bra som basskugga, skuggorna kostar 125 kr och blir man medlem får man 10% rabatt vid varje köp.
    Tänkte bara rätta dig ang. priset. de kostar numera 130:- (tyvärr)
    Mamma till Elias 051102
  • Nathalie009

linny: okej nja ja köpte en svart ögonskugga från Maybelinne kosta fan 90 spänn men den e värdelös =( Så irritrande!

Men ajg tycker att när jag väl e på makeupstore så hittar ja inte alls några fäger i butiken, har dom vissa undangömda då eller?? *förvirrad* har adlrig sett ngn mörk skugga i deras butik.. bara massa glitter o färgglada typ..

• Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-07 16:41:39 följande:
    linny: okej nja ja köpte en svart ögonskugga från Maybelinne kosta fan 90 spänn men den e värdelös =( Så irritrande!Men ajg tycker att när jag väl e på makeupstore så hittar ja inte alls några fäger i butiken, har dom vissa undangömda då eller?? *förvirrad* har adlrig sett ngn mörk skugga i deras butik.. bara massa glitter o färgglada typ..
    Jodå, det finns massor. Men de man märker är ju ofta de färgstarka, de står ju ut en del Bland eyedusten (de glittriga flygiga pulvrena) så finns celebration t.ex.
  • Glam

Majestic : Jag har testat dom där Nivea skuggorna, köpte 2st, silver och mörkbrun. Brukar ha dom som bas till mina pulverskuggor.
    Blir jättefint, har skrivit om do på min blogg.

• Billy och Jag

Linny: Vilken härlig rosa färg.. och sexiga blodkärl Haha.. Hoppas du inte tog det illa det jag sa.. Så ser ju alla ut Men kassa kameror visar de inte så väl Men å andra sidan så får vi se dina fina färger och sminkningar tydligt.. *me like*

Jag såg också att de höjt priset.. visst, bara 5 spänn, men ändå!!!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny
    Lone Star State skrev 2007-11-07 17:15:54 följande:
    Linny: Vilken härlig rosa färg.. och sexiga blodkärl Haha.. Hoppas du inte tog det illa det jag sa.. Så ser ju alla ut Men kassa kameror visar de inte så väl Men å andra sidan så får vi se dina fina färger och sminkningar tydligt.. *me like*Jag såg också att de höjt priset.. visst, bara 5 spänn, men ändå!!!
    Nädå, jag tar inte illa upp. Jag får bara nåt mer att skämta om när det gäller mig själv
    Alla har dem ju, en del har såna som syns mer andra mindre. Mina kanske syns mer väl, men jag har ju även en kamera som tar väldigt skarpa bilder. Så jag skyller mig själv hela tiden
Svar på tråden Smink Smink Smink!