• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • April Mamma
    Hallonmopeden skrev 2007-11-07 19:18:23 följande:
    Puder!
    vad kostar den? Visst finns det en butik i Sthlm som säljer i.d ..eller tänker jag fel..

Finns väl att beställa på nätet också..men man vill ju testa innan
  • Armani
    Lone Star State skrev 2007-11-07 19:04:12 följande:
    Blev också nyfiken på Nivea.. ja har alltid varit lite allergisk mot just Nivea.. alltså inte allergisk så jag inte tål den då.. Men tyckt att det bara är skit från dem :-P Men kanke kan vara värt att testa.. Nivea läppbalsam och sånt brukar jag bara använda Min hy har blivit jätte konstig Vet inte varför... sminkar mig sällan.. kör hela kitet kanske en dag i veckan.. men nu är min hy konstigt knottrig på sina ställen.. körde en ansiktsmask igår och smörjer med dagkräm osv.. men inget hjälper.. Det syns inte så mycket men känns! det är på hakan pannan och kindbenen... kanske är luften nu när det börjar bli vinter?? Hoppas det inte är cover all eller min foundation från Mary Kay som gör det.. :-P Kan nån länka till därifrån jag kan köpa urban primern?? Blev lite nyfiken
    www.blush.se/urban-decay-eyeshadow-primer-potion-p-722.html
    En vacker dag hoppas jag att du kommer för att stanna hos oss!
  • Hallonmopeden

April Mamma; i.d. säljs har jag hört (bor inte där själv) på bl.a. Åhléns i Stockholm?! Mitt har jag köpt på salong och det kostar 385 kr och så behöver du en speciell borste till Kabuki. Många tycker inte att den är bra, men jag tycker den funkar bra. Det blir ju dyrt första gången man köper (borste), men det är väldigt drygt. Det går också att köpa på Tradera säger vissa men jag har inte kikat så noga, man måste ju först veta sin nyans!

• elma

armani: jag smörjer ut den med fingrarna, oftast pekfingern!

april mamma: det finns många företag där man kan beställa små prover på mineralfoundation så man kan testa ut sin nyans. Det är jättebra!

• Linny

Var så många inlägg att jag kanske missat hälften

Id säljs på Åhléns city i Sthlm.

Färgad dagcreme har jag aldrig provat..
    Inte Glo minerals heller..

Jag har bara provat Everydayminerals mineralfoundation men är jättenöjd med den. Känner inget behova av att prova annat just nu. Men någon gång vill jag testa ID. Kanske ska gå förbi någon gång och prova.

Lonestarstate: Trist! Kanske är det att du blivit lite torr nu när det börjat bli kallt?

• April Mamma

Ok...tack för info. Ska kika på åhlens nästa gång jag är in där...

• April Mamma
    Linny skrev 2007-11-07 19:49:23 följande:
    Var så många inlägg att jag kanske missat hälften Id säljs på Åhléns city i Sthlm. Färgad dagcreme har jag aldrig provat..Inte Glo minerals heller..Jag har bara provat Everydayminerals mineralfoundation men är jättenöjd med den. Känner inget behova av att prova annat just nu. Men någon gång vill jag testa ID. Kanske ska gå förbi någon gång och prova.Lonestarstate: Trist! Kanske är det att du blivit lite torr nu när det börjat bli kallt?
    Ok..vart köper du den? Lägger du på den med borste? Är den täckande (Inte helt..men ändå täckande..)
  • elma

Vad man ska tänka på med i.d är att man kan reagera på bismuthen/vismuthen i den. Är man exempelvis nickelallergiker kan man reagera på i.d. Bismuth är en restproduk av bly som ger den lite glänsande effekten i.d ger. Men det är långt ifrån alla som märker av det. Själv märker jag inte av det, men jag varierar med andra mineralfoundations som, lily lolo, meow, lumiere, aubre nicole, sunkissed minerals...så jag har gott om foundations i olika färger. Just nu är favoriten Lumiere!

Svar på tråden Smink Smink Smink!