• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-11-07 20:20:40 följande:
    Så olika det kan vara Jag tycker att det är lättare att få jämnt med puder än flytande, jag lyckades alltid få det ojämnt så jag var tvungen att sudda och ha mig. Men det kanske har att göra med att jag lägger så lite puder Och så är jag säker på att du får ditt mycket snyggare också
    Nä jag får säkert inte mitt snyggare. Tyckte bara det gick så snabbt med flytande. Använde ju även då en färg som var nära min egen och då blir det ju sällan skarvar någon stanns. Jag smörjde även med fingrarna och det blev alltid jättejämnt. Nu har jag dock inte haft en finne på ett halvår och porerna är mycket finare sedan jag började med mineralmakeup. Dessutom håller det mycket bättre än det andra och jag blir inte lika bland. Därför håller jag kvar, trots att det tar längre tid.
  • lilja71

Linny: ja nog e du guru på smink..iallafall i Liljas värld ....har ju sett det på dina fina sminkningar..
    Jag har inte problem med att det blir mjöligt i ansiktet men ibland så har jag lite för bråttom att få på pudret innan min skin smoothing cream har sugits in ordentligt....och då blir det tjockt ..... men det är bara att ta en bomullstuss och sudda, sudda, sudda

• Fluffguf

Jag är verkligen nybörjare på mineralmakeup. Jag köpte l'oréals för att testa, jag ville inte lägga massor av pengar om jag inte gillade själv konceptet, och den ska tydligen inte alls vara bra. Men nu när jag har provat och är nöjd ska jag testa något annat märke som ska vara bättre. Jag har svårt att köpa på internet eftersom jag inte har någon aning om vad jag har för hudton

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-07 20:30:39 följande:
    Linny: ja nog e du guru på smink..iallafall i Liljas värld ....har ju sett det på dina fina sminkningar..Jag har inte problem med att det blir mjöligt i ansiktet men ibland så har jag lite för bråttom att få på pudret innan min skin smoothing cream har sugits in ordentligt....och då blir det tjockt ..... men det är bara att ta en bomullstuss och sudda, sudda, sudda
    Men Jag har ju lärt mig här. Innan jag träffade Fridapida och ni andra här så kunde jag inte så värst mycket. Jag gillade smink och sminkade mig men hade absolut inte tre skuggor samtidigt osv osv.
    Fluffguf skrev 2007-11-07 20:31:57 följande:
    Jag är verkligen nybörjare på mineralmakeup. Jag köpte l'oréals för att testa, jag ville inte lägga massor av pengar om jag inte gillade själv konceptet, och den ska tydligen inte alls vara bra. Men nu när jag har provat och är nöjd ska jag testa något annat märke som ska vara bättre. Jag har svårt att köpa på internet eftersom jag inte har någon aning om vad jag har för hudton
    Men prova att köpa ett sample då. Då får du ju tre olika foundations. Du kan väl fundera lite på din hudton. Jag vet att jag har rosa, för när jag är osminkad så tycker jag inte att jag har en gul hudton utan grisrosa Då är jag "kall". Har du mera gul? Mera olivfärgad? Är du blek eller naturligt mer beige/brun?
  • Hallonmopeden

Men Linny; jag tycker själv att jag är kall/rosa, och provade 2 nyanser (EM) i Cool-skalan och 1 nyans i neutral och jag tycker jag blev ännu mer rosa... Jag kanske ska teste ett kit till?! Men det är ju såååå många nyanser att välja mellan...

• Linny
    Hallonmopeden skrev 2007-11-07 20:42:56 följande:
    Men Linny; jag tycker själv att jag är kall/rosa, och provade 2 nyanser (EM) i Cool-skalan och 1 nyans i neutral och jag tycker jag blev ännu mer rosa... Jag kanske ska teste ett kit till?! Men det är ju såååå många nyanser att välja mellan...
    Konstigt. Jag köpte två från ett everydaykit med en gång (lite vågat kanske men jag chansade) och den ena var perfekt. Den andra var också perfekt, men mest på sommaren. På sommaren hade jag Sandy Medium och nu har jag Medium (cool)
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-07 20:38:11 följande:
    Men prova att köpa ett sample då. Då får du ju tre olika foundations. Du kan väl fundera lite på din hudton. Jag vet att jag har rosa, för när jag är osminkad så tycker jag inte att jag har en gul hudton utan grisrosa Då är jag "kall". Har du mera gul? Mera olivfärgad? Är du blek eller naturligt mer beige/brun?
    Jag funderar på det, men jag har jättesvårt att se färger! Jag kan knappt se vilka ögonskuggor jag passar i... Jag tror själv att jag har en lite varm hudton, jag hittade nåt test med en massa frågor och då kom jag fram till det, men det är så svårt! Hur ser ni vilken hudton ni har?
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-11-07 20:47:02 följande:
    Jag funderar på det, men jag har jättesvårt att se färger! Jag kan knappt se vilka ögonskuggor jag passar i... Jag tror själv att jag har en lite varm hudton, jag hittade nåt test med en massa frågor och då kom jag fram till det, men det är så svårt! Hur ser ni vilken hudton ni har?
    Som sagt, när jag är helt osminkad på vintern (när jag är som blekast) så är min hud inte ljusgul eller olivfärgad eller brun. Jag är rosa Jag blir rosa i hela fejset när jag går ut och det är kallt Inte så svårt att se vad jag ska ha då. Det går att läsa på hemsidan vilka färger man ska ha. Den jag har valt ska man ha när man har fair to medium complexion with pinkish undertones.
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-07 20:52:26 följande:
    Som sagt, när jag är helt osminkad på vintern (när jag är som blekast) så är min hud inte ljusgul eller olivfärgad eller brun. Jag är rosa Jag blir rosa i hela fejset när jag går ut och det är kallt Inte så svårt att se vad jag ska ha då. Det går att läsa på hemsidan vilka färger man ska ha. Den jag har valt ska man ha när man har fair to medium complexion with pinkish undertones.
    Jag är nog ganska beige i hudtonen, men det röda partier på näsan och hakan. Jag vet iaf att jag är ljus!
  • Fluffguf

Men jag tror att jag ska beställa prover därifrån... Hur mycket kostar frakten?

Svar på tråden Smink Smink Smink!