• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • ScreamJP
    lilja71 skrev 2007-11-12 12:46:32 följande:
    Hör och häpna....jag har använt PL-skuggor idag och är jättenöjd med färgerna.... Går i ganska murrigt men passar nu på hösten....har använt: Uptown(PL)-ultimateRockstar(PL)+ Vex(MAC) Fluidline shade (MAC)
    ooh, skulle inte jag kunna få gå in och kika lite..?
  • trollsanna

ScreamJP
    Använder en kajal från mina Aloe Vera produkter (sminkprodukterna) märket Forever Living Products samt en svart ögonskugga från samma märke. Finns inte i butikerna bara som hemförsäljning, men det finns konsulter i hela landet.
    Hade samma problem förr med att kajal osv inte fastnade men först tar jag kajalpennan sedan fixerar jag med ögonskugga. Fick tipset av någon här inne och det fungerar för mig. Kan ibland få bättra på linjen men oftast håller det hela dagen.

• lilja71

Trollsanna: Tack! Generad Långt ifrån era "proffsiga" sminkningar men jag övar flitigt

• Majestic

He tjejjer!!

Linny- MAC sitter inte bra , det var ju som fan. Jag tycker de sitter jättebra, sen håller jag med om att de är skimriga och små partiklar flyger i fejan och glittrar där !!

Jag får inte till det att betala med PayPal , tror ni att amerikanska företag accepterar europeiska VISA kort, det gör inte Urban Dacay i USA nämligen??!

Pink makes me puke!!
  • Linny

Lilja: Fint Jag gillar Uptown jättemycket! Kanske lite ljusare in mot ögonvrån?

Majestic: Alltså Mac sitter oftast kvar när man väl fått dit det. Men det fäster inte lika bra tycker jag. Idag blev jag lite sur på lunchen. Stod i ett provrum och såg att skuggan skavts av lite i globlinjen. Så KAN det bli med min M.U.S eyeprimer ibland, men jag trodde inte det kunde hända ned UD.

Köpte en ny ögonkräm på lunchen. Det blev Biotherms Line peel yeux. På köpet fick jag en burk med Age Fitness Nuit Power (en nattkräm för ansiktet från Biotherm). Det var snällt!

• Hallontrollet

Jag har samma problem med paypal men tydligen har det funkat för andra i sverige innan så jag förstår inte vad problemet är.

Jag har mailat dom och hoppas på ett svar snart!

Majestic skrev 2007-11-12 13:12:08 följande:
    He tjejjer!!Linny- MAC sitter inte bra, det var ju som fan. Jag tycker de sitter jättebra, sen håller jag med om att de är skimriga och små partiklar flyger i fejan och glittrar där!!Jag får inte till det att betala med PayPal, tror ni att amerikanska företag accepterar europeiska VISA kort, det gör inte Urban Dacay i USA nämligen??!
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-12 13:35:12 följande:
    Lilja: Fint Jag gillar Uptown jättemycket! Kanske lite ljusare in mot ögonvrån?
    Tack för tipset det ska jag testa nästa gång!!!
  • Nathalie009
    lilja71 skrev 2007-11-12 12:46:32 följande:
    Hör och häpna....jag har använt PL-skuggor idag och är jättenöjd med färgerna.... Går i ganska murrigt men passar nu på hösten....har använt: Uptown(PL)-ultimateRockstar(PL)+ Vex(MAC) Fluidline shade (MAC)
    ja kommer ju inte in på din sida:) vill oxå se
Svar på tråden Smink Smink Smink!