• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71

Ngn som vet hur man gör för att klistra in en bild här som man kan klicka på så att den blir större??

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-12 14:13:59 följande:
    Ngn som vet hur man gör för att klistra in en bild här som man kan klicka på så att den blir större??
    Har du plus?
    Isåfall så kopierar du bara bilden (klicka inte upp den så den blir stor utan kopiera i litet format). Bilden måste ligga i ditt galleri för att du ska kunna kopiera. Lägg sedan in den i ett inlägg.
  • Nathalie009

Hittade en gammal ögonskugga som typ inte e använd, Cyber ögonskugga, Paradise, har adlrig testat den haha låg oanvänd i sminkväskan.. tråkig nog e den trasig som d e som pulver men kanske går att använda iaf?

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-12 14:07:59 följande:
    så:) de vart kakaw den va exakt som ja tänkt mig:) äntligen hittat rätt färg:)
    bra!
  • lilja71

Linny: Klart jag har plus   Tack då ska jag göra det nu

Uptown(PL)-ultimateRockstar(PL)+ Vex(MAC) liner shade (MAC)_2.JPG
    Uptown(PL)-ultimateRockstar(PL)+ Vex(MAC) liner shade (MAC)_1.JPG

• Fluffguf
    Nathalie009 skrev 2007-11-12 14:15:43 följande:
    Hittade en gammal ögonskugga som typ inte e använd, Cyber ögonskugga, Paradise, har adlrig testat den haha låg oanvänd i sminkväskan.. tråkig nog e den trasig som d e som pulver men kanske går att använda iaf?
    Ja, absolut, de flesta ögonskuggor jag använder är i pulverform från början, det funkar utmärkt med pensel.
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-12 14:15:43 följande:
    Jadå Det blir ju som eyedusts Såna har jag typ 50 stycken
  • Nathalie009

Har ingen bra pendel änn ska köpa d me.. men kan inget om sån heller :P Vilken är bäst?? ere olika för olika ögonskuggor elller? :S

• Hallontrollet

Ögonskuggorna man köper från pureluxcosmpetics är det sånna man använder med vatten eller är det bara att lägga på?!

Jag är sååå dålig på detta med smink men nu väntar jag snällt på lite tradera vinster, borstar och mina över 40 st ögonskuggor från pureluxcosmetics.
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
Svar på tråden Smink Smink Smink!