• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-12 14:23:31 följande:
    Linny: Klart jag har plus   Tack då ska jag göra det nu
    Lilja71- Vackert, vackert...VACKERT!! Vilken ögonfärg, vilken make-up*wOw*
    Hallontrollet skrev 2007-11-12 14:38:00 följande:
    Ögonskuggorna man köper från pureluxcosmpetics är det sånna man använder med vatten eller är det bara att lägga på?! Jag är sååå dålig på detta med smink men nu väntar jag snällt på lite tradera vinster, borstar och mina över 40 st ögonskuggor från pureluxcosmetics.
    Hallontrollet- Efter ett tag i tråden, blir du proffs på llt som har med smink att göra*asg*
    Pink makes me puke!!
  • Hallontrollet

hi hi ja jag får hoppas på det!

många timmar framför era galleri och youtube blir det :)
    Majestic skrev 2007-11-12 15:02:12 följande:
    Hallontrollet- Efter ett tag i tråden, blir du proffs på llt som har med smink att göra*asg*
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-12 15:06:35 följande:
    Majestic: toka
    MOI???
    Pink makes me puke!!
  • lilja71

Majestic: Ja Oskyldig Det är nog förkylningen som satt sig....

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-12 15:10:20 följande:
    Majestic: Ja  Det är nog förkylningen som satt sig....
    Ja, allt är bara lull-lull idag...
    Pink makes me puke!!
  • lilja71

Du har väl målat dig ordentligt med mörkkajal på insidan av ögat också så att det rinner sådär snyggt som det kan göra när man är förkyld??

Nä, nu ska jag inte retas mer! Jag hoppas att du snart är pigg och kry igen! Kram

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-12 15:19:05 följande:
    Du har väl målat dig ordentligt med mörkkajal på insidan av ögat också så att det rinner sådär snyggt som det kan göra när man är förkyld?? Nä, nu ska jag inte retas mer! Jag hoppas att du snart är pigg och kry igen! Kram
    Moahahaha....ja,ja,ja....

Linny- Var inte du utloggad nyss...du klarar dig inte utan oss....ERKÄNN!!!
    Pink makes me puke!!
  • lilja71

Majestic: jag funderar på en sidfot.. vad tror du om Pink Lady? Det skulle passa mig??

Pink Lady
  • ScreamJP
    Majestic skrev 2007-11-12 13:12:08 följande:
    He tjejjer!!Linny- MAC sitter inte bra, det var ju som fan. Jag tycker de sitter jättebra, sen håller jag med om att de är skimriga och små partiklar flyger i fejan och glittrar där!!Jag får inte till det att betala med PayPal, tror ni att amerikanska företag accepterar europeiska VISA kort, det gör inte Urban Dacay i USA nämligen??!
    Har betalat med VISA både på EM, PL och Strwberrynet så jag tycker det borde funka, kanske bara är vissa sajter som ogillar europeiska kort. Tips förresten om ni ska handla med visa på nätet är att skapa tillfälliga visakort via internetbanken med köpgräns på typ den man ska handla för. Swedbank erbjuder den tjänsten gratis och jag vet att det finns andra banker som har det också. Känns lite tryggare att handla på mindre sajter när man inte uppger sitt riktiga kortnummer
Svar på tråden Smink Smink Smink!