• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Lejån

Har inte läst bakåt, men är det någon som lyckats med paypal ännu?

• 02 05

Jag lyckas med paypal, inga problem alls.
    Vad är problemet?

Är det någon som har erfarenhet av lösögonfransar btw?

• Hallontrollet

Jag har fortfarande inte lyckats...

Lejån skrev 2007-11-13 20:16:25 följande:
    Hur lyckades du?
    hur gjorde du?
    Dom vill inte godkänna mitt hemnummer....
    02 05 skrev 2007-11-13 20:19:38 följande:
    Jag lyckas med paypal, inga problem alls.Vad är problemet?Är det någon som har erfarenhet av lösögonfransar btw?
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Linny
    Lejån skrev 2007-11-13 20:16:25 följande:
    Jag har lyckats, men det var ju ett tag sedan. Det verkar snarare som om det är nåt fel på Paypal just nu.
  • S u s s

0205 - Jag håller med Linny, det kan vara bättre med färre frågor! Men det beror ju kanske lite på vad du har för släkt och vänner, och vad de har för realtion till er? Är det ömsinta närstående personer så tar man väl sig tid hursomhelst.

Vi hade en liknande bok på Mirandas välkomstfest, fast en helt blank där folk fick skriva hälsningar. Men eftersom vi inte hade frågor så var det en del släktingar som bara skrev sina namnteckningar!
    Hur kul är det liksom?
    Där har vi satt in foton på hennes presenter hon fick den dagen också.

Nu till sminket
    Jag har inte råd att handla nånting! Vi ska ju flytta till mars och måste gneta lite extra nu, speciellt eftersom maken är hemma med FP. Men det är sååå kul att läsa om det ni skriver iallafall, vilken tur att jag har denna tråd!

• Billy och Jag
    S u s s skrev 2007-11-13 22:46:16 följande:
    0205 - Jag håller med Linny, det kan vara bättre med färre frågor! Men det beror ju kanske lite på vad du har för släkt och vänner, och vad de har för realtion till er? Är det ömsinta närstående personer så tar man väl sig tid hursomhelst.Vi hade en liknande bok på Mirandas välkomstfest, fast en helt blank där folk fick skriva hälsningar. Men eftersom vi inte hade frågor så var det en del släktingar som bara skrev sina namnteckningar! Hur kul är det liksom?Där har vi satt in foton på hennes presenter hon fick den dagen också.Nu till sminket Jag har inte råd att handla nånting! Vi ska ju flytta till mars och måste gneta lite extra nu, speciellt eftersom maken är hemma med FP. Men det är sååå kul att läsa om det ni skriver iallafall, vilken tur att jag har denna tråd!
    Haha. låter ju jätte kul med signaturer haha.. Vi fick jätte fina lyckhälsningar i våran gästbok.. Lite synd kanske att de flesta handlade om små fötter.. (barn) när vi kanske inte ens kan få några.. :-P Men de vet ju inte dom.. Men ändå..

Jasså, ni ska flytta till Mars.. Förstår att det kan kosta lite Hehe.. Koppla på släp på rymdfärjan eller? *retas*
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • S u s s

Lone Star State skrev 2007-11-14 01:14:24 följande:

Haha. låter ju jätte kul med signaturer haha.. Vi fick jätte fina lyckhälsningar i våran gästbok.. Lite synd kanske att de flesta handlade om små fötter.. (barn) när vi kanske inte ens kan få några.. :-P Men de vet ju inte dom.. Men ändå..Jasså, ni ska flytta till Mars.. Förstår att det kan kosta lite Hehe.. Koppla på släp på rymdfärjan eller? *retas*
    Haha! Ja, det börjar kännas lite överbefolkat här, så vi börjar om på ny kula. Rätt stor sådan.
  • Linny

Bröllop: Vi hade också en bok, med blanka sidor som folk fick fylla i. Jättekul och ett härligt minne. Tyvärr har inte alla skrivit. Boken låg väl lite i ett hörn och folk hade så kul (vilket ju är ett bra betyg) att den glömdes bort lite. Vi glömde själva att den låg kvar i rummet där tårtan serverades och inte i stora festlokalen.

Idag jobbar jag hemma och kommer inte att sminka mig. Rätt skönt med dagar helt utan också, så huden får vila. Hoppas mina beställningar kommer idag!

• Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-13 16:34:47 följande:
    Åh jag ger upp så lätt.
    Hoppas mina saker från PL kommer i veckan så jag kan testa lite.
    Köpte några glitter historier från Tradera igår och väntar även borstar jag köpt därifrån.
    Exfoliera var typ skrubba eller?
    Vad skall jag använda för produkter när jag exfolierar?
    En fet nattkräm skall alltså önskas i julklapp :)
    TACK!!!!
    Exfoliera är typ scrubba ja. Det finns lite olika sorters peeling/exfoliering. Jag gillar den från FACE utan scrubkorn. Den exfolierar kemiskt. Det var ngt bara hudterapeuter gjorde förut, men nu har de hittat en form som man kan använda som outbildad också.
Svar på tråden Smink Smink Smink!