• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • elma

hallontrollet: du kan använda skuggorna ihop med vatten om du vill, färgerna blir starkare, men o andra sidan flyger inte pigmenten lika mycket om du har en fuktig pensel!

• Hallontrollet

Vad menar du med flyger pigmenten lika mycket?

elma skrev 2007-11-14 18:17:01 följande:
    hallontrollet: du kan använda skuggorna ihop med vatten om du vill, färgerna blir starkare, men o andra sidan flyger inte pigmenten lika mycket om du har en fuktig pensel!
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • elma

hallontrollet: en del pigment är väldigt dammiga och man får dem lätt överallt, på kinden, nedanför ögonen, i handfatet. Men fuktar man penseln, fastnar de på penseln och "flyger" inte iväg, det är då lättare att få dem dit man vill, dvs. på ögonlocket var det tydligare???

• Hallontrollet

Hi hi tackar för svaret!

Jag är helt ny på detta med smink, ja förutom det "vanliga" man använt under åren.
    Så alla tips mottages tacksamt!
    elma skrev 2007-11-14 18:57:16 följande:
    hallontrollet: en del pigment är väldigt dammiga och man får dem lätt överallt, på kinden, nedanför ögonen, i handfatet. Men fuktar man penseln, fastnar de på penseln och "flyger" inte iväg, det är då lättare att få dem dit man vill, dvs. på ögonlocket var det tydligare???
  • Honey1982

02 05 skrev 2007-11-14 15:21:07 följande:

Jag skulle vilja ha några som ser så naturliga ut som möjligt och som inte är för långa, något spec märke att rekommendera?Sen undrar jag exakt hur man gör när man sätter på dem o ifall du har något extra knep för att få dem bra?
    de enda fransarna som jag kan är make up stores.
    MUS har fransar som heter doll som jag tycker är väldigt bra om man föredrar hela band. enklast är att försiktigt klippa till dem med en nagelsax så att de passar längdmässigt med ens eget öga. (man kan först testa dem mot ögat).
    snyggast resultat tycker jag det blir med enstaka knippen t.ex 3 - 4 per öga. de heter single och finns i 13 samt 10 mm.
    att sätta lösögonfransar kräver mycket träning, speciellt då man fäster dem på sig själv. jag tycker att det är svårare än att fästa på andras ögon.
  • Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-14 17:55:39 följande:
    Idag fick jag 6st ögonskuggor och några bortstar jag vann på tradera. Har lagt upp bild på det på min sida. Någon som vet om man skall använda ögonskuggorna ihop  med vatten? Hur är det med dem från PL, skall de användas med vatten?
    Du kan säkert använda dem med vatten. Det kan man med PL också. Jag brukar inte göra det, utan trycka (dutta) fast dem på locket. Jag har eyeprimer innan. Precis som Elma skriver så kan pulverskuggor flyga runt mycket. Det är viktigt att man knackar av överflödet på kanten innan man lägger skuggan. Annars yr det runt i rummet. Ibland kan det vara en idé att blöta, men jag tycker det är svårare att sudda då.

Penslarna ser helt ok ut, men jag hade direkt slängt den där som inte är en pensel med bort utan har skumtopp. De är totalt värdelösa och absorberar själva skuggan.
    elma skrev 2007-11-14 18:00:37 följande:
    Idag låg min Fiberwig mascara i posten, ska bli så kul att testa. Tyckte fast-lash var lite klyddig, även om jag gillar effekten, så jag sökte vidare och hittde denna på e-bay, införskaffades för futtiga 3$ +9$ i frakt från Japan!www.makeupminute.com/imju-fiberwig-mascara/
    Jag vill ha recension sedan Trasan är fortfarande rosa och ful, men funkar det är jag inte den som är den. Jag vill ju inte slänga bort pengar bara för sakens skull
  • elma

Linny: ja, trasvanten är groteskt ful. Jag gillar min vita microtrasa bäst, men den blå, gul eller rosa fyrkantiga funkar med

Japp, ska lämna en recension sen på mascaran sen. Ska på big party på lördag så då tänkte jag prova den. Det är cykelgala på ELMIA i Jönköping i helgen och på lördag kväll ska det vara "gala" med fin middag och underhållning. På med den lilla svarta och värsta sminkningen?? Idéer?

• Hallontrollet

Linny:

Åh tack!
    Ja den borsten är kanske inte den bästa. Skall byta ut den.
    Har en annan med med skummgummitopp eller vad man skall säga som är mycket bättre.
  • Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-14 19:50:22 följande:
    Linny: Åh tack! Ja den borsten är kanske inte den bästa. Skall byta ut den. Har en annan med med skummgummitopp eller vad man skall säga som är mycket bättre.
    Skumgummitoppar överhuvudtaget är ett big no-no inom makeup. Den kan inte användas till nåt (om du vill att det ska bli bra) så lägg undan den i soptunnan el. nåt
Svar på tråden Smink Smink Smink!