Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-11-29 11:25:13 följande:
    Fridapida: Men, jag avslöjade dig ju inte. Jag tycker det är gulligt knasigt juh Du ska bara veta hur knasig jag är. Inte med sånger kanske, men generellt
    Skönt att det inte är bara jag som är knasig då!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-29 11:28:39 följande:
    hjälp mej lite, Playful från MUS är den snygg, är den mer ljuslila lr mörklila, nån som haft den? eller har? Hitta billigt på tradera men har ingen aning om hur den ser ut
    Jag har tyvärr ingen aning.
  • Fridapida

Jag har varit på ansiktsbehandling hos både dermalogica- o decleoranvändare. Men (nu kommer jag få skäll) jag gillade inte Decleors grejer. En hel del var okej, men peelingen luktade hönsgödsel. Det var hemskt. Jag fick kväljningar. Decleors andra produkter brukar ju lukta gott.

• Fridapida
    solstraalen skrev 2007-11-29 14:27:05 följande:
    En fråga:Jag såg igår på stan att det finns ögonskuggor som man kan sminka på antingen vått eller torrt.Hue 17 går man tillväga om de ska göras vått? Och vad blir skillnaden på dom två sätten?
    Man kan blanda de flesta skuggor med vatten. Skuggorna fäster bättre o blir mer intensiva. Mörka skuggor kan man göra till eyeliners på det sättet.
  • Fridapida
    Knott skrev 2007-11-29 14:43:32 följande:
    Fridapida: usch, hönsgödsel, det låter verkligen inte som en trevlig upplevelse!! Förstår verkligen om du i så fall blev lite avskräckt! Måste bara säga att så luktar inte den peeling jag använt från dem, utan den luktar väldigt milt och fräscht, men de har ju ett antal olika...
    Ja, o vissa produkter har ju bara hudterapeuterna. Jag har också fått intrycket av att deras produkter ska lukta så gott, så jag blev ganska förvånad.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-29 14:41:37 följande:
    hmm...
    Fick mina EM idag..
    Men jag är ju helt förvirrad..
    Man fick ju välja tre färger... är det foundation i puder form?
    Hur 17 får man det snyggt??

tror jag valde fel färger dessutom... Tråkigt..
    Va ska ja med dom till nu då?
    Haha, vad roligt! Du måste blivit ganska förvånad när du fick dina saker. Inget illa ment, men det lät lite roligt.

Synd att du valde fel färger. Det är inte lätt att välja genom att titta på datorn. Jag väntar jag med på foundations som jag inte sett IRL. Jag försöker mer titta på deras skalor och bskrivningar än på själva bilden. Men det är INTE lätt.
  • Fridapida
    Hjartesjalen skrev 2007-11-29 14:52:24 följande:
    Bor nu i USA men hade skonhetssalong i Sverige i ca 10 ar tidigare! Saknar det bara sa mycket!!;)
    Men hallå! USA, egenföretagarnas förlovade land väl..? Jag trodde att det var där man skulle starta eget om någonstans?! Eller har jag fel?
  • Fridapida
    Knott skrev 2007-11-29 14:58:20 följande:
    Fråga om att fukta penseln först: om det inte är löspuderskugga utan "kakpuderskugga" - förstör man inte skuggan om man kladdar i den med blöt pensel? Tänker på hur testskuggor blir i butik när folk varit där och kladdat med fuktiga/feta fingrar, det blir liksom som en hård yta...
    Jag har inte en blöt pensel ner i skuggan. Jag blandar nogon annanstans. De gamla MUSburkarna var jättebra till det. Man får borsta den hårda skuggan lös o blanda med lite vatten. Det är lite svårare, men inte direkt omöjligt.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-12-01 05:32:23 följande:
    Jag har föresten en bekännelse att göra. Jag kunde inte låta bli att sjunga exfolieringssången häromdagen när jag exfolierade  Så nu vet ni, jag är också knäpp
    Grattis! Välkommen till Fridas förlovade värld!
  • Fridapida
    Hjartesjalen skrev 2007-12-02 09:00:03 följande:
    i.d make upen ar kanon. Bare Minerals. Super verkligen! For alla hudtyper o helt naturlig!! :)
    Jag gillart i.d. skarpt! Jag har inte haft några problem med Bismuth. Men nu har jag faktiskt köpt foundations från madminerals.org så jag får se om de är ngt att ha.
Svar på tråden Smink Smink Smink!