• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • fairymi

Hur hittade man dit nu igen? Skyller på dåvarande gravidminne...

Limstift, skulle det behövas? Eller blir det "bara" klistermärken?

Mia, man får vara orolig o fundera hur mycket som helst. Jag tror som Hedda sa, att Hanna känner på sig att det snart e något på g. Då går det ju lätt upp och ner i humör o känslor osv.

• Maria från Bahia

Hejlis: Håller med, fundera på. Och Naomi var ju också skum i slutet av graviditeten, men hon däremot var tvärtom, jag var ledsen för det kändes som om hon hatade mig..... bara pappa.

Alltså, jag är så avundsjuk på er som skriver så mkt skoj om era barn. Naomi har också massa skojjiga saker för sig och säger roliga saker, men just nu så känns det som om hon grinar JÄMT!
    På morgonen när hon inte får som hon vill, ha de kläder hon vill, etc. När jag hämtar från dagis grinar hon från vi kommer hem tills strax innan läggdags, fel på strumpan, dockan sitter fel i vagnen, får inte godis, rå mat, Troy gör något, ja gud vet allt. Och Troy han leker för fullt och ignorertar henne totalt. Snacka om omvänt!!

Men sen är hon glad strax innan läggdags. När går denna trots över egentligen? Aldrig? Trött på en unge som har tappat rösten vid 18.00 pga hysteriska skrik, hon kastar sig sparkar och skriker, Troy tar efter och gör likadant....suck!

Nu har jag överlevt 2dagar på jobber på heltid när ägarna är på semester i Tyskland. Well, många telefonsamtal till dem och från dem har det varit men jag har löst många problem (vilket är en stor del av mitt arbete då det är mycket logistik och planering).
    Känner mig ganska stolt. Bara en gång blev hon stressad när jag inte fattade en sak på en gång och blev lite upprörd, men hon har tackat flera ggr för att jag sköter det så bra

Får se vad hon säger när hon är åter på måndag

jag behöver också vägbeskrivning tack!
    Ska be Mark att gå upp på vinden o hämta hatten i kväll men lovar inget. Vi är båda slutkörda, jag har jobbat heltid, sedan direkt till salongen på kvällen, me&i på det och sedan inte minst ungarna. Önskar mig VILA i 30-års present

• HeddaBigBum

Nu har jag varit och hämtat nyckeln till Vår Gård (föreningslokalen) och de har satt in larm sen sist. *gulp* Jag gick bort ikväll för att testa, men det var inte på. Då tänkte jag att då sätter jag på det, sen går jag ut, sen in och testar att larma av. Men det funkade ju inte. Ingenting händer och det står "fel" på larmdosan. Fundersam
    Jag gick tillbaka till tjejen som har hand om nyckeln, men jag tror inte hon är så säker på hur det fungerar. Hon tyckte jag skulle testa igen senare på kvällen. Går larmet hörs det i hela området (då vet ni vad som är på G Nanny & Mia ). Men de goda nyheterna det bara är vår ordförande som ryker ut.

Ok, vägbeskrivning:
    Ni kör in på andra parkeringen. Parkerar och betalar . Sen går ni rakt fram in bland husen. Går förbi alla husen på den gatan och sen ligger Vår Gård på höger sidan.

ELLER,
    kör förbi dagis (Nallen). Vägen svänger höger. Ca 100-150 m efter det går det en cykelväg ner i området (på höger sida) sen en busshållsplats efter det och sen infarten till parkeringen efter det. Parkera och betala . Sen går ni ner i området på cykelvägen ni körde förbi. Ca 150 meter, sen ligger Vår Gård på höger sida.

• HeddaBigBum

Ja, vem vet, vår ordförande kanske ryker också om jag sätter igång larmet...

• Gruffalo

Vilken tid sa vi, var det 14:00 eller 14:30? Minnet, jag har tappat mitt minne....lalalala

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

14:30 var det bestämt!

Jo, jag tänkte på en sak... Om ni läser detta innan ni beger er iväg... Skulle ni kunna ta med någon leksak att dela med er av? Jag tar med några bollar och något mer kanske.

• HeddaBigBum

Halloj!!!

Tack för jättetrevlig Halloweenfest!! Och när vi kom hem kom det några trick or treaters!! De fick några paket russin och ett par party hattar. *hehe* Jag skojar bara, vi hade en påse klubbor (alltid bra att ha hemma, för det är gott-gott om man mår illa). Men jag var inte riktigt beredd på trick or treaters än...

Anyway, det hängde en jacka på en stol när vi gick. JC Plåt. Någons?
    Kom sen på att den kanske tillhör jobbarkillarna som håller på att lägga nytt tak på föreningslokalen? Kanske får knalla dit med den imorgon om ingen av er vill ha en jacka som det står JC Plåt på?

• HeddaBigBum

ok... nu tar jag över tråden... med lite bilder!

• hejlis

Tack för idag alla! Jättekul att ses! Har lagt min bästa "gruppbild" i galleriet (ganska lik den Hedda har tagit). Oj vad trött jag är! Blev ingen middag idag. Gröt & mackor fick duga.

Svar på tråden Go Fika