• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • hejlis

tror det kan bli trassligt (om man har otur) om man byter försäkringsbolag, om skadan uppkom innan man bytte. Finns säkert ngt fiffigt sätt för dom att skriva reservationer för sådan. Så är det iaf med hästförsäkringar...å barn eller hästar...de gör säkert detsamma
    hm...räknar tänder. Då kommer Hanna inte få godkänt. Det fattas ff en stor tand längst bak på varje sida...tror jag...var så sist jag kollade! imorgon är det dags för spruta, så håll tummarna!

• hejlis

hm....kom på....köper ni julklappar till dagisfröknarna?

• Gruffalo

Mia: Jag köpte lite olika godisar och la i en korg lagom till dom skulle ha planeringsmöte för ca en vecka sedan, det var mycket uppskattat! På så sätt fick all personal ta del av godsakerna...

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Jag hittade små korgar på EKO för ett tag sen, för 5kr styck. De kanske skulle användas som blomkrukor egentligen , men jag köpte 4 och la lite godis i dem. Vi har 3 ordinarie personal, men en av dem har varit ledig i snart en månad. Samma tjej har vikarierat för hennen (ganska ovant för oss, som haft ungefär en billion vikarier sen Luke började på dagis ), så då känns det ju inte schyst att utesluta henne liksom... så 4 korgar blev det.
    Grejen är att 3 av 4 är muslimer. 75% av personalen på vår avdelning liksom... ha ha... Så jag har lusläst allt godis, så det inte innehåller gelatin! Men det var uppskattat. Det är ju inte kul att ge något som jag vet att de inte kan äta.

• hejlis

oki, funderade på godis vi med. Är vad jag själv skulle gilla att få  Så det blir det nog!

Något helt annat: Trodde på fullaste allvar att bebisar inte kunde sova mer än max 1,5 timme i stöten nattetid. När Hanna var liten alltså...Men nu, fatta att OSkar faktiskt SOVER i flera timmar VARJE natt!!! I natt ( eller kan man säga MORGON???) så sov han till kl.04.00 innan det var dags för mat. Somnade om, snuttade lite runt 6 och sov sedan till strax efter 8. Inget bajsande heller! Jag är nästan utvilad! Den den zombiekänslan jag hade första månaderna var och varannandag när Hanna var liten lyser ( än så länge...peppar, peppar...) med sin frånvaro! Så skönt!

• JessicaåIda

Gav Idas 3 fröknar varsitt vackert doftljus(större blockljus) med en vacker knytning runt. Var mkt uppskattat.

Vi är sjuuuuka. Hosta, förkylning & ont i knoppen. Ida grät för att det gjorde sååå ont när hon hostade & för att det gjorde ont -"därinne" å pekade på huvudet. Gråter
    Måste handla isglass imorgon för halsonten..... alvedon knaprar vi som smågotta. Ska det aldrig ge sig? Fundersam
    Aaarrww, varför just nu.... vi hade ju tänkt åka på lördagmorgon(läs fredagnatt)

Att tro är att icke veta
  • hejlis

Tur att man fick sova natten till igår då....Oskar blev förkyld i natt. Inte jättemkt...men tillräckligt för att JAG ska ligga vaken och höra när han rosslar & snörvlar....( han sov  alltså ganska bra). Tack och lov för snorsugen som legat oanvänd sedan jag köpte den "ifall att" då Hanna var liten! Var himla glad för den i natt!! Fick faktiskt ut en hel del. Nu på fm. har han varit med i stallet och suttit och sovit i bilstolen. Sover ff. Inget snörvlande nu.

Jessica: Är ni sjuka all 4? Usch....stackars Ida...Hoppas, hoppas att ni tillfriskarnar i rekordfart nu då.

Maria: Hörs nästa vecka om klädpåsen! Kan alltid svänga förbi en dag då jag varit i stallet någon "bra" tid.

• JessicaåIda

hejlis: Kanske var vi som lämnade över lite baciller i måndags........Fundersam

Att tro är att icke veta
  • HeddaBigBum

Usch vad träligt att bli sjuka precis innan jul!

Här är det ytterst lite snor faktiskt *peppar peppar ta i trä, anti-juinx*, men det lär nog ändras till helgen. Eller vad säger du Nanny, visst ska vi bli sjuka i Småland? Varför bryta mönstret liksom?

• Fragglerock

God Jul!!!

Nu är snart bilen färdigpackad och vi redo att fira jul och äta upp oss några kilo!

Trevlig helg!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • hejlis
    JessicaåIda skrev 2007-12-20 19:20:37 följande:
    hejlis: Kanske var vi som lämnade över lite baciller i måndags........
    kanske var några baciller som flyttade över till oss...nu e jag på väg att bli dålig också...Ont i halsen och fryser lite....usch...Hoppas ni är på bättringsvägen!! Oskar verkar faktiskt bättre idag. I natt så låg han och jag i Hannas säng som står i hennes rum. Tänkte att varför ska alla behöva vakna. Men han sov faktsikt helt okej. Hostade och snörvlade några gånger, men sov lugnt mellan där i mellan. Jag sov sådär....sängen är bara 160cm...lång! Idag har han sovit mkt, men ätit bra och när han varit vaken har han varit "som vanligt". Nös typ 10ggr på raken förut, då kom det ut en del snor, så det var ju bra!

Ha så bra ni som åker iväg! Kör försiktigt och se till att hålla kol på all trafikdårar!!! God Jul på er! Å ät mycket smaskens!
  • Maria från Bahia

här har det inte hunnit med något till dagisfröknarna. Har varit så stresigt och dessutom har jag ju 2 dagis och 6 personer att shoppa till. Nåja, får väl skämmas i år. Barnen har ju knappt varit på dagis denna månad då de varit sjuka hela tiden så jag hade helt förträngt det

Men men, nu är det bara stressa vidare och njuta av ledigt heten ( i alla fall från det "vanliga" jobbet). Flyttar hem salongen i mellandagarna. God jul på er om jag inte hinner skriva mer!

Mia: Ja vi kan höras så ska jag plocka i ordning.....

• fairymi

Ja krya på er alla sjuklingar. Vi pyser iväg i morgon bitti, så ha en riktigt GOD JUL allihopa!

• Gruffalo

Jag vill också passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL!

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Jag stämmer in i kören:
    Gooood jul!!!

Vi är nu i Småland, eftersom Tomten skulle hit... Räcka ut tungan Men vilket jävla styr det är att få iväg oss alltså. Man kan ju tycka att vi borde vara proffs nu på att packa inför Smålandsresor, men icke... Vi far runt som huvudlösa höns och resultatet är att vårt hem ser ut som en krigszon. Kul att komma hem till det liksom, men men... Nu ska vi njuuuta av ledigheten och att bli ompysslade!!! Äta massor ska vi också!! Fram med mjuksbrallorna!

• Maria från Bahia

Jaha, Handens sjukhus igår efter en natt utan sömn och bara grinande om ont i örat. Men hon sa att det inte gjorde ont på morgonen. Inte så konstigt eftersom det värkt hål!!
    Stackarn!

Men idag är det bara snorigt och ett evigt väntande på tomten. Såå kul att vara hemme hela familjen. Två dagar i rad har det gått. Det har nog inte hänt sedan Troy föddes! Vad härligt det är!

Nu har jag börjat flytta salongen. Går att jobba hemma nu men fläkt och möbler blir senare. Puh!

Naomi har fått både tomtar, granar och snöflingor på sina naglar och är mäkta stolt

God jul på er igen!!

• HeddaBigBum

Maria:
    Jag hade massor med öroninflamationer som barn och jag minns hur ont de gör. Samtidigt minns jag hur SKÖNT det är när trumhinnan spricker. Smärtan bara släpper och jag brukade somna på sekunden efter det...

Idag har Dino och jag varit på DATE!
    Eller, ja, vi har varit på bio. Vi pratade inte alls om barnen eller något som rörde dem och jag tänkte nog bara på dem 2... kanske 3 ggr... under filmen!
    Alldeles för mycket godis åt jag tyvärr...

• Maria från Bahia

Hedda: Vad mysigt! Hade hoppats på att vi också skulle hinna med något sådant under ledigheten men det är bara som ett stort hål att leta barnvakt!

Dock var jag och Naomi på bio idag. Första gången för henne. Vi såg Bee Movie. Det gick jättebra och hon tyckte det var kul!

I övrigt är det mest kaos. Barnen bara röjer och slåss, med varandra eller med mig. Börjar kännas som typ Nannyakuten
    Troy tog på sig skorna idag när vi skulle gå och ville gå till Dagi. Dagi dagi sa han om och om igen. Hmmm så roliga är vi!!
    Jag börjar oroa mig för hur sommarn ska bli om Mark jobbar kvar på sitt jobb och jag blir hemma ensam med barnen på semstern!

Förresten, glömde säga att Mark blev klar med sitt körkort!!!!!! Han körde upp den 20:e. Såååå underbart. Tyvärr står ju vår bil nu, men så fort den blir klar har vi ju två bilar tills cheferna kommer tillbaka!!

Svar på tråden Go Fika