• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • HeddaBigBum

Men 4T passade väl Naomi? Vad skulle Troy varit? Är det hans du letar ny? Synd att det blir snett i storlekarna, annars skulle han ju kunna låna Lukes apdräkt från förra året... Jag har några kycklingdräkter också i 2 olika storlekar.

Jessica har i alla fall tingat medeltidskvinnan, så då blir jag nunna...

• Fragglerock

I dag möts jag av hälsningen "du är en rutten bajs" när jag hämtar på dagis! Fundersam

Hmm... det var bättre när de var 6 månader och bara gurglade och dreglade!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • JessicaåIda

Jag tror att ditt minne sviker dig...... dreglande, högljudd skrikträning som skär sönder trummhinnorna, kräkande & bajs som kryper ur blöjan & förgyller bodyn med gula områden, inte fläckar!! Räcka ut tungan

Fragglerock skrev 2007-10-22 19:21:33 följande:
    I dag möts jag av hälsningen "du är en rutten bajs" när jag hämtar på dagis! Hmm... det var bättre när de var 6 månader och bara gurglade och dreglade!
    Att tro är att icke veta
  • HeddaBigBum

Alla åldrar har sin tjusning... eller inte... Räcka ut tungan

• hejlis
    Fragglerock skrev 2007-10-22 19:21:33 följande:
    I dag möts jag av hälsningen "du är en rutten bajs" när jag hämtar på dagis! Hmm... det var bättre när de var 6 månader och bara gurglade och dreglade!
    Rickard undra vart han har hört det..." Är det nå´t Danne brukar säga eller ? "
  • Fragglerock
    hejlis skrev 2007-10-22 22:14:00 följande:
    Rickard undra vart han har hört det..." Är det nå´t Danne brukar säga eller ? "
    Tja, att bli kallas bajskorv har liksom blivit en del av vardagen hos oss. ALLT är bajs just nu, maten på dagis, kottarna i skogen med mera.

Men en RUTTEN bajs, tja... det var första gången i går faktiskt. MEN å andra sidan vet ju inte jag vad Danne säger om mig när inte jag är hemma! Räcka ut tungan
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Gruffalo

Maja är också inne på bajstemat. Känns kul när man hämtar henne på dagis och så frågar man vad hon fick till lunch... BAJSKORV med grönsaker! *suck*

När det gäller tandborstning så kör vi med att tandtrollen tuggar/borrar sönder hennes tänder...i typ värsta skräcktemat så nu borstar hon för allt hon är värd! Pedagogiskt...nej, fungerar...ja!

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Marianova:
    Jo, den "pedagogiken" har vi också kört med... Men nu har det faktiskt gått lääänge sen Luke protesterade under tandborstningen. Ett år kanske? Vi väntar på bakslag...
    Hur som helst så finns det en stor krokodil (en trästam som är sågad som en krokodil) i Ringvägsparken. Alla tänderna på ena sidan är borta.
    Mmm! Se, krokodieln har inte borstat sina tänder! Han har ätit för mycket godis! Nu har tänderna trillat ur!!!

• Gruffalo

Hedda: Mmmm, den var bra! Eftersom Maja just nu är helt galen i Långben så kan vi ju alltid köra med... Vad tror du långben säger om du inte borstar tänderna/vilar/äter upp maten osv. Hehe, det fungerar utmärkt och det gör även informationen att tomten bara kommer till snälla barn som inte TRAMSAR också...*fniss* Uuuuh, hoppas ingen superpedagog läser det här nu!

Åh, vad det ska bli kul att träffas på lördag!!!!!

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

På Ellen DeGeneres uppträdde Josh Groban med the African Children's Choir idag och jag vet inte vad det är med mig. Helt plötsligt sitter jag bara och lipar.

Jag älskar Josh Groban... åh, vad skulle jag inte ge för att få se honom live. Och barnen var så underbart fina och duktiga! Jag älskar ju körer och blir aldrig trött på vad man kan åstakomma som en grupp med olika stämmor, etc. Barnen hade sådär underbart fin hy, perfekt barnhy, härligt mörk chokladfärgad. VITA tänder och alla barnen log och såg så otroligt glada och lyckliga ut. Det hade på sig traditionella gula och lila dräkter och man hörde deras "accent" under vissa delar av sången.
    Jag brukar sjunga med när jag gör Josh Groban, så jag höjde volymen för att få den rätta effekten, men sen satt jag bara där med tårar som trillade ner för kinderna. Så vackert!!

Om det inte var för att jag har mens, så skulle man ju nästan kunna tro att jag är gravid ju!!

Svar på tråden Go Fika