• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • Maria från Bahia

Hedda: Nej, hör och häpna, Naomis klänning 4T passade Troy!!! Hans dräkt passade bra (har inte provat men den ser ok ut).
    Jag fick inte ens på klänningen på Naomi trots alla medel. Det slutade med att hon grinade - aaaaj, det gör ont. Det var helt enkelt omöjligt!!!! Skumt!!!!!

Vi fixar något mindre "flaschigt". Blir kanske vampyrkatt om min syrra hittar öron och svans hon har hemma......Annars får det väl bli prinsessa bara. Det har hon ju grejer till hemma, men det blir ju inte så annorlunda för henne.....

• JessicaåIda
    HeddaBigBum skrev 2007-10-23 13:50:05 följande:
    På Ellen DeGeneres uppträdde Josh Groban med the African Children's Choir idag och jag vet inte vad det är med mig. Helt plötsligt sitter jag bara och lipar.Jag älskar Josh Groban... åh, vad skulle jag inte ge för att få se honom live. Och barnen var så underbart fina och duktiga! Jag älskar ju körer och blir aldrig trött på vad man kan åstakomma som en grupp med olika stämmor, etc. Barnen hade sådär underbart fin hy, perfekt barnhy, härligt mörk chokladfärgad. VITA tänder och alla barnen log och såg så otroligt glada och lyckliga ut. Det hade på sig traditionella gula och lila dräkter och man hörde deras "accent" under vissa delar av sången. Jag brukar sjunga med när jag gör Josh Groban, så jag höjde volymen för att få den rätta effekten, men sen satt jag bara där med tårar som trillade ner för kinderna. Så vackert!!Om det inte var för att jag har mens, så skulle man ju nästan kunna tro att jag är gravid ju!!
    Jag älskar den där sången & visst var den underbar!!! (har dock en liten favvo som sjunger den helt outstanding.... Tommy Körberg)
    Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Om de kunde ha lite mer svung & gospelkörer i den svenska kyrkan som omväxling så inbillar jag mig att det skulle dra mer folk till kyrkorna, eller är jag helt å seglar i min fundering??

Att tro är att icke veta
  • HeddaBigBum

Jessica:
    Jag tycker inte du är ute och seglar. Det är ju aldrig så mycket folk i kyrkan som när det är mycket musik/körer, etc.! Jag var med på ett jippo i Kalmar kyrka då det kom in ett gäng afrikaner och lärde oss sånger (vi fattade ju knappt vad vi sjöng) och danser... Mmm... tänk er, 50 vita Kalmariter dansar afrikansk dans. Haha! Men kul var det!! Vissa grejer fick vi inte till, hur vi än försökte. Detta gällde vissa ljud också, som deras klick-ljud. Superhäftigt!

Men du... Josh Groban vs. Tommy Körberg...I'm sorry, men HALLÅ???

• Maria från Bahia

Jo, sakerna marks mamma skickade med till påsarna var ju ungefär det som redan var fixat......partyhattar sådana blåsgrejor Lukas ville ha med någon djurgrej på, någon typ av mask för ögon och näsa och några få klistermärken. Vet inte hur långt det räcker?

Kan försöka shoppa med mig något mer roligt om ni vill?

• HeddaBigBum

Maria:
    Men usch vad synd angående Naomis Halloween-kläder! De borde ju skrivit att det var små storlekar. Jag menar, om den inte ens passar på en 1-åring liksom...

• Maria från Bahia

Jo, den var sååååå coool!
    Men men, nu blev det som det blev, bortkastade pengar men inget att hänga läpp över

• Fragglerock

På Agatons avdelning ska de ha Halloween disko på fredag tror jag det var. Och Agaton verkar tycka det här ska bli kul. Han pratar hela tiden om att han ska dansa disko med fröken Jessica och sen visar han hur man gör, och han dansar ALDRIG annars!

De skulle visst vara lite utklädda tror jag så Agaton får väl dra på sig förra årets kostym (groda) och ha på sig, den passar ju fortfarande och han tycker ju jättemycket om den! Han lär väl svettas ihjäl om han ska vli diskogroda men det kan det väl vara värt!

Angående tandborstning så har vi tävlat, mutat, hotat, ignorerat och gud vet vad men inget funkar. Det är så jävla tråkigt vareviga dag att lägga massa tid på att bråka och tråka om nått som man måste göra. Jag känner att mitt tålamod börjar ta slut för jag förstår liksom inte hur lång tid kan det TA innan han fattar att - shit, det här verkar vara en rutin och jag får nog gilla läget och bara göra som de säger! Men NO, den poletten har inte trillat ned hos Agge Larsa Loke direkt!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Discot är för alla på småbarnsavdelningarna och Luke ska nog vara apa... som han var förra året... för den passar fortfarande. Det é nåt i vattnet här alltså!
    Alexandra och Malin ordnade ju Disco för Gula när de jobbade och det dansades och de fick popcorn. Luke hade tydligen varit värsta John Travoltan! *hehe* Snart skäms han och står i ett hörn med alla andra killar, medan tjejerna står i ett annat. Vilka minnen...
    Jag vågar inte riktigt släppa iväg polisuniformen till dagis. Uniformen är väl en grej, men bältet med allt som hör till. Batong, pistol, handbojor, nycklar, ficklampa... Det är ju som att be om att något ska försvinna!

• HeddaBigBum

Nanny:
    Min granne, tandsköterskan, hennes 10-åriga son håller fortfarande på... Hon grinar och hon får borsta hans tänder och han dreglar tandkräm, osv. Han måste nog bara tycka det är så jädrans obehagligt. Efter 10 år borde man ju inse att det kommer ske varje morgon och kväll...

Svar på tråden Go Fika