• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • HeddaBigBum

HAN grinar... haha... Inte tandsköterskan. I så fall hade det nog varit dags att byta yrke!

• Fragglerock

Nice, då vet vi vad vi har kvar att se fram emot! *suck* Hoppas inte han brottas lite mycket om 8 år för han börjar ju redan bli svår att hålla fast!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-10-23 22:04:35 följande:
    Nice, då vet vi vad vi har kvar att se fram emot! *suck* Hoppas inte han brottas lite mycket om 8 år för han börjar ju redan bli svår att hålla fast!
    Vad jag menade med mitt hemsk-exempel är att det handlar nog inte om att "fatta att det är en rutin som ska stanna" utan det kanske är obehagligt? Tandborsten gör ont? Tandkrämen är äcklig? Jo, jag vet, ni har köpt aktier hos Crest...
    Eftersom Agaton haft perioder då det inte varit några problem är jag helt övertygad om att det är en tillfällig "period" (som Karoline alltid sa ).
    Menade verkligen inte att lägga fram värsta exemplet jag kunde komma på för att jävlas!!
  • JessicaåIda

Å vi som frågar vilken sång som ska sjungas under tandborstningen & Ida bestämmer glatt Räcka ut tunganå vi sjunger å sjunger å sjunger. BäBä vita lamm är ju så himla kort!!

Vilken tandkräm använder ni till barnen?
    Vi har Pepsodent barn(apoteket, en haj på framsidan)

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Å ibland så sätter hon på tandkräm och borstar själv, å hon är jättenoga!!!Glad

Att tro är att icke veta
  • HeddaBigBum

Vi har en vattenmelon från USA och sen den där rosa Jr-varianten... *orkar inte springa och kolla*
    Vi har även Bamse och Spidermantandkräm, men båda de två är för starka. Luke är väldigt känslig för stark mint. Det funkar inte i tuggummi heller. Det ska vara fruktsmak... som godis.

• JessicaåIda
    Marie: Vi har en skinnväst i någon  gömma som vi kan låna ut till din man. Kanske Mia har ett par skinnchaps? Allt han behöver själv är en slokmusch & sin kepa
    Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda
    HeddaBigBum skrev 2007-10-23 22:18:19 följande:
    Vi har en vattenmelon från USA och sen den där rosa Jr-varianten... *orkar inte springa och kolla*Vi har även Bamse och Spidermantandkräm, men båda de två är för starka. Luke är väldigt känslig för stark mint. Det funkar inte i tuggummi heller. Det ska vara fruktsmak... som godis.
    Den vi har smakar tuggummi*smakar gott*
    Att tro är att icke veta
  • Fragglerock

Vi har nog ungefär 15 olika slags tandkräm. Å jag tvivlar på att det är att han inte gillar någon. För den han ratar i dag kan funka i morgon, så för honom handlar endast smaken om att förhala själva borstningen. Vi har vanliga eltandborstar, vi har en björn, vi har Shrek och gud vet vad, men inte ens det funkar.

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • fairymi

Hallå igen!

Hm , verkar som om tandborstning är ett dilemma hos nästan alla. Här vägras det benhårt. Det kan funka ibland då jag säger att jag räknar till 5 sen byter vi, räknar till 5 byter igen osv. Har försökt med 10 men hon har kommit på att tänderna faktiskt blir borstade då Nu vägrar hon dessvärre...hon ramlade igår o slog tänderna, blödde som tusan, tror en tand blev rätt så lös o fläskläpp, förstår att hon inte vill borsta gaddarna då ju.

Här avvaktar vi ang. lördag. Vi har dragit på oss en ordentlig förkylning, det är andra veckan nu men Cornelia är bättre än Wilmer o mig iaf så jag hoppas den ger med sig. Det är ju några dagar kvar.

Jaha, så ALLA är inne på att klä ut sig?? Får leta i gömmorna då ännu mera.

Svar på tråden Go Fika