• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • hejlis

Kasnke nå´t på gång...vågar iinte riktigt tro det ännu. Väldigt oreg.värkar. 15sek-drygt 1min, och allt ifrån 3-15 minuter mellan. Från 6-tiden imorse...Lite, lite, lite blod också. Har iaf lämnat återbud till tiden hos spec.mödravården idag. Positivt tänkande! Ska nog ta en promenad tror jag. Håll tummarna allt vad ni har!!!

• HeddaBigBum

Åh, jag känner på mig att Hanna får ett syskon innan kvällen!
    Skickar all min styrka och massor med lycka till åt ditt håll!
    KRAM!!!

• Maria från Bahia

Jo den är ju säkert värd ca 8-900.000 mer.....

Ang naglarna funderar jag på att bygga om friggebod eller garage......får se....kostar ju lite det med!

Mia: Håller tummarna!! Kanske i kväll eller rent av i morgon på min 30års dag??

• HeddaBigBum

tja, om ni tog lång på 400.000 och köpte en 4:a här hos oss skulle er månadskostnad med all säkerhet bli lägre, trots att vi betalar hyra (där t.ex. vatten och värma ingår). Men då sjunker ju levnadsstandarden rejält... givetvis inte ett förstahandsval eller något att sträva efter, men ni kommer ju knappast bli hemlösa hur det än slutar om man säger så!

• Gruffalo

Mia: Håller tummarna!

Hedda: Tråkigt för oss men jag är nog inte direkt chockad av nyheten... Tur att det finns mail, webb, post, resor osv!

Maria: Usch, jobbig sits. Känner igen det där med lånen...ibland känner man sig lite låst till arbetsgivaren liksom.

Idag ringde en kompis och undrade om jag inte kunna ha Maja hemma så kunde vi hitta på något kul med barnen. Hehe, jag ringde till dagis 30 minuter innan Maja skulle börja och frågade om det var ok att hon var "ledig" med så kort varsel. Vilket det såklart var... Sen drog vi till Lekslottet och var där i tre timmar!  Det var knappt några andra där så ungarna hade hur kul som helst, Hugo sov hela passet och lunchen är ju så billig. Sen åkte vi hem till dom andra och fikade och kelade med deras nya katt... Vilken härlig dag! Nu ska vi dessutom ha pizzakväll så Maja lär vara nöjd med dagen...

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Mia är nu 2-barnsmor för er som inte fick SMS:et! Härligt!

• Gruffalo

Vad roligt! Vad blev det...nej ingen hundvalp jag vet det!

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum
    Marianova skrev 2007-11-07 18:32:30 följande:
    Vad roligt! Vad blev det...nej ingen hundvalp jag vet det!
    Det får Mia berätta...
    Undrar om det blev en rödtott till!?
  • Maria från Bahia

Grattis Mia!!!! Vad kul!!! En liten skorpion har kommit till världen. Nyfiken på vad det blev!!!???

Hedda: Vår månadskostnad ligger på ca 8.000kr. Inräknat drift. Är det stor skillnad hos er?

Fast det spelar ingen roll egentligen, vi kommer lösa det på något vis för vi vill bo kvar
    Lägga om något lån, ta hem salongen, min chef har gått med på att jag får gå upp till 75% fr om nu och ev mer sen. Så det ser ut som vi kan få det att gå runt ändå. Mark letar också jobb......Man kan ju alltid hoppas.....

Man måste bara leta lösningar i lugn och ro.

Sen måste vi ju spara pengar för att åka och hälsa på er!!!!

• fairymi

JAA!! Äntligen Mia så kom han hon den det ut! Stort grattis till hela familjen!

Hedda, tråkigt med flytten men håller med de andra, det var ju lite väntat. Det blir garanterat kanonbra over there Förresten, blev "ert" område drabbat i bränderna som härjade nyligen?

Maria, ja vad fasen ska det behövas göras för att det ska gå runt egentligen. Men jag VET att ni löser det
    Jag var till tandläkaren idag..kommer att kosta 2000. Jätte bra så här innan jul...
    Men en positiv sak för mig, pratade med chefen igår, fick löneök på en tusing , vilket är jättebra, men jag vill ju inte vara kvar ju...

Wilmer har fått plats på dagis from den 8/1. Min lille kille..

Svar på tråden Go Fika