• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-11-10 20:21:55 följande:
    Öööhhh.... får de plats i vagnen nu för tiden? Jag menar, de är ju nästan tonåringar nu
    De tror att de är det i alla fall! Nu kör de omkring mer lite mer samarbete och lite mer attityd bara... Räcka ut tungan
  • Fragglerock

*moahahaha* Nu fick jag ett gott skratt så här på morgonkvisten!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Gruffalo

Mia eller någon annan för den delen : Har den lilla pralinen fått något namn än? *nyfiken så jag spricker*

Helt sjukt, Hugo blir 4 månader på fredag och jag är redan sjukt sugen på en till.... Förvånad

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Oj oj oj! Ska du bli första 3-barnsmamman i gruppen?

Jag väntar också på spänning om Jr. fått något namn. Jag har hört lite namndiskussioner de sista månaderna, så jag tror jag vet vilka namn det står mellan... men... det kanske blir en Javier? Vad vet jag! Räcka ut tungan

Idag är Luke på Monstertruckshowen i Globen (Agaton också, fast inte i samma sällskap) och jag fick precis ett SMS från "barnvakten" och Luke har nu slocknat. *haha* Han fixade en timme av showen. Monstetruck-oljud eller inte, är man trött så är man! Glad Och han som hade med sig egna pengar i sin nya Spidermanplånbok, så han skulle kunna köpa sig en leksak efteråt... hmm... Det får bli det barnvakten väljer helt enkelt.

• hejlis

Go kväll allihopa! Ja, nu har vi bestämt. Det blev en Oskar! Carl som andranamn, också ska han få ett till, så att det blir rättvist ( Hanna har 3 ) Men det vet vi inte riktigt vad det ska bli ännu.
    Allt går jättebra. Även fastän man VET att alla barn är olika, så var det ändå svårt att föreställa sig innan, att denna bebis skulle kunna vara på ngt annat sätt än det man redan varit med om en gång (m. Hanna). Men de är verkligen helt OLIKA personligheter, och han är bara är 4 dagar! Hanna var ju aldrig ngn "vilding" direkt, men Oskar, han e en väldigt lugn kille. Sover MYCKET och länge, och när han äter så är det snabbt och effektivt, för att sedan sova ett par-tre timmar igen. ÄVEN PÅ NATTEN! Hanna var betydligt mer vaken och kollade runt typ direkt när hon var född, Oskar har öppnat ögonen idag..hehe..., Han kan även ligga själv (!) På BB så kunde jag både duscha och gå och äta frukost medans han sov gott i "baljan".
    Hanna är en MYCKET stolt och omhändertagande storasyster. Ännu inte en gnutta avundsjuk. Tvärtom. Vill inte gärna att man lägger ner honom när vi ska äta tex. Då måste hon springa och kolla så att han "ligger bra" och tjatar om att vi måste ta upp honom.

• HeddaBigBum

En Oskar!!! Det namnet funderade vi också på. Med andra ord, ett namn jag gillar skarpt!

Och du, han låter ju som en Agaton! Agaton gav andra bebisar (dvs MIN/MINA ) dåligt rykte. Han bara sov, åt en snabbis, sov 5 h till. Och ögonen såg vi inte heller på ett bra tag!
    Jag kan tänka mig att Hanna är världens bästa "mommy's helper"!

• hejlis

Sover gör vi faktiskt riktigt bra. Det blev en spjälsäng med öppen sida mot mig. Mycket kan ju (och kommer såklar )att ändras, men med de ätvanor han har just NU, så är det en stor skillnad mot Hanna, som åt/snuttade typ 1 g/halvtimmen nätterna igenom. Sedan hör det väl till saken att man känner sig liiite säkrare/mer van denna gång, och kan slappna av på ett annat sätt. Nu liggammar jag från början också, även det stor skillnad då jag under första tiden satt mig upp VARJE gång Hanna skulle snutta/äta. Å amningen fungerar bra. Idag har det runnit till OREDNTLIGT. Trodde det gjorde det igår Men så var det tydligen inte spänner liiiite...

Marianne: Då väntar vi med spänning på ett + då

Inte för att jag är sugen på en till just nu. Men jag ska erkänna att när vi låg där i sängen på natten på BB så var det lite vemodigt...Var det verkligen sista gången man låg där med en alldeles ny liten människa? Var tvungen att fråga R. igår om vi hade bestämt oss för att det absolut inte skulle bli fler...Det hade vi som tur var inte. Men det var väl inte något vi skulle planera våra liv efter just nu kanske. Känns bra att tänka så. Det kanske (förmodligen) inte blir fler, men att bestämma känns så sorgligt...

• Fragglerock

Vilket fint namn! Nu kan jag berätta för Agaton vad han heter. Han har frågat massor med ggr när vi visat bilden på Hannas lillebror.

Oskar låter väldigt mycket som Agaton faktiskt. Han sov läääänge på dagarna och läääänge på nätterna. Han var väldigt tråkig faktiskt . När folk kom upp från Småland för att hälsa på efter en vecka så sov han i över 5 timmar, så de fick knappast en se honom! Men det gick över.. *hehe*

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Gruffalo

Haha, nej så snabbt blir det inte! Räcka ut tungan Snarare så att det kanske kommer vara lite längre mellan Hugo och ett eventuellt till syskon....vi får se... Jag vet ju att Stefan älskar barn men just nu tycker han att två är tillräckligt, kan bero på Majas trots! Jag har nog lite samma känsla av att man blir lite vemodig. Vill liksom inte tänka att det är sista gången med bebis....

Mia: Superfint namn! Glad Skönt att allt fungerar så bra också.

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • hejlis

I natt snuttade han mellan 23 och 02 typ....zzzzzzzzzz....och sen av och till resten av natten också... = *tar tillbaka allt jag skrivit innan*

Nu har hon sovit i över 3 timmar...Nåja, jag också. Eller iaf 1,5 timme. Känner mig genast som en ny männsika.

Var på Huddige idag för hörselkoll, PKU-prov och läkarundersökning. Han fick Godkänt i allt. MVG på vikten Han har vänt och passerat födelsevikten. 4560g idag. Skönt!

Svar på tråden Go Fika