*hehe*
Jag menade aldrig att sälja vårt hem till er. Jag har aldrig riktigt trott på dig när du säger att "då måste vi flytta, vi har inte råd"... Ni kommer klura ut så att ni kan bo kvar, det är jag helt säker på!
Jaadu, jag satt och tänkte lite på NÄR vi behöver sälja tidigare idag. Helst ska det ju inte se så himla trist ut utomhus. Lite blommor och synlig gräsmatta vore ju trevligt, men förra året hade vi väl snö t.o.m. april (eller var det året innan)!
Dino menar på att han kan styra flyttdatumet lite, men jag lägger inget hus på marknaden förrän han fått skriftligt bevis på att han faktiskt HAR ett jobb som väntar!
Jag får börja som hemmafru. Det är så in i helvetes jävla dyrt med dagis att jag i så fall skulle jag jobba för att betala för dagis, och det är ju meningslöst. Men jag hoppas kunna hitta något alternativ, så jag kan jobba deltid någon gång innan barnen börjar skolan. Jobbet jag hade under college var ju 3h/dag (6:30-9:30). Dino kanske kan lämna barnen hos Grandma innan han åker till jobbet och sen hämtar jag efteråt? Jag vet inte, men förr eller senare måste jag ju ut i yrkeslivet!
Eller kanske vi kan hitta något bra föräldrarkooperativ... men jag har bara hittat 2 stycken på nätet. Ett verkade riktigt bra, men de svarar tyligen inte på email...
Men jag har i alla fall ställt barnen i kö till den svenska skolan i SD. Det är inte en skola i den meningen att man går mellan 8-14 varje dag och lär sig läsa, räkna skriva. Men den verkar mer seriös än ett socialt tidsfördriv. De lär barnen svenska i tal och skrift, svenska traditioner, lite svensk historia, och andra aktiviteter. Kruxet är att det är kö till alla klasser... Skolan har i dagsläget över 100 barn, så det finns ju en del svenska barnfamiljer i SD!
Vi har lite att pussla ihop... Det är liksom inget litet företag att flytta till ett anat land, och särskilt inte med 2 barn i bilden. *suck*