• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • HeddaBigBum

Och du som sagt HAN hela graviditeten... och nu när det verkligen är bevisat att det är en HAN, då säger du HON?! Flashbacks från förra amningstiden? Räcka ut tungan

Luke fick öroninflamation i fredags och fick penicillin utskrivet, med fruksmak. Men han bara spyr av den. Luke kan ju lätt spy om kycklingen är för seg, eller t.ex. av Aloe Veran han fick smaka. Den är god tycker jag, Dino och framför allt Alexis som slukar den. Men inte Luke. Då spyr han. Faller det inte i smaken, då spyr han. Great...
    Så vi fick ny tid hos läkaren. Han måste få något annat, för ska han spy 2 ggr varje dag (inklusive den mat han lyckats pilla i sig) då lär han ju bli sjukare än han redan är. Men läkaren tittade i örat och nu ser det inte alls farligt ut längre. En lindrig öroninflamation är det nu. Trumhinnan har inte spruckit, Lukes allmäntillstånd är som vanligt, sover, skiter, äter som vanligt. Så han slipper penicillinet!! Yay!

• Maria från Bahia

Mia: Allt låter väldigt lika som för mig med Troy, lugnt på BB, amningen var inte hela tiden hela natten

Jag skulle gärna få ett barn till men tyvärr tillåter inte vår ekonomi det. Men det får väl i så fall bli en sladdis

Nu har jag haft Me&i träff hemma och dags att städa och sätta sig framför tv:n

• Fragglerock

I går hade vi träning på hur vi fungerar under stress och press på kursen. Ett överaskningsmoment var att få en boaorm, hålla den och samtidigt svara på frågor som gäller vår beredskapsplan på verksamhetsstället. Till exempel skulle jag svara på, men boan ringlandes på mig, hur vi gör vid en direktrymning, vem skall jag ge order till, vem rapporterar till vem! Det var skitkul och jag gillar ju lite överraskningsmoment och att tänja gränserna lite!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Gruffalo

Åh, shit vad häftigt! Ok, nu gillar ju jag ormar men tänk om det hade varit spindlar...*uuuh, darrar* Snacka om ett kul och smart sätt att kolla stresshanteringen!

Maja är vaken och leker som en tok, mmmm hon har sett snön och vill ut.....tänkte på hur det var innan barnen men så kom jag på att jag alltid varit morgonpigg. Räcka ut tungan

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Härligt Nanny!!
    Jag kan tänka mig att du kom hem från jobbet och kände dig mycket mer vital! Det här har var en meningsfull dag, typ!

• HeddaBigBum

fffgghhhxxxx§§§§§§

(Luke har skrivit till Agaton... *sigh* .. nu vill han skriva till Danne...)

dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

(Jag ska skriva till Nanny också. hon sitter fast där högt uppe i tornet... ? *va´?*)

VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

• Fragglerock

Vi fick faktiskt sticka händerna i burkar som fanns i påsar oxå, sen skulle vi gissa vad det var i burkarna. Den ena var maggotsar (levande) sen var det bomull i den andra och gummisnoddar i den sista. Den med gummisnoddar tyckte jag var skitläbbigt och kunde inte gissa alls vad det var... man måste känna med fel hand oxå. Typ är man högerhänt skall man känna med vänster, bara det gör ju att hjärnan blir förvirrad. Kul men sånt där, men många fick spel och pallade inte att känna efter faktisk!

Jag tänkte bara hela tiden "det värsta det kan vara är kalla, kokta makaroner!" Det rabblade jag om och om igen i skallen!

Agaton åke snowracer till dagis i dag och det var nog dagens höjdpunkt! Kyss

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Alexis håller ju på att skolas in nu och har varit inne med max 2 andra barn. Och jag tänkte ju vara lat och bara sätta på henne lädertossorna (och overall givetvis) och stoppa henne i vagnen till dagis. Men när vi kom dit skulle hon vara ute med alla andra. Knalla hem och hämta skor. Då passade jag på att hämta Lukes stjärtlapp och hjälm... men han ville ju ha PULKA! Jag tror det är omöjligt att göra rätt ibland.
    Men jag kommer definitivt hämta honom på kälken, så då kanske jag score a few points?

På tal om Alexis inskolning, så tycker jag nästan det är läskigt. Idag, dag 5, SPRANG hon till fröken och titade inte åt mig. I 3 dagar har jag nu kunnat säga hej då, få en puss, och gå ifrån. Inte ett pip från min mammiga dotter... Och fröken är ju inte en fröken som har varit med sen början. Hon är relativt ny (som alla andra fröknar på vår avdelning).
    Vi får se när det blir bakslag... Jättemysko är det i alla fall.

• JessicaåIda

Det värsta?? Makaroner??Fundersam

Fragglerock skrev 2007-11-13 09:17:33 följande:
    Jag tänkte bara hela tiden "det värsta det kan vara är kalla, kokta makaroner!" Det rabblade jag om och om igen i skallen!
    Att tro är att icke veta
Svar på tråden Go Fika