• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • HeddaBigBum

snooze you lose... ehm... booze you lose!

• fairymi

Hedda, visst är det väl tofufickor på bilden? Var får du tag på dem, för du har väl gjort sushin själv?

• HeddaBigBum

Ja, tofufickor! Vi kallar dem "footballs" . Dino köper på i en japansk mataffär på söder.

• HeddaBigBum

ser att jag har lite svårt med språket... på i... ja ja...

• hejlis

Har aldrig ätit sushi (!) men det såg riktigt smaskigt ut!

Var på BVC igår. Oskar har växt. Nu var han 55cm lång (de måste ha mätt fel på BB, inte sjutton kan han ha växt 4,5cm på 8 dagar?? ) och vägde 4610g. Har nu andvänt stl.50 kläderna i rasande fart för att han iaf ska kunna ha dom EN GÅNG. Får inse att efter tvätt så blir det till att lägga undan...hehe...Hanna hade sina 50 kläder iaf 5-6 veckor.

F ö så fungerar allt bra. Han hade lite ont i magen (?) igår kväll och hade svårt att komma till ro. Ville äta 2 sekunder, sedan frusterarad och arg, skrek, vill äta igen, rapa , skrek, bajsade lite osv...Somnade på min mage vid 00.30 (satt i soffan med honom) och kunde gå och lägga mig vid 01. Sedan sov han gott till 04. Åt, Somnade om till 07.00. Åt, somnade om till strax efter 8. Idag har han varit som vanligt. Och en sak till. Verkar som vi denna gång fått en unge som INTE bajsar på nätterna!!!! Tjoho! *håller tummarna för att det fortsätter så*
    jo, en grej till Natten innan Oskar föddes var första natten Hanna vägrade ha blöja på sig nattetid. (har varit torr MED blöja ca 2 veckor innan). Så, vi var utan blöjbarn i ganska precis 1 dygn Går iaf. Jättebra. Hon har gått upp på natten ett par gånger för att kissa (vaknar och säger till), annars håller hon sig från det att hon lägger sig till framåt 8 på morgonen. En "olycka" har det hänt. Då blev hon väldigt olycklig...

• HeddaBigBum

Men vilken lätt dygn det måste varit, att inte behöva byta en enda blöja!

Luke har ju varit torr på natten sen i början på maj, då han blev helt torr på dagen. Vi gav honom ingen kvällsvälling och då slutade han kissa på natten. Jag var ganska säker på att han skulle bli sängvätare, eftersom jag har många i min familj och Lukes blöja vägde alltid 5kg (när han fortfarande fick kvällsvälling).
    Men igår natt... Han gick upp klockan 1 för att kissa, men lyckades inte riktigt hålla sig hela vägen. På tröskeln (ca 20 cm från toastolen) tömmer han blåsan. MAAAAAMMA! Jag kissar på golvet!!! *helt förstörd*
    Så fram med Ajaxen mitt i natten. Det gör inget, gubben. Medan jag skurar golvet la sig Luke på badrumsmattan och somnade om.

• fairymi

Hedda, aha då ska jag leta rätt på en sån då

Mia, behöver du kläder, eller ja inte du men Oskar ? finns 56 o en hel del 62 o uppåt.

• Gruffalo

Hej hopp galopp...

Har inte surfat så mycket de sista dagarna men nu är jag tillbaka.

Hade namnfest/kick-off för Hugo igår och det var mycket lyckat. Vi höll till på Mittpunkten i Västerhaninge och hade en som sjöng, diktläsning, presentation av fadder osv. Det tråkiga var att min släkt lös med sin frånvaro, bara min mamma och moster kom. Kändes lite trist men vi hade i alla fall väldigt trevligt och han mingla med alla. Barnen hade skitkul och röjde som bara den. Hade dekorerat med småbilar som barnen (och vuxna) fick ta med sig hem. Hade först tänkt mig löv men fick skrota den idén, finns ju inga löv kvar! Bilder kommer snart!

I fredags var jag på bvc för 4 månders kollen...eeeh, Hugo väger 8,4 kg och är 67 cm lång var ska detta sluta...*suck* Han är ju ingen bebis längre...
    När jag hämtade Maja fick jag direkt veta att hon hade bitit sig i tungan när hon hoppade från ett bord som står ute. Det var tydligen rätt så dramatiskt först för blodet sprutade och dom visste inte varifrån det kom men sen visade det sig att det "bara" var tungan. Skönt att dom berättar så man inte får en chock när man ser den nersölade overallen!

Marie: Angående Dagis och dagmammadilemmat så hade jag nog valt att ha dom på samma ställe, dvs dagis. Men det beror på att jag är rätt bekväm av mig!

Hedda: Hmmm, kan man beställa sushicatering av er? Räcka ut tungan *såååå sugen*

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Usch, läskigt när de slår sig i munnen. Det kommer ju som sagt så jäkla mycket blod, och ser oftast mycket värre ut än det är. Sommaren då Alexis föddes (då Luke var ca 1½) slog han sig i munnen säkert 1 ggr i veckan, med blodsprut. Tack och lov läker det fort i munnen!

8.4kg! Luke vägde 8.7 på 1-årskontrollen... Men han är ju inte direkt lång heller... *hehe*

• fairymi

Ja jag tror det lutar mot dagis för båda...eller...åhhhh jag vet inte!!! Ska dit i morgon o kika iaf.

Munnen, tänder m.m m.m ja Cornelia ramlade ju för några veckor sedan o resultatet blev en brun tand...Tandis sa att det var ett blåmärke i tanden , så jag hoppas det försvinner med tiden. Hon ser tandlös ut på håll,m mindre kul... Wilmer har redan slagit av en bit av sin ena framtand. Var ska detta sluta

Svar på tråden Go Fika