Marie:
Mjo, första gluggen är ju alltid kul, men inte vid 3 års ålder... Jag vet att Julie, som vi var au pair åt, såg ju genast så mycket äldre ut när de dragit ut hennes frsamtand. Hon var i alla fall glad att hon kunde äta majskolvar igen.
Idag var det smått kaosigt på dagis...
Sjuka pedagoger och dessutom är tanken att vår grupp bara ska ha en pedagog fram till 9:45. De flesta har ju kommit vid 9, så i 45 minuter ska hon vara själv. Funkar väl ok på sommaren eller inne... men ute på hal backe. Det var ett konstant gråtandes från någon liten. De större barnen (2½ år och upp) var ju ok, men de små... och det var vantar som åkte av (drogs av), lite knuff och skuff, barn som blev lämnade utan vantar helt, ja allmänt "bara inte bra"... och en pedagog på det.
Agatons fröken var också själv tror jag, och stod med 3 barnvagnar som hon försökte hålla i gung samtidigt.
Vi föräldrar som kunde stanna en liten stund gjorde ju det och assisterade i vanthämtning, vantpåtagning, skopåtagning, upp och hoppa hjälp, osv.
För första gången var Alexis lite klängig. Hon grät inte, men stod och lutade sig mot mitt ben. Men när gråten slutat runtom (den gjorde faktiskt det en kort stund) tog jag tillfället i akt och sa hej då och Alexis gick snällt till fröken, trots att det inte var "hennes" fröken (hon VAB:ar).