• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • Maria från Bahia

Jo det är lite mycket i mitt liv just nu, förutom det vanliga med 2 barn och hus och 3 jobb (där det ena dessutom är heltid nu) har min brors fru gått in i väggen och klarar inte ens av att ta hand om barnen, min halvbrors fru är sjukskriven för depression och min mamma har fått cancer igen och ska börja behandlas i januari.
    Så jag börjar känna mig något sånär trött och längtar till julledighet!!!!!

• HeddaBigBum

Oj Maria...
    Vi pratade faktiskt om situationer som din, på jobbet idag. Det kan nästan inte vara en myt att "bad news travel in company".
    Var sitter cancern hos din mamma? Samma ställe? Tidigt upptäckt?
    Hoppas hon kan vila upp sig och njuta av julen lite i alla fall...

• Gruffalo

Hej vänner!

Det e mycket nu....shopping, fika, pyssel, lek osv, ja ni vet ju...Räcka ut tungan

Underbara bilder på alla små och stora underverk! *myser* Jag älskar julen!

Maria: Fy f*n rent ut sagt, ni har det tufft alltså. du ska veta att jag tänker på er. Såg du Maja på gruppbilden på dagis, ingen vidare kul med tungan nästan upp i näsan och kollar upp i taket...*suck* Som tur var så är porträttbilder kanonfina.

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • hejlis

Maria: Ja just det, nu när du påminner om bilen så minns...Tur med chefens bil då! Skönt med ett stressmoment mindre. Men usch vad jobbigt med din mamma...

• Maria från Bahia

Jag tyckte Maja såg rätt rolig ut
    Troy har lunginflammation för andra gången i sitt 1-åriga liv

Det har varit ont om personal på Naomis dagis under längre tid och idag fick vi veta att lucia firandet är inställt. Vi tänkte inte gå till Troys dagis då han är ledig på torsdagar och vi inte kunda vara på två ställen samtidigt.
    Så nu har vi bestämt att det blir öppna förskolan i stället......

Mamma hade cancer i livmoder och äggstockar och blindtarmen. allt är bortopererat. Nu har hennes markörprover visat högt värde sedan i somras (så det var inte oväntat och ingen chock)och hon har gjort massor av prover och röntgen. Tumörerna finns vid magen och under lungan (alltså inte lungcancer). De är så små att de inte tänker operera bort dem men göra titthålsoperation för att se hur de är.
    Men behandling blir det hursomhelst.

Idag har jag ont i halsen. Måste hålla mig på fötter nu när cheferna åker till västindien/USA i 4 veckor. Det är ju liksom jag som drar runt det administrativa nu.......

• HeddaBigBum

Mindre kul avslutning på Lukes kväll:

Så går det när man klättrar och klänger ochfar runt och bara "är Luke" heeeela tiden. Fan vad det blödde från näsan, men Luke klagade på att han hade ont i tänderna. Jag kände och försökte vicka på dem, men inga verkade lösa. Han somnade helt slut, men vaknade efter en timme och klagade igen att hans tänder gjorde ont...
    Ska känna ordentligt imorgon igen... *suck*

Och det här är Alexis under hela kaoset:

Hon som aldrig delar mamma, inte ens när Luke är ledsen. Hon bara stod och stirrade och gjorde inte ett enda försök att klämma sig i mellan. Hon bad inte ens om glass, trots att Luke fick en. Det var nog allt blod som skrämde henne, för det är ju liksom inte första gången vår son slår sig...

• hejlis

Ja, känn på tänderna ordentligt! Sedan har jag för mig att man ska anmäla sådana där händelser till försäkringsbolaget. Om det blir något av det senare. Var ngn av mammorna på föräldragruppen förra, eller förrförra terminen som pratade om det. Kommer ej ihåg några detaljer...Kan det ha varit Anna ( hugo & maja) som sa det???? Men varför?hmmm....minnet sviker igen.....

• hejlis

Antar att det var just med ev. tandskador....

• Fragglerock

Nääää, stackarn! Å han ser ju helt förstörd ut!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
Svar på tråden Go Fika