• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • HeddaBigBum

Det funkar för oss också!

• hejlis

Då säger vi 10.30 då, på lördag. Liten reservation bara...Hanna började hosta i går kväll/natt. Förhoppningsvis är hon mkt bättre till på lördag. Men utifall att...

• Maria från Bahia

Mmmmm...Troy är hemma från dagis med feber och är allmänt gnällig - HELA TIDEN! Men det verkar gå åt rätt håll och hoppas på lördag.........

• hejlis

Går åt rätt håll här också. Hostar ff. men är piggare idag.

• JessicaåIda

-10, torr kyla, snö & sol. Kallt men inte kallt.  Kan det bli mer perfekt vinterväder? Helt ljuvligt.  Attans vad jag saknar norrland sådana här gånger.

Att tro är att icke veta
  • HeddaBigBum

ok... att ha två barn tätt är inte alltid en ljuvlig solskenshistoria... Just nu klättrar Alexis på mig, gnäller som jag vet inte vad. Innan dess vägrade Luke dela med sig av "matleksakerna". Alexis gick fram och rev ner allt han hade radat upp. Han vrålar förstås. Det är lugnt några sekunder, sen ser jag Luke RUSA förbi med något i handen i 120 knop. Alexis vrålar.
    Luuuke? säger jag med frågande ton...
    Mmm... han kommer tillbaka smygandes och slänger en "gummi-pickig korv" framför fötterna på Alexis. Men då är hon bara arg...

AAAWWWW!!!!
    Någon som vill ha 3 barn? Vill du ha ett tätt syskon till Agaton, Nanny?

• fairymi

Ingen fotograferingen här, vi ska på kryssning i morgon o kommer hem till lör kväll. Synd för det blir himla fina bilder ju.

Gnälliga barn? Näe det har jag aldrig haft...kan inte tro att de små söta barnen kan vara på det viset...Bla. en av anledningarna till varför jag vill byta jobb. Gnäll 24/7 låter inte lockande...Blä!
    Har varit superförkylt här med, envisa jäkla hosta som håller en vaken på nätterna, barn o man har varit däckade men jag har peppar peppar klarat mig.

Skoteråkning, liggandes på en fäll, strålande sol o korvgrillning...Ja ska det vara vinter SKA det fasen vara vinter oxå.

• Gruffalo

Nä, vaddå gnälligt barn? Maja lyssnar inte och sen vrålar hon om hon inte får som hon vill. Lägg till hennes, jag måste och gnället är ett faktum när det inte blir som hon vill. Meeen sen kan det vara rätt kul också.... Maja sa till Stefan på skarpen tidigare i veckan: -Lägg i från dig den jävla fjärrkontrollen pappa! Du får inte spola nu, jag måste se djungelboken! Hmmm, undrar just vad experterna säger om det....

Hade varit mysigt med stallfoton men jag är tyvärr bokad. Vi har granresning i området och som medlem i trivselgruppen så måste jag vara med och servera glögg....yihaaa!

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Alexis favorituttryck:
    MIN (kan låta som "e' min" ibland) och NÄE!
    Kan man få pengarna tillbaka tro? Räcka ut tungan

Och idag blev jag totalt hatad av en flicka på jobbet. Jobbade jag i B-klassen, vilket jag inte gjort innan och en tjej i den klassen tyckte jag var dum. Hon tyckte jag skulle gå hem. Förklarade för mig att jag inte skulle vara där. Hon vägrade äta mellis för jag satt vid bordet. Det sattes upp en skärm, så hon skulle slippa se mig, men det dög inte. Hon satt i hallen tills hennes taxi kom.
    Jag har aldrig sagt ett ord till flickan, eller över huvud taget haft någon kontakt med henne, så vad jag kan ha gjort vet nog ingen.
    Nä'rå, hon är tydligen så när det kommer nytt folk. Men lite skyldig kände jag mig ju där jag satt och mumsade mellis medan hon satt i kapprummet...

Svar på tråden Go Fika