• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • Maria från Bahia

Usch, här är det kräksjuka i högsta grad....,
    Troy hela natten, naomi hela dagen och med hög feber.....

• HeddaBigBum

Maria:
    Usch och fy!
    Hoppas ni har isglass och klubbor hemma, för det har jag lärt mig nu att man alltid ska ha i skafferiet...

• HeddaBigBum

Jag sitter här runt småtimmarna och kollar lite på julklappar till barnen. Vi funderar på en dockvagn till Alexis. Alltså, en kvalitévagn, inte en skraltig paraplyvagn (barnen har en sån och det har gått hål i tyget...). Hur som helst så vaknade Luke till. Han gråter/gnäller någon sekund och sen säger han:
    -Nej! Den är borta!
    -Vad är det som är borta? frågar jag.
    -Här inne!
    -Är det något som är borta i ditt rum?
    -Agaton...

Sen somnade han om. Agaton saknas honom på natten!

• Fragglerock

Näää, va sött!

Jag har inte en susning om vad du matade Agaton med i går men han var proppmätt och åt bara ett halvt äpple innan han somnade, så att laga middag var ju onödigt!

I dag är det intervju!...Ewwww, lika nervös varje gång!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Gurka... och plomon... och äpplen... en strikt frukt -och grönsaksdiet (plus några knäckemackor vid 2-tiden). Men när vi gått in sprang de till kylskåpet hela tiden alla 3 och skulle ha mer!
    De hade ju fått soppa på dagis (Agaton hade ätit jättebra på dagis, Alexis ok, Luke mindre bra)... Soppa är väl inte så mättande någon längre stund?
    Hemma åt de upp 1½ gurka tillsamans (Alexis inte riktigt i samma takt som pojkarna). De sanna gurkbarnen!

Lycka till idag!!!!!!!!

• Gruffalo

Marie: Lycka till på intervjun! Vi håller tummarna...Glad

Åh, Maja är så trosig just nu men hon är rätt kul också eller vad sägs om följande dialog?

Maja: Mamma, jag är vaken!
    Jag: Vad bra kom in och mys med mig.
    Maja: Nä, du ska komma hit för det bestämmer JAG!

Senare vid påklädningen (ytterkläder)....
    Jag: Nu ska vi klä på oss och gå ut.
    Maja: "är helt tyst och tittar inte ens på mig"
    Jag (muntert): Vi ska ju åka till dagis och träffa alla kompisarna...
    Maja: Långben är inte där!
    Jag: Nä, men Simon och Liam!
    Maja: Jag ska BARA lägga pussel först
    pussel med 20 bitar läggs....Räcka ut tungan
    Maja: Men jag behöver inte overallen
    Jag: Jo, och galonisar
    Maja: Nähä!
    Jag: Men då kan vi ju inte gå ut?
    Maja lägger sig på golvet och stampar med tårna i golvet.
    Maja: Ok, nu vill jag klä på mig..... Är du glad mamma?

*aaaarrrrgggh* Samma visa varje morgon med ytterkläderna! *suck* Säg att ni har det liknande tack...

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Näe... så har inte vi det... Jag hotar och tvångsklär mina barn om de sätter sig på tvären! Än så länge är jag fysiskt starkare!

Nä'rå, bara på lite blodigt allvar...

• hejlis

Marianne: Förstår inte vad du praaaaatar om...
    hanna tycker det är ganska okej att klä på sig ytterkläderna, faktiskt. Just DET momentet brukar inte utlösa några större diskussioner. MEN, det som ofta måste lirkas en hel del är VAD som ska kläs på. Den grå eller rosa overollen, de fleecefodrade gummikläderna ELLER, om man har riktig tur, BARA jackan! Eller, varför inte, endast regnstället, med kortärmad KLÄNNING under och inga långbyxor. Varmt å mysigt...ehh...Men, men, *peppar,peppar* så tar hon våra argument (oftast) utan att bli alltför tvär. Märker hon att man är säker på sin sak, och jag tror att hon oftast faktiskt fattar att det man säger är ganska rimligt, så tar hon det utan att knorra. Men att klä på sig det mamma eller pappa säger/tar fram bara sådär direkt, rakt av, händer väl ganska sällan...

• JessicaåIda

Ida hade  besök av två herrar i söndags. Efteråt konstaterades att någon hade ritat på hallspegeln med kritor....

- Ida vem har ritat på spegeln?
    - Det var Luke.
    - Luke?
    - Det var jag.
    - Varför ritatde du på spegeln?
    - Det var Agaton
    - Agaton? Men du sa ju att det var du eller Luke?
    - Nähä..... det var någonFundersam

Ehhhh..... de lär sig tidigt att skylla på varandra. Hur är det med det där nu för tiden... om alla skyller på alla så kan ingen åka fast eller??Räcka ut tungan

Att tro är att icke veta
Svar på tråden Go Fika