• HeddaBigBum

Go Fika

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsyskon på löpande band!
    Hittills har 5 bakats klart och den på jäsning kanske tittar ut på vår årliga Halloween-fest
    Förvånad?
    Trick or treat!!!
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika
  • hejlis

Att man slötittar på "På spåret" ibland, bara det ger väl vissa vuxenpoäng va´? MEN, om man SPELAR IN det, för att man annars kommer att missa det!!! Hur många poäng är inte det värt??????

• Gruffalo

Mia: Det e lugnt...vi kan toppa det! Räcka ut tungan Vi har satt upp en matgrej för fåglarna och sitter och kollar med kikare (jag och Stefan alltså). Vi var i extas när vi fick syn på ett gäng domherrar....sen kollade vi på varandra och sa typ så här: - Tänk om vi hade vetat att vi skulle bete oss så här för typ 6 år sedan, då skulle vi gapskrattat! Shit värsta pensionärsvarningen liksom, och ja vi har en fågelbok också!!!!!!

Maja är hemma med lite feber men hon studsar runt som vanligt. Nya idolen på tv är Tarzan så det fungerar ganska bra. Tack gode gud för Disney Channel! Räcka ut tungan
    Igår gjorde Maja sin första (!) ordentliga vurpa. Vi hade väntat på det ganska länge nu men i alla fall. Hon sitter med fötterna på sitsen till sin Tripp-trapp stol och rumpan på ryggstödet. Hon måttade fel och rumpan hamnade för långt ut och hon föll rakt ner i golvet med huvudet före! Gråter Det gick ganska bra men det blev en del tårar och en rejäl bula. Känns skönt att det var parketten och inte klinkersgolvet hon föll i. Skruttan....

Svärfar var här och passade sjuklingen som inte är så sjuk medans jag var på bvc med Hugo för vaccination och 5-månaders koll. Shit, håll i er....han väger NIO kilo nu!!! *gulp*

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • hejlis
    Marianova skrev 2007-12-17 13:01:29 följande:
    Mia: Det e lugnt...vi kan toppa det!  Vi har satt upp en matgrej för fåglarna och sitter och kollar med kikare (jag och Stefan alltså). Vi var i extas när vi fick syn på ett gäng domherrar....sen kollade vi på varandra och sa typ så här: - Tänk om vi hade vetat att vi skulle bete oss så här för typ 6 år sedan, då skulle vi gapskrattat! Shit värsta pensionärsvarningen liksom, och ja vi har en fågelbok också!!!!!!
    Hehe....Men då kommer vi till den VERKLIGT stora frågan, som AVGÖR det hela: Har ni KÖPT fågelboken???? Eller hade ni den liksom hemma ändå (typ fått av någon eller liknande). För har ni köpt den för detta ändamål, ja då toppar ni verkligen
  • Maria från Bahia

Marianne: Hmmm...funderade på om du ville ha mer kläder, men med tanke på att Troy inte väger mer än ca 10,5 (max)m så är det nog inte så stor ide

Kanske får de dem till mia istället

• Gruffalo

Mia: Nej, vi har faktiskt inte köpt boken....har typ fått den som arvegods för "hundra" år sedan...hehe

Maria: Mmm, det låter som en bra idé...att ge till Mia istället! Har en kul historia att berätta angående ge vidare kläder men vi får ta det när vi ses....hihi, nätet har öron....

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • HeddaBigBum

Men vad är det för stenålderskärringar här inne??!!

Jag läser inte ens en dagstidning, så jag får nog massor med extra  fjortispoäng för det!

Idag köpte jag en gran i alla fall. En liten. Tomten lägger ju julklapparna under granen, det vet Luke. Vi har berättat att Tomten kommer till Mormor och Morfar i Småland och lägger presenter under deras gran.
    Men sen tänkte vi öppna våra och de amerikanska julklapparna när vi kommer hem, och då måste vi ju ha en gran.
    Jag glömde totalt bort att vi aldrig haft en gran i Sverige, så vi har inga ljusslingor till granen. *måste inhandlas imorgon*

Jag kanske kan samla på mig extra vuxenpoäng tack vare mina senila beteenden? Räcka ut tungan

• hejlis

japp, blir några extra poäng på det! och sen får vi ju inte glömma att dina insamlade poäng ska multipliceras med 5 (ju yngre man är dessto högre tal att multiplicera med!) Jag å Marianne får istället DRA BORT 0,25 poäng för varje insamlad, bara för att vi e så gamla!!! 

• hejlis

Maria: kläder går alltid åt! Just nu klarar vi stl. 62/68, men sedan ser det ganska tomt ut igen. Så du får gärna kolla om du har ngt.

• Maria från Bahia

Hejlis: Jag har en hög med kläder rensat och klart. Hinner nog inte åka ut med de innan jul. Men om du har lust att svänga förbi under nästa vecka eller när ni kan så fixar jag det. Är ju ingen superhög som Marianne fick men det är nog en påse som jag mer än gärna blir av med

• HeddaBigBum

Då har vi varit hos tandläkaren, som konstaterade att Lukes ena framtand är lite lös.
    Men han klagade inte när hos vickade på den, så den gör inte ont längre. Om inget förändras gör de ingenting åt saken. Hon, tandläkaren, kunde inte svara på om den permanenta tanden kan ha tagit skada. Det återstår att se, men är inte så troligt... trodde hon.
    Jag har i alla fall kontaktat vårt försäkringsbolag... spelar väl kvitta egentligen, eftersom vi inte kommer bo i Sverige när hans permanenta tänder ploppar fram. Ja, ja... Men man vet aldrig vad framtiden ger...
    Men, hur skulle det bli OM man bor kvar. Måste man behålla samma försäkringsbolag då, för att få någon ersättning vid eventuell skada?

När vi ändå var hos tandläkaren tyckte jag att de kunde göra 3-årskontrollen samtidigt. Det felar ju bara 2 veckor. Men nähä... då blir det fel år. De får ett visst antal kr per unge, och då skulle det registreras på fel år, osv osv.
    Men vad gör ni på 3-årskontrollen då?
    Räknar tänder...

Så vi fick en ny tid nästa år för att räkna hans tänder!

Svar på tråden Go Fika