• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • Astrud
    goshheidi skrev 2007-10-01 17:05:15 följande:
    Nån som försöker få första barnet?
    Ja, det är vårt första försök.
  • MabyeBaby

Hej på er! Kul att det redan är så många som lagt till sig
    här fast det känns som det är evigheter kvar... När tanten kom förra månaden hade jag nästan bestämt mig för att jag skulle köpa en fertilitetsmonitor, men jag sket i det & bestämde att jag inte ska försöka tänka så mycket på äl m.m. denna månad istället (vet att det är så gott som omöjligt, men tror ändå att det är det bästa) :)

~~BIM V.43~~

(siffran inom parentesen avser totala antalet den dagen)

Måndag 22/10: lillstrumpa99, tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen (6)

Tisdag 23/10: Fialia, MabyeBaby (2)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8 (3)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani (4)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa (5)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz (4)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia (3)

Antalet som borde bli gravida: 27 x 0.2 = 5,4 personer

• goshheidi

Kul att det är fler som försöker få barn nr.1 :) Hoppas vi lyckas denna månad!

Esa>> Visst kan man ha ägglossning på dag 7 eller dag 9 i cykeln. Har hört att det finns såna människor som har ägglossning under mensen. Fast det är väl inte sådär jätte vanligt. På burksanvisningen för dom ÄL stickor som jag har står det att jag ska börja testa på dag 6 i cykeln (Om man har 28 dagars cykel) så det borde ju innebära att ÄL kan ske på dag 7 eller 8 eller 9 om det ger utslag på dag 6.

• Miniluvan

Hej!
    Vi försöker också få vårt första barn, är nu inne på sjätte försöket. Hoppas på lycka denna gången.

• zezziz
    goshheidi skrev 2007-10-01 19:57:52 följande:
    Kul att det är fler som försöker få barn nr.1 :) Hoppas vi lyckas denna månad!Esa>> Visst kan man ha ägglossning på dag 7 eller dag 9 i cykeln. Har hört att det finns såna människor som har ägglossning under mensen. Fast det är väl inte sådär jätte vanligt. På burksanvisningen för dom ÄL stickor som jag har står det att jag ska börja testa på dag 6 i cykeln (Om man har 28 dagars cykel) så det borde ju innebära att ÄL kan ske på dag 7 eller 8 eller 9 om det ger utslag på dag 6.
    Jag tror ju att det vanligaste är att man har ägglossning mellan dag 12-16 om man har en cykel på 28 dagar.
  • goshheidi
    zezziz skrev 2007-10-01 22:09:12 följande:
    Jag tror ju att det vanligaste är att man har ägglossning mellan dag 12-16 om man har en cykel på 28 dagar.
    Jo, det är ju det vanligaste, att det sker kring dom dagarna, men ibland kan det hoppa.
  • Bebis igen
    fraggla skrev 2007-10-01 12:03:00 följande:
    Bebis igenHallöööö jag som hade hoppats att du ändå kanske inte skulle behöva va här man brukar ju bli gravid när man minst anar det...Jo nu är det väl lite bättre men tip top är det inte vi ska ta och gå och prata med någon det behöver vi båda två (sambon och jag altså) ..Jag har sån jäääkla mensvärk faan mens får man ju ta men måste man gå och lida för det suck!!!kram fraggla
    Skönt att de ändå är bättre! Nej, det blidde inget denna månaden....grejen var ju att vi inte ens försökte...o frågan e om vi gör det den här månaden!? Du vet ju att jag vill gå ner i vikt....men eftersom vi inte skyddar oss heller är det bra o ligga i BIM listorna ändå ju

Visst äre hemskt med mens.... man e finnig, tjock, ful, trött o grinig! En topp-pingla
    (¯`°?.¸ ♥ Bebis Igen.........♥ ¸.?°´¯)
  • snorkelfröken

Hej Tjejer!

Hoppar in i eran BIM lista.
    Vi har försökt att på barn nr2 nu i ett år.
    Inga resultat ännu men snart kanske :)

~~BIM V.43~~

(siffran inom parentesen avser totala antalet den dagen)

Måndag 22/10: lillstrumpa99, tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, snorkelfröken (7)

Tisdag 23/10: Fialia (1)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8 (3)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani (4)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa (5)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz (4)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia (3)

Antalet som borde bli gravida: 27x 0.2 = 5,4 personer

• fraggla

Bebis igen

Ja hur går det med VV vi har tappat det lite tyvärr eftersom det varit lite tufft här men det ska vi ändra på nu...=)

Jag skulle haft två barn om det velat sig men jag gjorde en abort i mycket unga år sen fick vi ju MA i februari så det blir första barnet för mig... hm inte trodde jag att jag skulle vara 33 år och försöka med första barnet men det är inget man kan göra något åt...

kram fraggla

• Pepparkakan06

vi försöker också med nr 1

Har inte hängt med så mkt i tråden, har precis flyttat och har ej fått igång internet än men det ska nog börja fungera till helgen.

Ni som ska köra med äl-test, vilken dag börjar ni testa på?
    Ska själv börja nu på lördag (dag 11 alltså) ..är rädd att stickorna ska hinna ta slut innan jag får äl..

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~