• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • annlund

Vi myste på igår morse, får bli ikväll igen då och igen....:)Konstigt att jag inte känner av nått i magen, brukar vanligtvis få mkt ont vid ÄL, har dock en hel del flytningar. Ja kroppen är ett mysterium. Lycka till själva alla blivande mammor. Kör hårt Kram...

• Greatmother

Hej på er!
    Mitt egentliga BIM-datum var i dag men jag fick mens redan förra tisdagen (dag 20) så nu hoppas jag att det är den 22/10 som gäller för min del.

~~BIM V.43~~

(siffran inom parentesen avser totala antalet den dagen)

Måndag 22/10: lillstrumpa99, tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, snorkelfröken, Greatmother (8)

Tisdag 23/10: Fialia (1)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8 (3)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani (4)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa (5)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a (5)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager (4)

Antalet som borde bli gravida: 30 x 0.2 = 6 personer

• smyg
    fraggla skrev 2007-10-03 20:43:04 följande:
    Japp och det gör ju en inte mindre frustrerad om man säger så... Men nu orkar jag inte hålla på med ÄL tester hit och dit har ju inte blivit gravid fastän vi prickat in ÄL ( inte alla gånger då) så nu tar vi det som det kommer ... fast det är svårt ibland det ska gudarna veta ..kram fraggla
    Fraggla, det är som om jag skrev detta inlägg!
    När jag blev gravid första gången använde vi inte ÄL-stickor och lyckads första gången.
    Nu använder vi ÄL-stickor (mer än ett halvår!) och har inte lyckats
  • smyg
    fraggla skrev 2007-10-03 20:43:04 följande:
    Japp och det gör ju en inte mindre frustrerad om man säger så... Men nu orkar jag inte hålla på med ÄL tester hit och dit har ju inte blivit gravid fastän vi prickat in ÄL ( inte alla gånger då) så nu tar vi det som det kommer ... fast det är svårt ibland det ska gudarna veta ..kram fraggla
    Fraggla, det är som om jag skrev detta inlägg!
    När jag blev gravid första gången använde vi inte ÄL-stickor och lyckads första gången.
    Nu använder vi ÄL-stickor (mer än ett halvår!) och har inte lyckats
  • snorkelfröken

Vårat första barn kom som med posten helt oväntat, så vi trodde att de skulle gå fort med andra barnet men där hade vi fel...

har varit till barnmorska och fåt veta att jag har bara ägglåsning ca en gång om året. Så nu äter jag pergotime och är på första kuren i morgon ska jag på ultraljud för att se om något ägg har ramlat ner...

hoppas på att de ska funka den här månaden..

• fraggla

Smyg

Japp det är precis som att allt "låser sig" när man koncentrerar sig allt för mycket på bebisverkstad.. men jag har det rätt bra jag känner av min ÄL rätt bra .. fast så som det är nu ska jag vara glad om vi har sex överhuvud taget... suck!!!

kram fraggla

• Hannah1981

~~BIM V.43~~

(siffran inom parentesen avser totala antalet den dagen)

Måndag 22/10: lillstrumpa99, tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, snorkelfröken, Greatmother (8)

Tisdag 23/10: Fialia (1)

Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8 (3)

Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani (4)

Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa (5)

Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a (5)

Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981 (5)

Antalet som borde bli gravida: 31 x 0.2 = 6,2 personer

• tomcar1

Hej !
    Har enligt FL:s Äl kalender ÄL nu på måndag, så vi får väl se hur det blir i helgen. Förhoppningsvis tar det sig ju, men , men !
    /tomcar1

• Esa

Hej igen. Var hos läkaren i går efter att ha plussat på sex olika tester av olika fabrikat. De gjorde blodprov på mig och såg då att HCG var lågt, endast 60. Vet ni någon som har varit gravid i v.5 och haft ett så lågt värde eller kan jag med 100% säkerhet tro att det har varit ett missfall?

• Miniluvan
    Esa skrev 2007-10-05 09:16:13 följande:
    Hej igen. Var hos läkaren i går efter att ha plussat på sex olika tester av olika fabrikat. De gjorde blodprov på mig och såg då att HCG var lågt, endast 60. Vet ni någon som har varit gravid i v.5 och haft ett så lågt värde eller kan jag med 100% säkerhet tro att det har varit ett missfall?
    Gjorde de ingen gynundersökning då? De ska kunna se på livmodertappen om du är gravid...tror jag.
Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~