• Bebis igen

~~~~ BIM V. 43 ~~~~

Har inte ens fått tanten än men vet att den är på gång!

Startar en ny tråd för oss som har BIM v. 43 redan nu..... välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-22 07:24:57:
    BIM-LISTA

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m26038997.html

• Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~
  • fraggla

Längtande83

Jo vi är inne på försök 8 sen vi fick MA i februari men om man räknar sen jag slutade med p-piller så är det 13 månader sen vi började försöka på riktigt...

kram fraggla

• Längtande83a

fraggla - ok, jag beklagar MA, vi är inne på 19.e försöket. Så fort vi fått ordning på allt ska vi ringa gyn och få gå på undersökning.

• fraggla

usch stackare inte så skoj att det ska behöva gå så långt som till utredning.. ibland tror jag inte dom som försökt en "kortare" tid riktigr förstår hur jobbigt det är... sen tror jag att det alltid är jobbigt när man väntar och längtar efter barn... min syster försökte få barn i fyra år innan dom gick på utredning (så här i efterhand så ångrar hon att dom inte sökte hjälp tidigare) det ledde till provrörsbefruktning som resulterade i en son senare blev hon gravid på normal väg och fick en son till så hoppet ska man inte ge upp =)

kram fraggla

• Längtande83a

fraggla - Nej, skam den som ger sig! Jo, fast även jag tyckte det var jobbigt när vi hade försökt en kortare tid, men det blir bara värre *suck* Jag vill helst slippa undersökas, vill inte veta vad felet är, om du förstår vad jag menar. Men min sambo har äntligen övertalat mig, vi kommer ju inte få barn om jag inte tar reda på vart skon klämmer. Vad kul för din syster att det gick tillslut!

• fraggla

Du ska se att det löser sig för er oxå.. det kan ju vara så att det inte är något fel utan att ödet har velat annorlunda fram till nu vem vet.. det är ändå tur att det finns hjälp att få syrran sa att allt dom gick igenom för att få sina söner är ju värt det i slutändan..

kram fraggla

• Längtande83a

fraggla - Ja, det är tur att det finns hjälp att få. Om det nu inte är så allvarligt så det verkligen inte finns något att göra. Men som du märker bygger jag gärna upp stora grymma fantasier, är mest rädd.

• fraggla

Det tror jag oxå man ska inte ta ut det värsta i förskott.. men jag har oxå tänkt i dom banorna tänk om det inte blir fler graviditeter för oss .. men den dagen man är där om det skulle vara så illa så finns det ju adoption som möjlighet... en nära vän till vår familj har adopterat en supersöt liten kille från Vietnam han är helt underbar...=)
    Det löser sig alltid det mottot måste man ha..

kram fraggla

• Längtande83a

fraggla - Jo, du har helt rätt. Tack för som värmande orden! Hoppas både ni och vi lyckas snart!

• fraggla

Du ska se att det löser sig... hu jag vet hur tungt det känns ibland har det gått så långt för mig och min sambo att sexet inte alls har fungerat vid ÄL så det är tufft hela tiden.. men man måste försöka hålla hoppet uppe.. fast rackarns vad det är svårt ibland..

kram fraggla

• Längtande83a

fraggla - Jo, jag känner igen det där. Kram

Svar på tråden ~~~~ BIM V. 43 ~~~~