• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • sarama

Hej sollentunamammor! Jag jobbar som instruktör på simhallen och vi har pratat om att starta mamma barn-gympa om intresse finns. Gör det det? Jag kommer att hålla i passet och har själv en liten Alice på 12 veckor. Har nog träffat några av er på Mysebo.

• Mondino

Hej Sarama, kul att du tittade in här!

Själv har jag löst årskort på SATS och går där på mammabarn-gympa, men det är ju jättebra idé för dom som vill komma igång lite anpassat utan att behöva skaffa barnvakt

• Modesty2000

Sarama: loppan är tyvärr lite för gammal tror jag...7 månader och ständigt på väg någonstans...

Vilket skitväder det är idag förresten! Och loppan har den där gnälliga rösten idag...puh! Tror jag ändå ska ge mig ut, har nu Liza Marklunds senaste bok i hörlurarna och den är sååå spännande!

• rooos

Sarama - jag har kort på simhallen men min lille är nu snart 9 mån så han är väl lite stor.. Nu går jag o tränar på kvällarna när pappan är hemma. Men det hade varit väldigt bra om det fanns när han va mindre och jag skulle komma igång med träningen. Friskis o Svettis i Sollentuna har ju inte heller mammabarn gympa så det är säkert många mammor som vill gå om ni sätter igång.

• Armino

Rapport från Armica, er reporter i Viby: Idag har jag slagit i huvudet två gånger, en i diskmaskinen och en i golvet när jag rullat runt och rullat ut utanför lekdynan. Och jag blev mycket upprörd båda gångerna. Som hämnd kissade jag ner alla mammas kläder Sen tvingade mamma mig att sitta och titta på medan hon lagade bebismat. Och inget fick man smaka Skrikandes Jag blev så trött på alltihop att jag somnade. Precis när mamma skulle mata mig. Men är man trött så är man Flört

• Modesty2000

...en rapport från Fia, lokalreporter i Rotebro: vädret är fult, mamma är ful, min andra tand kliar och jag har bajsat en korv som skulle göra en vuxen man vettskrämd!
    Mamma gav mig sin nya gryta med kyckling, linser, ris och curry och det var MYCKET gott!

Dessutom, jag kom på mamma med att äta godis idag...misstänker att hon skåpäter oxå men jag såg att mamma rotade efter tamponger i samma låda som mina blöjor låg i så jag antar att hon är ursäktad...

• Armino
    Modesty2000 skrev 2007-11-06 14:10:56 följande:
    ...en rapport från Fia, lokalreporter i Rotebro: vädret är fult, mamma är ful, min andra tand kliar och jag har bajsat en korv som skulle göra en vuxen man vettskrämd!Mamma gav mig sin nya gryta med kyckling, linser, ris och curry och det var MYCKET gott!Dessutom, jag kom på mamma med att äta godis idag...misstänker att hon skåpäter oxå men jag såg att mamma rotade efter tamponger i samma låda som mina blöjor låg i så jag antar att hon är ursäktad...
    Modesty --> Ha ha ha!!! Det var jättekul!! Skrattande Bajs. Hi hi hi. Bajs är alltid roligt! Du får komma och vara ful med oss andra på Mysebo nån tisdag. Så kan Fia pröva sin nya tand på våra ungar Glad
    Ju fler kockar ju mer soppa.
  • GoåGlad

Åååhh tror mitt barn har blivit traumatiserat av att vistas en dag på Mysebo. Han vaknar hela tiden. Tror jag blir tokig snart. Har tänkte i flera dagar att han sovit så bra på nätterna men det fick man ju äta upp i kväll. Provade först med att ge tillägg eftersom han inte har verkat vara mätt några kvällar. Det åt han glatt och somnade vid halv tio tiden. Men därefter har han vaknat typ en gång i kvarten och skrikit i högan sky. Han låter verkligen livrädd. Fattar inte vad som är fel. Har tröstat, rapat, ammat, burit osv och så fort han somnar om så vaknar han strax därefter igen.
    Nu är jag så trött så jag ser dubbelt och har lust att kalla mitt barn för diverse elaka saker. Och då får man ju så dåligt samvete så hälften vore nog, uschaa. Skrikandes

Nu har jag klagat av mig lite och ska se om jag lyckas få nån sömn alls innan han vaknar igen.Ledsen

• Mondino
    GoåGlad skrev 2007-11-07 00:19:06 följande:
    Åååhh tror mitt barn har blivit traumatiserat av att vistas en dag på Mysebo. Han vaknar hela tiden. Tror jag blir tokig snart. Har tänkte i flera dagar att han sovit så bra på nätterna men det fick man ju äta upp i kväll. Provade först med att ge tillägg eftersom han inte har verkat vara mätt några kvällar. Det åt han glatt och somnade vid halv tio tiden. Men därefter har han vaknat typ en gång i kvarten och skrikit i högan sky. Han låter verkligen livrädd. Fattar inte vad som är fel. Har tröstat, rapat, ammat, burit osv och så fort han somnar om så vaknar han strax därefter igen. Nu är jag så trött så jag ser dubbelt och har lust att kalla mitt barn för diverse elaka saker. Och då får man ju så dåligt samvete så hälften vore nog, uschaa. Nu har jag klagat av mig lite och ska se om jag lyckas få nån sömn alls innan han vaknar igen.
    Har du kollat det verkligen inte är några spöken i sängen .. bara skoja!! Jag vet hur du känner dig. Theo har ju totalt tappat allt vad nattrutiner heter sista månaden, ena natten rätt okey, nästa natt vakna och käka varann timme, nästa natt käka varann timme men skrika och stöka mellan varje gång så man håller på och sälja unge och gubbe (som kommer med idiotiska råd varje gång.. som tex: han kanske är hungrig!! eller: han kanske har kissig blöja) KAN ALLA BARA HÅLLA KÄFTEN!!! Suck!! Senaste dagarna har han vaknat vid 23.30 och 03 käkat och somnat om för att sen vägra att somna om kl 5. Men då är han iofs glad och ligger högt å tydligt å tjattrar i sängen... Nu är målet att få i honom gröt som kvällsmål så kanske han står sig bättre på det, å gå upp kl 5 på morgonen...herregud, det hoppas jag verkligen ska gå över, orkar inte ens tänka tanken att han ska fortsätta med det.

Så nu har jag oxå fått klaga av mig lite oxå!! Cool
  • MUM CC

GoåGlad & Lillmondinos mamma -> Samma sak händer här... Clara somnar oftast bra på kvällen, men vaknar efter 30 min och somnar bara om ifall vi vaggar henne i famnen och det går INTE att lägga ner henne! Igår försökte jag få henne att somna om och då skrek hon i 45 minuter, blev sedan jättepigg och glad och var uppe 1,5 timme innan hon somnade. Man vet inte riktigt vad man ska ändra på??? Har börjat läsa "Somna utan gråt" nu, den verkar bra. Tycker inte om tanken på 5-minuters metoden som alla föreslår, det måste finnas ett annat sätt!

Svar på tråden Sollentunamammor 2