• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Armino
    Förälskad --> Hej hopp! Välkommen, välkommen! Kul med lite nytt blod till skillnad från alla gamla tråkmånsar som bara gnäller och gnäller Räcka ut tungan Nä, jag dummar mig igen. Det är ju det tråden är till för. Vad kul att du fått jobb förresten! Vad ska du jobba som? Och första ul är sååå mysigt! Och nu är det ju ännu mysigare med alla ljus och tomtar överallt!

Lillmondino --> Hur är det med den lille sjuklingen? Ligger han också och yrar om en porsche på bröstet som storebror gjorde? Men det måste ju vara skönt att det kom nu och inte om en vecka. Och nu är han ju faktiskt garderad mot värre saker Glad Kämpa på! Du missade inte så mycket idag. Vi var väl 6 eller 7 tappra själar som trotsat kyla och vind och tagit oss till Mysebo. Men som tack för mödan så fick vi gratis fika idag. Så vi sparade minst 10 kr per person Penga mun

Nu ska jag och Jörgen ge oss ut i folkhavet och försöka sno åt oss några julklappar innan alla de bästa blir tagna.
  • Förälskad
    Armino skrev 2007-12-18 18:12:09 följande:
    Förälskad --> Hej hopp! Välkommen, välkommen! Kul med lite nytt blod till skillnad från alla gamla tråkmånsar som bara gnäller och gnäller  Nä, jag dummar mig igen. Det är ju det tråden är till för. Vad kul att du fått jobb förresten! Vad ska du jobba som? Och första ul är sååå mysigt! Och nu är det ju ännu mysigare med alla ljus och tomtar överallt! Lillmondino --> Hur är det med den lille sjuklingen? Ligger han också och yrar om en porsche på bröstet som storebror gjorde? Men det måste ju vara skönt att det kom nu och inte om en vecka. Och nu är han ju faktiskt garderad mot värre saker  Kämpa på! Du missade inte så mycket idag. Vi var väl 6 eller 7 tappra själar som trotsat kyla och vind och tagit oss till Mysebo. Men som tack för mödan så fick vi gratis fika idag. Så vi sparade minst 10 kr per person Nu ska jag och Jörgen ge oss ut i folkhavet och försöka sno åt oss några julklappar innan alla de bästa blir tagna.
    Jag ska jobba inom hemtjänsten här i Sollentuna. Jätte nära och bra!
    Kan inte bli bättre nu innan förlossningen och eftersom jag vill studera till sjuksköterska sen så är det en klar fördel att ha jobbat inom hemtjänsten Skrattande
  • Camilllla

Idag fick jag första cellprovet avklarat, men blev besviken när jag inte fick träffa Annette När jag kom dit såg jag att det stod att hon hade semester till 9/1, och sen kom den eventuellt icke pensionssugna damen och frågade om det var jag som var Camilla.. Jaja det gick ju bra ändå, och även om hon kanske inte är så jäterolig (bortsett från att hon verkar säga lite förvirrade roliga saker ibland) så är hon ju snäll

Förälskad: Skönt att du mår bra Hoppas du får fortsätta med det så länge som möjligt!

Själv tror jag att jag fortfarande känner av min foglossning lite och räknar egentligen inte med att bli av med den... Nån mer? Nu när jag haft två rätt intensiva dagar med att gå mycket har jag känt mig rätt mörbultad i höfterna och nedåt rumpan efteråt...
    Och idag försökte jag mig på att krypa på golvet med Noel men det gick inte alls så jag gav upp och la mig i sängen Tror till och med jag råkade somna lite, sen gick jag upp och såg att Noel rivit ur ALLA sin leksaker ur alla lådor och Johan satt i soffan och tittade på

• Mondino
    Armino skrev 2007-12-18 18:12:09 följande:
    Lillmondino --> Hur är det med den lille sjuklingen? Ligger han också och yrar om en porsche på bröstet som storebror gjorde? Men det måste ju vara skönt att det kom nu och inte om en vecka. Och nu är han ju faktiskt garderad mot värre saker  Kämpa på! Du missade inte så mycket idag. Vi var väl 6 eller 7 tappra själar som trotsat kyla och vind och tagit oss till Mysebo. Men som tack för mödan så fick vi gratis fika idag. Så vi sparade minst 10 kr per person
    Njaa, det är inget vidare med lilleman. Febern har legat runt 39 när han har varit alvedon-fri och så har han ont, jag vet inte riktigt var men riktiga smärtskrik mellan varven... Kan ju va dom där tunga porschebilarna Skrattande. Kollade med sjukvårdsupplysningen och biverkningen kan hålla i sig några dagar och än visar inte febern några tendenser att ge sig. Som tur är så äter och dricker han någorlunda bra dom stunder han mår lite bättre. Jag hoppas det vänder inatt
  • Armino
    Lillmondino --> Lilla gubben...! Han kämpar på, han! Jag hoppas verkligen att han blir bättre snart! Hälsa honom att Armica tänker på honom och ber till sina hedniska gudar att han ska bli bättre Skrattande

Vi krockade idag i rondellen vid Häggvik Förvånad Fast det gick bra. Eller i alla fall förhållandevis bra. Vi fick några bucklor över höger framhjul och den andra bilen fick lackskador. Men det var inte vårt fel. Vi låg i innerfilen i rondellen och skulle köra rakt fram (mot Norrviken alltså). Så kom det en bil från Edsberghållet och la sig i den yttre filen. Och då får man bara svänga höger och inte åka rakt fram. Men det såg inte han. Så när vi svänger ut från innerfilen så fortsätter han rakt fram så att vi kör rakt in i sidan på hans bil. (Fattar ni nåt alls av den beskrivningen?) Som tur var så körde vi i typ 10 km/h så ingen blev skadad. Och Armica var inte ens med. Hon var hos mormor och åt majskrokar Glad Men vi kommer väl att få punga ut med 2000:- för att fixa bucklorna. God Jul liksom... Fundersam
  • Camilllla

camabo: Krocka är alltid tråkigt, även om det oftast går bra och bara blir skador på bilen! Hmm förstod inte riktigt hur du menade att det hänt.. Var det i stora rondellen alltså eller..?
    Men om det är den andra förarens fel ska ju era skador gå på hans försäkring och inte kosta er nånting

Vi blev påbackade på parkeringen på Ica Maxi i oktober och fick vänster framskärm intryckt och lyktorna gick sönder.. Men det kostade ju inte oss nånting..

• Mondino

Camabo: frustrerande med bucklor på bilen, tur att det gick så långsamt att ingen blev skadad. Tips på bra lackverkstad: Tillbergs billackering i Upplands Väsby (Bollstanäs) Det är Mickes morbror som har firman och dom är sååå duktiga. Som hos alla lackfirmor är det nog lite kö, men man får liksom boka in sig så får man ett datum. (gångavstånd till Jörgens jobb )

Här har nu äntligen febern lagt sig och humöret har börjat stiga. Skönt!! Men blir ändå en lugn dag idag, ska försöka peta i honom lite mer mat och dricka så han kommer i form igen.

• GoåGlad

Oj har ingen skrivit på hela dagen?! Vad gör alla? Håller ni på att julstöka eller? Om ingen annan skriver nåt så gnäller väl jag lilte i stället då. 

Här försöker jag förtvivlat göra julgodis men det blir inte alls bra. Knäcken blev mjuk och vägrar stelna, det går inte att få bort pappret ens om man fryser ner skiten. Min kola som jag kokade stelnar inte heller och smakar bara socker. Usch trist trist. Nu ger jag upp och köper en alladinask istället.
    För övrigt är sonen dunderförkyld och håller på att få sin andra tand (första kom för typ 1 vecka sen) så han bara skriker, gnäller, har ont och kan inte andas på nätterna. Ledsen
    Min man är lika rolig han och har nu kommit på den briljanta idén att vara med i en Designtävling på jobbet. Så nu när han äntligen kommer hem lite tidigare om kvällarna (tidigt=kl 19) så sitter han i stället och ritar och designar nån jävla bil.  Medan jag förtvivlat försöker hinna koka knäck (som för övrigt oxå kokade över i micron för Isac började skrika), julstäda, griljera julskinkan, snyta barn och slå in julklapparna. Orkar inte ens tjata och bråka och gnälla om att kanske borde hjälpa till längre. Han gör det ju om jag bara ber honom (oftast i alla fall) men jag orkar inte behöva be om saker hela tiden. Kan karln inte bara tänka lite själv!! Att det ska vara så svårt?!
    Funderar starkt på att griljera honom istället  för den stackars grisen. Och sätta ett fint äpple i käften på karln samt spritsa IDIOT över skinkorna på honom och låta honom ligga på köksbordet och skämmas hela julafton.

Ja men hoppas ni andra har det bra oxå i era julstök. Det hör väl tilla att man håller på så här eller? I Mellanmjölkens land. Nä, usch nu börjar jag flumma ur helt. Nu har jag gnällt lite så nu orkar jag ta nya tag. Puss på er och GOD JUL!

• Armino

Vi har haft glöggmys hos oss ikväll. De 15 närmaste kompisarna, tre barn (varav en var Armica och en annan var Jasmine Glad) och en old english sheapdog. Och en katt inlåst i sovrummet. De andra två flydde för livet när hunden Saga kom lufsandes Flört Det var jättemysigt! Fast det märks att alla börjar bli äldre eftersom den alkoholfria glöggen tog slut och det finns nästan en hel flaska starkvinsglögg kvar Förvånad Skrattande Och fasiken vad varmt det blir när 15 människor sitter och andas! Det var imma på balkongdörren när alla gick. Och lätt och städa var det också. Ja, det här gör vi om flera gånger!

Goåglad --> Visst är det pissigt när man vill julpyssla och så skiter sig allt? Jag vet precis hur det känns! Och jag tycker absolut att du ska spritsa sambon! Eller kanske låtsas att han är en julkalkon och köra upp en massa fyllning i rumpan på honom

Man skall aldrig spy i lovart.
  • Chicomama

Goåglad: Jag tycker också att du ska ta och griljera mannen om han inte fattar bättre.... Trist att det ska vara så att man måste be om hjälp, jag vet precis hur det känns....Själv brukar jag få ilskna utbrott på min man ang. hans två tonårsbarn (som inte orkar göra nånting här hemma om man inte tjatar ihjäl sig först!!) då brukar det bli lite bättre ett tag men sen rinner det liksom ut i sanden -det är då det är dax för ett nytt "familjemöte". Lycka till!

Här hemma är nu väldigt tomt och trist och vår älskade fina Kungspudel har flugit till himlen. Jag saknar dig, Linus!!!
    Hoppas det finns en hundhimmel...

Om någon behöver hjälp med hundpromenader/hundvakt så är jag öppen för förslag!

Svar på tråden Sollentunamammor 2