• Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Molly84

chicomama: Ursh! inte roligt alls med vovven...men det är helt rätt beslut om han har visat agr. mot någon...men det gör det inte mindre jobbigt för det!

Känner mig sååå duktig idag :o) Jag gick upp vid 8 och åt riktigt nyttig frukost och sen bylsade jag på hela min lilla familj och ut i skogen. Det sluta med att vi gick 1,8 mil! den du :o) Det har varit sååå skönt ute med sol och allt men nu är jag seg! Det var meningen att vi skulle ta en sväng ute vid Rösjön, men det blev runt hela Täby från Edsberg. När jag kom hem så fixade jag tvätten och klart alla julkort. Vet inte riktigt vad som har hänt mig ( måste vara någon alvarlig sjukdom :o) ) Men allt har bara flutit på idag. Dessutom sover Hektor nu en snabbis, så han kanske till och med sover inatt...vem vet, återstår att se. Nu ¨återstår bara att få upp de där j'¨la julsakerna ur källaren. Vi har 3 miljarder saker framför rätt låga så jag har liksom inte orkat att ta fram någontig (inte ens ljus-bågarna) :o( Känns så tomt så jag har så mycke tända ljus att det är helt syrefattigt här....kanske därför lillkillen sover så bra ;o) Kanske ska passa på att köra ner Jocke att hämta allt....han kan ju i alla fall inte säga att jag inte har gjort någonting idag :o)

Någon som ska till Mysebo i morgon?

Hihih måste bara tillägga att grannen nog inte riktigt tänker på hur mycke allt syns härifrån :o) Han dansar runt (till någon enligt honom mycket bra och svänig låt) i bara kalsongerna....som danspartner har han bjudit upp fröken dammsugare hahha Han kan ju få komma hit och ta sig en svängom när han ändå håller på!

• MUM CC

Chocomama -> Vad jobbigt! Hoppas att du har fina minnen kvar som du liksom kan behålla! Men måste vara jobbigt att inte kunna lämna barn med hunden utan att vara orolig...

Molly -> Visst känner man sig duktig efter en sådan dag! Synd bara att dem inte inträffar så ofta... Dem med snacks och soffsittande tycks vara i majoritet allt för ofta...
    Spännande granne, måste vara underhållande, hi hi!

• Mondino

Molly84: vilken vända!! Själv hade jag nog satt mig i ett hörn och väntat till anfallet av energi hade gått över . Och vilken rolig granne.. det där borde filmas och skickas in till Funiest homevideos, ni skulle vinna storkovan!!
    Med risk för att göra bort mig nu, så måste jag fråga... har jag träffat dig på Mysebo? Nu måste vi snart införa att det är obligatoriskt att bära Camabos pins! Om jag kommer imorron kan du väl ge dig tillkänna om du vet vem jag är Cool (fast är inte säkert vi kommer imorrn för Theo har feber nu efter sprutan han fick idag, så får väl hålla mig hemma om han fortfarande är påverkad imorron)

Chicomama: Tänker på er!!

• Mondino
    camabo skrev 2007-12-17 19:24:38 följande:
    Becca --> Hi hi hi! En kille! Vad kul! Grattis! Vad ska han heta? Calvin? Vi kommer till Mysebo imorgon. 13.30 som vanligt. Varför ändra på ett vinnande koncept
    Mohahhaaha.. Calvin.. precis min humor!!! (jag bytte tråd då Becca )

Å grattis Becca, roligast för barnen när det är av samma sort, även om vi som föräldrar kanske tycker att det är roligare med en av varje...
  • Mondino

Alltså missförstå mig rätt... Calvin är jättefint..men jag tyckte det blev så roligt ; Alvin å Calvin... tänk va pinsamt nu om ni har tänkt att ge honom namnet Calvin...

• BeccaGrodan

haha ni är ju knäppa det är väl rätt självklart att nästa unge inte ska heta Calvin när vi har en Alvin hahaha

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Camilllla

Annars är ju Alvin och Albin ett rätt säkert kort för att aldrig säga rätt namn till rätt barn

• Mondino
    BeccaGrodan skrev 2007-12-17 21:17:36 följande:
    haha ni är ju knäppa det är väl rätt självklart att nästa unge inte ska heta Calvin när vi har en Alvin hahaha
    Fniss... vilken tur Cool
  • Molly84

lillmondinos: Jo jag brukar också sitta och vänta ut sådanna infall, men igår fick jag tummen ur :o)
    Jag har inte varit på mysebo någon gång, men idag bär det nog av. Jag har pratat om det tidigare, men så har det dykt upp något annat. Bara för det skulle inte du komma idag eller? jobbigt med sprutorna och feber mm blää, men hoppas att Theo mår bättre under dagen.

Halloj förälskad, hoppas att allt är bra för dig och magen :o)

Måste bara säga att min lilla kille fyller 5 månader idag och har ätit gröt för första gången :o) Det var tydligen väldigt gott! Han högg som en liten piraya efter skeden tillslut :o) Ett litet steg för Hektor, men ett stort steg för mamma :o) Har lite separationsångest, men det är samtidigt sjönt att pappa kan ta honom under längre pass snart. stora killen!

Hummn...nu får jag tvätta soffan....min kära som ligger och viftar med ändan kom på att kissa är ju skoj...jajja så blir det ibland

• Förälskad
    Molly84 skrev 2007-12-18 11:36:23 följande:
    lillmondinos: Jo jag brukar också sitta och vänta ut sådanna infall, men igår fick jag tummen ur :o) Jag har inte varit på mysebo någon gång, men idag bär det nog av. Jag har pratat om det tidigare, men så har det dykt upp något annat. Bara för det skulle inte du komma idag eller? jobbigt med sprutorna och feber mm blää, men hoppas att Theo mår bättre under dagen. Halloj förälskad, hoppas att allt är bra för dig och magen :o)Måste bara säga att min lilla kille fyller 5 månader idag och har ätit gröt för första gången :o) Det var tydligen väldigt gott! Han högg som en liten piraya efter skeden tillslut :o) Ett litet steg för Hektor, men ett stort steg för mamma :o) Har lite separationsångest, men det är samtidigt sjönt att pappa kan ta honom under längre pass snart. stora killen!Hummn...nu får jag tvätta soffan....min kära som ligger och viftar med ändan kom på att kissa är ju skoj...jajja så blir det ibland
    Jag är pigg och glad nu, har mått jätte illa. Fick jobb idag trots min graviditet och det känns helt underbart. Slipper man dölja magen Glad
    På torsdag ska jag och Anders till Danderyd på första rutin UL, jätte spännande.
Svar på tråden Sollentunamammor 2