• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • Mia med 2

miccca: kollade Leias blöja nu och då har hon kissat endel. avvaktar lite. så får vi se hur det blir *hönsmamman mia...*

• Laban81

Fika hos Micaela ons 12/12 kl 11.00
    Micaela
    Mia (kanske att Romeo blir med oxå)
    Jennie (Lukas)

• Miccca

clem: de sa att de skulle ha minst 2 blöta blöjor per dag, men då ska det inte bara vara lite.. så håll lite koll!

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • angYY

Jag ska bara tala om att jag äntligen e lite redig o gör julgodis. Vet inte ens om jag kan äta d än...har inte testat om eric reagerar på choklad än men d får väl tiden utvisa. =D

• Miccca

angyy: åh gud vad du e duktig,, skulle också behöva göra lite godis!
    Du får testa å äta så ser du ju hur han reagerar, det e ju inte kul att behöva avstå allt gott, man får testa sig fram!

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • Mia med 2

miccca: hon har gjort nummer två nu och det måste ju betyda bra.

angyy: mums vad gott gör lite till mej med

Leia fick ju för sig att mamma inte fick äta jordgubbar på midsommar, jag har aldrig vart så sugen på jordgubbar som jag var i somras..

• elia82

Ser att ni pratar ammning o mat. När jag ammade Alicia kunde jag de första 3-4 mån inte äta, lök, bönor, grönsaker + allt som innehöll mjölkprotein. Fick då bittert uppleva att mjölkprotein finns i typ ALLT, tom i potatischips. Med Samuel därimot kunde jag äta precis allt, jättebra tyckte jag......tills jag ställde mig på  vågen. Visade ett par extra kilon som inte fanns där nät jag ammat Alicia x antal månader.
    Så allt har sina fördelar....och nackdelar

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • lenabolin

Samma sak för mig. Cornelia va mjölk intolerant. Va till och med tvungen att fråga om de kunde steka i olja när man åt på restaurang. Men med Phoenix är det precis tvärtom. Kan äta allt. Nötter, choklad ja kanske inte för mycket lök, men det går bra det med. Men vikten är precis tvärtom för mig. Med cornelia hade jag 15 kg + efter 1 år, men med phoenix ligger jag på det jag låg på när jag blev gravid så det är ju bra. .. men det kanske beror på att han äter om en tok.

• lenabolin

clem: Ringde sjukvårdsupplysningen men de sa att så länge han inte har svårt att andas eller inte vill äta så är det inget rh - virus utan bara en vanlig förskyldning.

• elia82

Lena:
    Samuel åt också som en galning, låg tom 1 "kurva" över den högsta kurvan ett tag. Alltså utanför kurvan .....Men inte gick jag ner mer för det, som jag i stort sett tagit för givet när han åt så mkt.Med Alicia gick jag ju som sagt ner, trots att hon va en riktig liten "musätare". Men, men ibland förstår man sig inte på sin kropp. Vad skönt för dig att redan vara nere på inskrivningsvikten. Jag har fortfarande 5 kg kvar o Samuel är 1 år nu.
    Får ta tag i det till våren, nu känns inte riktigt som rätt tid för viktminskning .

Alicia 041214 och Samuel 061128
Svar på tråden Lidköping med D