• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • elia82

Lena:
    Jag gör oftast allt på kvällarna när barnen lagt sig. Jag är en kvällsmänniska så fram vid nio-tiden har jag som mest energi. Värre är det på förmiddagarna, då sitter jag gärna  (o ofta) o segar framför tv:n.

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Isak O Emilias mamma

Elia: ok.. kan man få det? det är samma här... sover typ hela dan när Isak e på dagis sen på kvällen så är jag jätte pigg..... sen har jag en gubbe som älskar att baka och sånt så det är ju jätte bra när vi kan hjälpas åt...

*Isak 030410 *
  • lenabolin

Jag är helt död på kvällen med! Fast ofta får jag ju inte sova på nätterna, har blivit bättre nu i för sig.

Har tur om jag kan sätta mig ner o läsa tidningen 5 minuter. Det är saker hela tiden som ska göras. I för sig är det kanske en prioriteringsfråga. I stället för en promenad skulle jag ju kunna baka, men ska jag va ärlig så blir det bara pannkaka när jag ska baka så det kanske är därför jag prioriterar bort det. Hehe... Sen när jag väl har bakat så är det ingen som vill smaka för det är så äckligt. eller Bobbo smakar o säger åhh va gott med ett fejkat smil.. Han är ju snäll o ljuger i alla fall.. hehe

• Mia med 2

elia: kul med kalas, kommer mor din oxå? tänk att hon redan fyller 3 år, tiden går fort.

hum bakning ja har iaf köpt lite pepparkaksdeg mest för att Romeo ska få baka lite. själv tycker jag degen är godare än kakorna..
    en annan är konstant trött ist.. *suck* däremot är Leia piggare idag och har vart uppe och gått lite.

• Jen070912

Baka är skoj! Jag har hunnit med degen till pepparkakorna o även bakat dem. Lussekatterna fick mina föräldrar ta tag i o så byter vi sen. Ska försöka göra julgodis i helgen, har valt ut några nya godbitar o några gamla favoriter som jag ska testa ur mina julgodisböcker. Sen tänkte jag hinna gjuta ljusen i helgen med men får se vad tiden räcker till.

Clem: Jösses vad folk det va på lusse idag ju... tur jag hittade dig! *skrattar*

Miccca: Hur va huset igår? Blir det flytt? Är ni intresserade av att kolla på det huset Andreas föräldrar har till salu inne i byn i Saleby?

Trollungen Felicia 070925
  • Mia med 2

mini: var mer jag som hittade dej va? ja, och alla bilar som stod huller om buller. *galet*

Idag har min lilla sjukling varit lite piggelin. känns som om det vänder liiiiite. Smyckar mitt inlägg med en fin bild. Tycker fler borde smycka sina inlägg

• Mia med 2

Hör och häpna, Leia har fått sin första tand.

• Mia med 2

vart håller alla hus? jag har tråkigt....

• elia82

Jag är här! Va kul att hon fått sin första tand. Bra mycket tidigare än storebror .
    Vilken mysig bild du lagt in också. Drar hon sig upp till stående själv?

Isak:
    Mikrokola.    Ca 30 st

50 g smör
    ½dl mjöl
    2 msk kakao
    1 1/4 dl socker 3/4 dl ljus sirap
    1 tsk vaniljsocker.

Smält smöret i mikron i en hög "form. (jag brukar använda en saftkanna i tjockt glas) Blanda mjöl + kakao o sikta ner i smöret, tillsätt resten av ingredienserna o rör om noga. Sätt in i micron på full efekt i 4-5 min (i min mikro räcker det med 3½ min annars blir de stenhårda, man får testa sig fram). Häll ut smeten DIREKT på bakplåtspapper o låt stelna.  Skär eller klipp i bitar (jag tycker det är lättast att klippa)
    KLART!!!!

Alicia 041214 och Samuel 061128
Svar på tråden Lidköping med D