• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • Jen070912
    Elia: Vilken jubelåsna som riktar julmusten mot bokhyllan, hade det inte vart lättare att försökt få på korken igen?! *funderar* Vem är den där Jimmy förresten?

Miccca:
    Ja det var ju synd att vi inte visste om det. Själv har jag en otroligt ledsen Felicia här, har inte några idéer kvar på vad man ska göra för att få tyst på henne. Börjar bli smått hungrig nu har inte ätit sen 12. (Igår t.o.m. kollar klockan). Å så skulle jag hämta maten som blev över i middags, då sitter en kattf-n å käkar i grytan... smidigt... not...

Clem:
    Skoj för Romeo, hoppas att de får trevligt.
    Trollungen Felicia 070925
  • elia82

Mini:
    Jimmy är min mammas man. Säger som så: lika barn leka bäst....
    Läste att du hade en kämpig kväll igår. Hur gick det, lugnade Felicia sig tillslut o fick du i dig nåt att äta?
    Ska du in till stan nåt på fm i dag? Isf får du gärna komma förbi på en bit tårta.

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Laban81

Go´morron allihopa!!
    Ännu en näst intill sömnlös natt här hos familjen Olsson/Wiström...
    Trött...

Vi va på BVC igår, Lukas har inte gått upp så mycke som jag hade hoppats, men han följer iaf kurvan än så länge.
    Nu blir de låglaktos välling i en dag, förhoppningsvis blir hans lilla mage bättre av de.

Kan tillägga att de är en jävla skit välling!! 200 vatten å 7?! msk välling?? lycka till... å klumpigare välling får man nog leta efter. Kosta hela 60 spänn å ja kan garantera att efter idag så lär han ALDRIG äta den igen.

Ska även få träffa läkare nästa vecka, iom att han verkligen aldrig sover. Så nu vill dom ev. skriva ut nåt lugnande...
    Visst de skulle va jättetrevligt att få sova lite, men nåt sånt till en så liten??
    Har aldrig hört talas om att dom verkligen ger lugnande till så små barn.

Miccca: Försökte sitta brevid när han äter i sängen. De gick la sådär... Han gallskrek å vägrade äta. Så de va ju bara att ta upp honom.
    Börjar få slut på ideér, tålamod å ork nu..
    Nån som har nåt tips?? Annars blir de nog lugnande ändå, till mig.
    Annars har jag nog en skitunge till salu snart....

VILL SOVA!!
  • QiTaS

Laban 81 - Vad var de för välling? Ammar du nåt fortfarande? Du kanske kan blanda lite av bröstmjölk i så fall eler ska han va helt utan laktos?

• Laban81

QiTaS: Ja har inte ammat på 5 mån. tyvärr... De funkade liksom inte.
    Han får nu Nestles låglaktos majsvälling.
    Vi kunde blanda med vanlig fullkornsv. om vi ville, men eftersom han har vart så lös i magen så länge nu så tänkte vi skippa det. 

Men idag är det BARA välling som gäller, klargör det if de va lite otydligt i förra inlägget.
    Hon sa att detta kunde hjälpa magen att komma i balans igen.

Har inte sovit på 9 månader...
  • Mia med 2

ojdå verkar som om ni har det kaos i de flesta hemmen igår. en annan hade det så lugnt och skönt. Romeo somnade rätt fort igårkväll och vaknade vid åtta på morgonen utan mardrömmar! Leia somnade vid nio igårkväll, vaknade ifs vid elva för att ha mat (hon somnade innan jag hann ge henne kvällsmat) sen sov hon till tio imorse. Lagom till solveig kom och hämtade Romeo.

miccca: bubblan funkade rätt  så bra inatt. men lampan i köket fick fortfarande vara tänd men hela övervåningen var släkt!

nu kommer solveig

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • elia82

HALLÅÅÅÅÅ!!!!
    Vart håller ni hus????
    Jag har tråkigt o mår illa efter allt jävlans fika som jag har tryckt i mig....

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Miccca

laban: jag vet en i våran föräldragrupp som fick nå medel utskrivit till sin son.. han sov verkligen aldrig.. å lyckades de få honom att sova så fick de ligga brevdvid hans säng hela natten å hålla om honom. men jag e helt säker på att hn sov jättebra efter att han fick medlet! så hopp finns fortfarande!

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • Miccca

elia: HÄÄÄÄÄÄR e jag
    vad gott med fika, jag some  så sugen., fast det e jag ju jämt inte undra på att man ser ut som dumbos mamma!!

• Miccca

clem:skönt att bubblan fungerade bra, att du hade en lampa där nere e ju inte så farligt bättre det än hela huset

Svar på tråden Lidköping med D