• Mia med 2

Lidköping med D

Äntligen en tråd för oss Lidköpingsbor.

Har märkt att vi är en hel del föräldrar, gravida eller barnlösa som finns här inne.
    Här kan vi samla oss och diskutera allt mellan himmel och jord, bestämma plats och tid för fikor m.m. Det fikas ju en hel del i stan.

Var inte blyga utan känn er som hemma

Mia, mamma till Romeo 050602 & Leia 070507
  • Svar på tråden Lidköping med D
  • Laban81

Här är jag iaf...
    Vi har en sjuk liten kille här... Mycke uppmärksamhet åt hans håll idag.
    Bara de inte blir nåt RS virus här me. Han vill/kan inte sova å vill heller inte äta stackarn.
    Hade lite feber i morses å snorat som aldrig förr.
    Inget i bröstet/luftrören än dock, så vi får la hålla tummarna.

Förresten, nu kommer dom å hämtar hunden imorgon... lite ledsamt, men från och med 19.30 i morgon så är vi inte längre några hundägare.
    Visserligen har vi väl aldrig vart de... men nästan.
    Kommer nog, trots alla problem, sakna hårbollen ganska mycke tror ja. :(

Bobbenn: Ja vill me in, blev jättenyfiken nu ju.

• lenabolin

Coolt med tanden! Inte konstigt hon har vart extra grinig. Åhh man blir så trött när man lägger barnen. Nästan så man somnar. Nu ska jag börja städa och packa. Tråkigt. Fast först ska jag gulla med lilla Phoenix. Man hinner inte det lika mycket som man skulle vilja.

• Isak O Emilias mamma

Elia: tack!! ska testa detta på lördag!!

*Isak 030410 *
  • Mia med 2

elia: ja det gör hon.  det är hon som ställt sig där själv ja, sisådär 7 månader tidigare än Romeo

laban: åh NEJ, får verkligen hoppas att det inte är rs. kan förstå att du kommer sakna vovven, men det är ändå skönt att få det ur världen (kasst ordval i know)

lena: per brukar alltid somna när han lägger Romeo.

miccca: inatt jobbar Per så jag ska göra mej en bubbla sen hade jag tänk

• Miccca

clem: ja gör det,, jag gör det varje kväll nu innan jag ska lägga mig, å det hjälper jättebra även om det känns löjligt!

~Amelia o5o9o5 o Vilmer o7o91o~
  • Mia med 2

miccca: man kanske är ännu löjligare när man tror att det finns ett monster under sängen... så här ska det bubblas

• Miccca

elia: hmm ja hur ska jag förklara,, jag å mia e ju livrädda för spöken å då kan man föreställa sig själv i en bubbla å typ tänka bort de rädda tankarna låter kokko men det funkar iaf! hehe

• elia82

ÅÅÅ, det lät knepigt men kanske värt att prova. Är också löjligt rädd för spöken eller va jag nu e rädd för. Mörkrädd är jag vilket fall som helst. Har alltid tänt en nattlampa i hallen. Skyller på att den är tänd för Alicias skull men Alicia går aldrig upp på nätterna så hon har inte så stor nytta av den...men hennes mamma har .
    Värst var det när man va höggravid o va tvungen o springa upp o kissa en gång i timmen, knep in i det sissta för att slippa gå upp men tillslut va man ju tvungen att ge sig ut i den hemska hallen. Innan Alicia va född hade jag ingen nattlampa tänd (hade ju ingen att skylla på än) så då brukade jag typ springa till toa o titta ner i golvet på vägen...ibland e man inte så tuff inte....

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Miccca
    elia: haha skulle nog också behöva ha en nattlampa.. kanske ska köpa en rosa barbapappa lampa å skylla på amelia jag kan förklara "bubblan" lite mer nästa gång vi träffas.

På tal om det, ska vi fika nåt nästa vecka eller blir det för nära inpå jul??
Svar på tråden Lidköping med D