• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • FISK78

WOW - heja Maxie heja Maxie!!! Snart är det din tur att få det finaste en människa kan få - en underbar bebis Åh vad spännande!

• Morrisen

Välkommen Proppens!

Vad hör man, har man blivit omkörd av Maxie????
    Hoppas allt går bra för henne o kotten bara och att det inte blir någon mardrömsförlossning.

Hm, undrar om det inte blev lite för mycket jobba för hennes del?

Joyce, har du pratat med bm om ditt illamående?
    Det kan ju vara så att bebben trycker mot levern och det är väl inte så bra kanske.

Här har vi lyckats klämma in skötbordet i vårt minimala badrum ikväll. Fasen, skiten är felkonstruerad. Man viker ju upp skötdynan för att komma åt badkaret under och dynan går inte att montera om för vik åt andra sidan vilket gör att vi får hjulen på skötbordet i fel ände för att flytta bordet. Hjulen går inte heller att ändra. Har sorterat iordning kläderna i storleksordning och plockat ihop och sorterat övrigt oxå så nu ser inte så jävligt ut längre.

Ska bli skönt när de få sista våderna och listerna är uppe i skruttens rum så vi kan smälla upp garderoberna och bli av med allt inom synhåll.
    Har därför inte tid att föda förrän nästa vecka då vi tänkt att fixa det sista i helgen då gubben är ledig.

Kan bara säga till alla som inte kommit så långt att se till att ni är ute i god tid med allt fixa o dona för de sista veckorna orkar man egentligen ingenting annat än ta det lugnt.
    Fasen, man vet inte om man ska svimma eller bara grina här ibland.

• Mirren

Tittar in och vad ser man - en liten miniMaxie på gång. Skönt att Maxie inte behöver oroa sig för att gå över tiden längre i alla fall, akupunkturen kanske fungerade lite FÖR bra .

I vilket fall som helst låter vecka 37 ganska lagom, även om de nedpackade kläderna kanske kan vara lite stora. Casimir såg ut som han skulle drukna i de kläder vi tagit med oss - och då hade vi ändå tagit kläder i storlek 50.

Kära Maxie, tala om ifall du vill att jag ska komma över med lite kläder i storlek 44. Kerpet - om du pratar med Maxie fråga henne om hon har kläder i rätt storlek. (Det är nämligen inte alltid så lätt att få tag på prematurkläder). Nu kanske för stora kläder inte är någon "big deal", men för mig blev det jätteviktigt att ha kläder som passade. Jag kände mig nästan arg varje gång jag fick presenter -som alltid var en body i storlek 62- eftersom Casimir var så liten.

• jamis

God morgon

Så spännande med Maxie nu! Undrar hur hon har det... tänk om hon har fått sin lille nu!

Jag la mig kl 21 igår och sov gott hela natten, 10 timmar ! Nu ska jag till läkaren och prata sjukskrivning. Lite nervös.

Mirren: Va synd att du blev arg när folk jag dig "stora" kläder till Casimir. Jag brukar tänka att det är bättre att ge en stor storlek som bebisen kan ha längre än en liten som den växer ur fort.

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Kerpet1

Halloj!

Ja här tänks det på Maxie! Åh hon kanske har fått nu! Va spännande! Hon hade ju ganska täta värkar så det har nog gått igång ordentligt nu, kanske tom färdigt! Spännande! Hoppas hon hör av sig när det lugnat sig lite!

Här är en som är helt utsövd! Petter ha ju alltid somnat runt 7 på kvällen men de senaste kvällarna har han varit lite bökig och vaknat igen, detta gjorde att jag och sambon igår blev lite osams om hur vi ska få honom att sova... Jag är villig att testa diverse metoder, det är sambon oxå men han fattar inte att vi isåfall måste va konsekventa... ska man köra fem minuters metoden eller dyligt så kan man ju inte avbryta för att man inte "orkar" höra gnället efter ett tag... iförgår skulle sambon gå in första gången Petter vaknade och det gjorde han men va gjorde han då?, jo lyfte upp han och la honom i vår säng istället, ha ha ha! så igår när Petter vid 9 vaknade till igen efter att ha sovit 10 min så låg sambon i vår säng o petter i sin och så var det lite gnäll, och när jag då undrade om han var villig att låta det ta några timmar så vissade det sig att han inte var det... "hans metoder" skulle tydligen utföras runt 7 tiden på kvällen och enligt honom (tror jag)ska det ta högst en halvtimme... oj oj oj va rörigt detta blev... summa sumarum är att vi är oense om hur vi ska göra...
    Igår fick Petter komma upp ochäta igen iaf och somnade sen kl 10, sen gick jag oxå och la mig istället för att vänta uppe och ge mat vid 12... vaknade för en halvtimme sen och insåg att jag och Petter sovit hela natten, 9,5 timmar!!!!!!

Förlåt...vilken röra det blev...

Kram

• MallaMojs

När jag "körde om" alla utom Fisk & Sid så var till å med storlek 44 något som de drunknade i Men det ska nog gå helbra för Maxie, trots lite stora kläder. Jag har också lite prematurkläder att skänka

Jag kan säga att innan jag fick barn så köpte jag alltid käder i present till barn, på dop å så, och alltid alldeles för stort. Nu kan jag nästan hålla med dig, Mirren Jag vet inte hur mycket kläder i storlek 68 typ, som vi fått, och de kan knappt ha det ännu... Kan tillägga att det är SOMMARkläder också Varför liksom?!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Minna72

Nämen va ser man (jag är sen i reaktionen, men bättre sent än aldrig ) - Minimaxie är på väg ut i världen! Hurra!!!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Idis 76

Åhhh va kul! Heja Maxie!
    Någon som har hört något från henne???

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Kerpet1

Jag har skickat ett mess till maxie nu att vi alla tänker på henne och är NYFIKNA!!! och en massa kramar givetvis!

Nu ska jag o Petter gå på Bio idag! ska bli spännande!

ram på er!

• lilja71

Åh, vad spännande att det är en liten MiniMaxie på gång!
    Kerpet, var snäll att hälsa Maxie så gott!!

Kram till er alla!!

Svar på tråden Visparnas tråd 5