• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Ma Lu

Bläää, lillkisse kom in med en liten mus i munnen Hon har alltid en speciell svikt i steget när hon har nåt och nu hann vi knappt skymta eländet innan hon studsade uppför trappan och planterade härligheten under vår säng Tack och lov hade hon fått livet av den så nu jonglerade båda katterna bara lite med den innan vi lyckades lokalisera den coh ta upp den på sopskyffeln och transportera ut den... Två mycket snopna katter fattade inte alls vart deras fina leksak tog vägen Matte coh husse var mycket nöjda med att slippa jakt på levande mus i sovrummet Phu!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Joyce

MaLu: Usch! Råttor inomhus är nog aldrig kul, varken levande eller döda.

• Ma Lu

Ah, redan vecka 37 Trodde hon var i vecka 35-36 "bara"! Dåså, då får den komma 37+0 räknas ju som fullgånget

Jo, jag fattade att du menade så men min knäppa skalle du vet...

Hehe, med såna dära dumma elever så kommer jag propsa på sjukskrivning från vecka 7 ungefär DÅ får jag min bebis lagom till kräftskivorna då fast den är räknad till strax efter midsommar

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • jamis

Men Malu, det jag menade var att du skulle vara lite mer närvarande Du håller dig ju undan nu, och syns inte här så mycket och det förstår vi, men snart så kommer du att sitta här hela dagarna !

Jobbigt med eleven Även om man VET att man har rätt så är det ju jobbigt sånt där...

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Pess

Åhhhh Maxie.....Äntligen.....Heja, heja...

• Ma Lu

Föredrar faktiskt döda möss framför levande då de döda är lite mer lätthanterliga... Våra stadskatter brukar inte få livet av möss för mössen försvarar sig ju och attackerar med hopp, skrik och bett kattstackarna ryggar Det skumma är att det alltid är lillkisse som kommer med mössen och "storasyster" tar fåglar istället. Varsin grej de har liksom. Levande skadade fåglar är heller ingen höjdare inomhus...Skrikandes

• Joyce

ja alltså typ 36+nånting. Inte fulla 37. För det är inte jag och hon är några dagar efter mig.

• jamis

Ja, fram för sjukskrivning för Malu (och mig) så kan vi fika  hela dagarna

Det känns som jag fått nåt i kroppen, är helt matt... men vill inte lägga mig för tidigt.

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • MallaMojs

Ojojoj så spännande - kanske har det kommit en liten Maxie till världen

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd 5