• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • jamis

Hej Joyce

Låter mysigt med lite behandling senare idag! Jag ska försöka ta till era tips om att fixa så mycket som möjligt innan man blir för trött, samtidigt vill man ju inte ha en massa saker ståendes framme flera månader innan det är dags Fast nu är det ju snart bara 2 mån kvar för mig

Själv tvättar jag och städar lite. Ska fika med en kompis senare i eftermiddag, men först måste jag nog äta lunch

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: Ja det är faktiskt inte länge kvar för dig heller Vilken vecka är du nu i? Och jag håller med, man vill ju inte ha en massa saker framme, men det hade inte skadat att ha ett skötbord eller en säng på vinden att snart ta ner istället för att måsta åka ut på ärenden och köpa/fixa saker varje kväll. Men det löser sig!

Ha så kul på fikat!

• jamis
    Joyce: Jo, det är ju sant Vi ska nog montera skötbordet och ställa in i klädkammaren
    jag är i vecka 30 nu (29+1) Ganska otroligt vad tiden går!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

Ja verkligen! Det är inte så länge kvar för dig heller nu

Nån som hört nåt från Lotass förresten? det var ett tag sen hon var här

• jamis

Min syster smsade nu så nu blir det lunch på stan med henne - mysigt !

• Pess

Åh, jag tänker verkligen oxå mycket på Maxie....TÄNK att efter allt kämpande och alla misslyckade försök så är hon snart (eller redan??) mamma

Joyce: Resan gick ypperligt. Bättre än vi någonsin kunde tro...Sedan ÄR Lovisa en "enkel" bebis....Hon hänger liksom bara med och finner sig i det mesta. Det som kändes mest obekvämt var väl storstadsmiljön med buller och avgaser och betyligt mer cigarettrök än här hemma...Men det BOR ju barn där oxå, det får man inte glömma....Och L verkade inte besvärad av något....Vi hade med oss en sulky (framåtvänd tyvärr, men för övrigt en toppenvagn) som vi växlade med att bära henne i Ergo-selen...

• fruppan

joyce
    om mina värden är lika kassa när jag gör glukosbelastning på fredag så får jag inte gå övertid men visar det okey så är det ingen fara

• Kerpet1

maxie har fått en son, jättefin säger hon och jag tror henne!

• jamis

Åh GRATTIS Maxie! Va underbart!!

• Ma Lu

Ååååååå!!!!! GRATTIS Maxie med make!!!!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
Svar på tråden Visparnas tråd 5