• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Pess

*Tittar nyfiket in*

Åh, vi fick MASSOR av kläder i större storlekar och jag tyckte det var jättebra.... Det är så roligt att använda kläderna NU som L fick i samband med födseln Hon är en klockren 62:a nu och vi fick mest strlk 62

Sedan kan ju barnen vara hyfsat stora trots att de föds några dagar före fullgången tid....En kompis (och kollega) födde sin son i vecka 34+6 och han vägde, hör och häpna, 3 kilo (hon tyckte det var tur att hon inte gick 2 veckor över tiden )

Nåja....Kommer föjla tråden med spänning idag efter nyheter från Maxie

• fruppan

hoppas maxie ligger och snusar bebis nu.
    själv har jag nyss varit hos bm och har fått för höga glukos värden så nu på fredags morgon så ska det göras en belastning
    visar det dåliga värden så måste jag få en planerad igångsättning om två veckor.
    får ju inte gå över tiden alls.

• jamis

Ser att det är lite olika vad gäller kläder och storlekar Får se vad jag tycker sen när min bebis kommit.

Kerpet: Förstår att det kan vara lite svårt att följa en viss metod särskilt när man är två om det!

fruppan: Usch va tråkigt Hoppas du slipper bli igångsatt.

Det gick bra hos läkaren imorse! Han förlängde min sjukskrivning till den 23 december, sen tyckte han att jag kunde ta ut föräldrapenning och det kan jag ju Jag har några kompdagar som jag ska ta ut efter jul så jag får lön för hela december oxå. Sen ska jag börja ta av dagarna. Känns så skönt och befriande. Jag bokade tid hos sjukgymnasterna oxå, ska dit nästa vecka.

Jag är dock lite rädd att FK ska krångla med intyget. Man vet ju inte alls vad de går på... och att vi bara skulle få in en halvtidslön för mig, det funkar nog inte riktigt...
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Mirren

Vad gäller kläder är det förstås olika. Anledningen till att jag blev arg Jamisen var att det kändes så ledsamt med att få storlek 62 när man hade en bebis som vägde 2,7 kilo. Det låter inte så lite, men när "alla andra" har bebisar som väger nästan fem kilo så känns det väldigt litet. Kan berätta att jag har en annan kompis som fick en lika liten bebis och hon kände sig "misslyckad" som mamma eftersom hennes bebis vägde så lite när han föddes. Själv har jag väl ändå funderat på varför Casimir var så liten för sin ålder... Så på något underligt sätt kändes det som att jag och Casimir var "onormala" varje gång som jag var tvungen att sätta på kläder som han druknade i. Som tur var så åkte min svärmor och köpte prematurkläder till Casimir vilket de kom och lämnade samma dag som vi kom hem från BB - och då kändes det mycket bättre.

Idag väger Casimir 7,5 kilo och kan inte ha storlek 62 längre. Istället använder jag 68 och ibland 74, vilket gör att användningstiden för storlek 62 var extremt kort. Detta trots att jag efter att fått råd från Mamsens började använda 62 tidigt.

Malla, om du har riktig tur kanske de kan ha storlek 68 i sommar? Fast då har de säkert vuxit ur dem. Själv har jag ganska mycket kläder som jag aldrig använt - that's life...

• jamis

Jo Mirren, jag kan tänka mig att det kan kännas så, även om det inte på något sätt är ett misslyckande med en liten bebis. Jag hade iaf inte tänkt på det som ett misslyckande. Och vem tror egentligen att en nyfödd ska kunna ha strl 62 på en gång! Det är väl inte så vanligt egentligen. Skönt att din mamma kunde köpa lite kläder som passade. Man vill väl egentligen aldrig ha kläder som bebisen bara försvinner i.

Nu har jag slängt in sista lasset kläder i tvätten så nu ska jag hoppa in i duschen

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Caribe
    hejjar för fullt på Maxie

Skickar kramar till Er andra Kyss
    Idag är jag en dag närmare en graviditet
  • jamis
      Kram tebax Caribe 
  • Joyce

Ja hejja Maxie, jag har tänkt på henne mycket i natt när jag inte sovit

Morrisen: Aha, så illamående kan ha med sånt att göra. Min Bm sa iaf inte så mycket om det sist när jag berättade att jag börjat må illa igen så jag vet inte om jag orkar oroa mig. Håller med dig, vi ångrar såå att vi inte tog tag i en massa saker i somras när jag hade mer ork. Nu sitter jag mest och pekar... plus blir irriterad på sambon om han inte fixar med saker hela tiden. Vilket är taskigt då han gör massor plus jobbar.

Mirren: Vad tråkigt att det skulle kännas som ett misslyckande med liten bebis!

Kerpet: Verkar ju lite jobbigt med sånt där om man inte är överrens Ha så kul på bion, vad ska ni se?

Pess: Hur var London? Hur kändes det att resa med en liten?

fruppan: trist med dina värden! Varför får du inte gå över tiden alls?

jam: Skönt med sjukskrivningen! Håller tummarna att FK inte ska bråka om det.

Kram till alla andra

Inte mycket på schemat här idag. Ska senare iväg och böja och färga ögonfransarna så att jag blir lite fin I övrigt kanske fålla en bebisfilt eller bara vila.

Hejhej

• Joyce

Annars är det ju ganska givet att jag kommer att vara sist ut! Maxie snart i mål och både fruppan och Morrisen har igångsättningar. Fast det gör mig inte så mycket än iaf. Kanske kommer det att kännas annorlunda om några veckor vad vet jag

Svar på tråden Visparnas tråd 5