• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • ProPPens

Joyce Jag har inget nummer till bm på oxbacks eftersom jag inte är inskriven än och dom har ju inte tel tid nu. Men jag skulle kunna testa med sjukvårdsupplysningen. Nu känns det iof bättre i magen efter lite majsvälling. Så det är nog ingen fara.

• Ma Lu

Hej! Ingen aning om kamomillte... och hittar man inget entydigt själv brukar det vara rätt dödsdömt att fråga bm för de vet inte heller eller så säger två bm olika! (märks det att jag itne har förtroende för sjukvården/mödravården? )

Igår kräktes jag när jag borstade tänderna! Det var lite konstigt för egentligen mådde jag inte illa men tydligen är min kräkreflex lite överhettad Nu känner jag mig mest förkyld och inte så illamående alls.

Och så måste jag ha lektion - blä!

Fruktansvärt med skolmassakern i Finland Vågar nästan inte jobba längre ju

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • ProPPens

MaLu Det var det jag misstänkte. Men på t.ex 9månader så rekomenderar dom kamomillte mot illamående... Så det känns som att man kan dricka det men kanske inte hur många koppar som helst om dagen.
    Fy bubblan för att kräkas!! Har inte hlelr mått illa förrens idag, men det hänger nog ihop med magen...

• Joyce

Illamående är trist men bra Man får ta det onda med det goda liksom

• jamis

Grattis till kräkningen Malu För visst ville du kräkas ?

Joyce: Tack för din omtanke. jag är nu hemma efter en lång dag och har haft lite ont hela dagen men det är nog ingen fara. Det kan kände inatt kan väl oxå ha vart att bebisen sparkade på en nerv eller nåt liknande.

Hoppas det går bra med din syster och att du kan sova om nätterna! Jag förstår hur du känner dig, vi bor oxå i en liten tvåa och man blir lite trängd när man har gäster på ett sätt, särskilt höggravid kan jag tänka mig!

Proppens: Va jobbigt med krångel med magen. Hoppas du hittar ett bra knep!

Det känns som att jag håller på att bli förskyld... men det är nog bara för att jag är så trött. Ska kasta mig i soffan innan jag slänger mig i sängen och somnar

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Ma Lu

Tack jam Du har helt rätt i att jag inte alls ä'r ledsen över att jag kräks Nu är jag så trött att jag nästan kräks igen och skitirriterad efter en helt värdelös gång på adoptionskursen Morr! Nästa gång är sista gången - tack och lov!

Soffan nästan anhalt!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • jamis
    Malu: va trist att kursen var dålig Kanske ställer ni in er på nåt helt annat nu oxå och har inte samma tolerans på sura soctanter och annat man måste stå ut med när man vill adoptera...

Imorgon åker jag till mina föräldrar i Norrland - ska bli sååå skönt! Ska simma med mamma imorgon och jag vet inte riktigt om jag ska det när jag haft så ont i magen idag. Men jag kan ju plaska lite iaf

Soffan e de som gäller för mig med!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • zynk

Tja tjejer!

Va kul att det är sån fart här!

Proppen trist med magen - hoppas téet gör susen.

MaLu trötthet o kräkning - underbart

Jam man får ju ont lite här och var tyvärr. Kan trösta dig med att det går över - och det låter ju inte som nåt farligt även om det oroar och är jobbigt förstås. Ta´t lugnt i plurret!

Efter bad ligger ligger A i M:s famn och har just börjat suga på hans glasögon . Hon jollrar och är så sööööt så man nästan dör . Gullan! Allt ska in i munnen nu!

• jamis
    zynk: Tack När jag simmat tidigare så har jag haft sammandragningar hela dagen så det är nog bra att ta det lite lugnt, men det är skönt att va i vatten iaf

Va mysigt det låter med dottern!

Nu är min bebis helt vild i magen Och jag ska nog sova snart.

Ha en skön helg!
  • Mjukisen

Stort GRATTIS Maxie!! Åh va mysigt!

Själv har jag lite sympativärkar... just nu för exakt ett år sen körde jag hårt
    med lustgasen i väntan på epiduralen, men kunde nog fortfarande skratta
    lite mellan värkarna (ett litet tag till)

~ Rebecca & Elias ~
Svar på tråden Visparnas tråd 5